551
Ενας κιθαρίστας στην ερημωμένη, λόγω κορονοϊού, Γέφυρα του Καρόλου, στην Πράγα. Η κιθάρα έγινε ξανά η καλύτερη συντροφιά για τις μοναχικές νύχτες | REUTERS/David W Cerny

Το μπλουζ της πανδημίας παίζεται με μια κιθάρα…

Protagon Team Protagon Team 16 Νοεμβρίου 2020, 20:35
Ενας κιθαρίστας στην ερημωμένη, λόγω κορονοϊού, Γέφυρα του Καρόλου, στην Πράγα. Η κιθάρα έγινε ξανά η καλύτερη συντροφιά για τις μοναχικές νύχτες
|REUTERS/David W Cerny

Το μπλουζ της πανδημίας παίζεται με μια κιθάρα…

Protagon Team Protagon Team 16 Νοεμβρίου 2020, 20:35

Aν έκανε κάτι καλό η πανδημία, ήταν το ότι επανέφερε την (ξεχασμένη από πολλούς) αγάπη των ανθρώπων για την κιθάρα.

Εξάχορδη, επτάχορδη, οκτάχορδη ή δωδεκάχορδη, ηλεκτρική, ακουστική, κλασική ή ηλεκτρακουστική, δεν έχει σημασία.

Το γεγονός είναι ένα και αδιαμφισβήτητο: έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια, οι πωλήσεις του δημοφιλούς οργάνου έχουν αρχίσει ξανά, λόγω καραντίνας, να σημειώνουν αύξηση.

Μετά την πρωτοφανή άνθησή της τη δεκαετία του 1960 και του ’70, αλλά και μετέπειτα, με το grunge της δεκαετίας του ’90, οι πωλήσεις ηλεκτρικής και ακουστικής κιθάρας σε όλο τον κόσμο, από τη δεκαετία του 2000, έχουν υποστεί μια αργή, αλλά σταθερή πτώση.

Οι λόγοι, πολλοί: οι παλιοί ροκάδες μεγάλωσαν, ενώ αντί για κιθαριστική ροκ, τα ραδιόφωνα πλέον κατακλύζονται από ραπ και ηλεκτρονική μουσική: βασικά, η νεολαία, έχει να ακούσει κιθαριστική ροκ από τις αρχές το αιώνα, όταν έγιναν διάσημα συγκροτήματα όπως οι Strokes, οι White Stripes και οι Franz Ferdinand.

Εκτοτε, οι κιθάρες… φυτοζωούσαν είτε σε βιτρίνες καταστημάτων μουσικών οργάνων είτε στις ντουλάπες (μας).

Ωσπου ήρθε και ο… επικήδειος, το 2017, από την Washington Post, σε άρθρο της με τίτλο «Γιατί η κιθάρα ψυχορραγεί: Ο αργός, βασανιστικός θάνατος της εξάχορδης ηλεκτρικής».

Στο σχετικό ρεπορτάζ, η αμερικανική εφημερίδα υποστήριζε ότι μέσα σε μία δεκαετία, από το 2007 μέχρι το 2017, οι παγκόσμιες πωλήσεις κιθάρας μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο!

Οπως όμως αναφέρει το ιταλικό Rolling Stone, η καραντίνα λόγω Covid-19 ευνόησε την αύξηση των πωλήσεων του δημοφιλούς οργάνου, ως μέσου διασκέδασης κατά τις… μοναχικές νύχτες του κορονοϊού.

Και πολλούς τούς έκανε να βγάλουν τη σκονισμένη κλασική ή ηλεκτρική κιθάρα τους από την ανήλιαγη ντουλάπα, να της βάλουν νέες χορδές, να την κουρδίσουν και να τη γρατζουνίσουν ξανά.

Και αντίστοιχα, κάποιους άλλους να πάνε και να αγοράσουν μια καινούργια κιθάρα και με βοηθό και αρωγό τους διαφόρους δασκάλους κιθάρας που ανεβάζουν βίντεο στο YouTube, να πάρουν έστω και εκ του μακρόθεν τα πρώτα τους μαθήματα.

Και κατόπιν ήρθε και η τυπική επιβεβαίωση.

Οι New York Times πριν από ένα μήνα δημοσίευσαν ένα άρθρο με χαρακτηριστικό τίτλο «Οι κιθάρες επέστρεψαν, μωρό μου!».

Ακόμη και οι δηλώσεις του Aντι Μούνεϊ, CEO της μάρκας κιθάρων Fender, το επιβεβαιώνουν: «Ποτέ μου δεν θα μπορούσα να έχω προβλέψει ότι το 2020 θα ήταν η χρονιά του ρεκόρ πωλήσεων κιθάρας: έχουμε σπάσει τόσο πολλά ρεκόρ όλα αυτά τα χρόνια, και όμως αυτή θα είναι η χρονιά με τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων για τη Fender. Μιλώ για πωλήσεις τόσο από καταστήματα, αλλά και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν με είχαν ρωτήσει τον περασμένο Μάρτιο, ούτε καν που θα το φανταζόμουν ότι θα βρεθούμε σε αυτό το σημείο!»

Σύμφωνα με τον Mούνεϊ, το φαινόμενο ήταν κάτι σαν… «ανακούφιση από τον εθισμό όλων μας στο Netflix. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εδώ και πολλούς μήνες έχουν επιλέξει να επενδύσουν χρήμα και χρόνο σε κιθάρες».

Με την άποψη του Μούνεϊ συντάσσεται και η Τζεν Τράνι, μια καθηγήτρια κιθάρας από το Λος Αντζελες με χιλιάδες εκπαιδευτικά βίντεο στο YouTube, που με τα χρόνια τής έχουν δώσει πάνω από 75 εκατομμύρια προβολές.

«Υπήρξε μια στιγμή μέσα στο 2020 που είδα τους μαθητές μου να μην αντλούν πλέον καμία απολύτως ικανοποίηση “λιώνοντας” μπροστά από το Netflix, το Instagram και το Facebook. Και καθώς οι άνθρωποι απέτυχαν, λόγω καραντίνας, να επιστρέψουν στις παραδοσιακές τους συνήθειες, τότε είπαν στον εαυτό τους: πώς μπορώ να επενδύσω τον χρόνο μου αλλιώς;».

Η απάντηση είναι: Με μια κιθάρα – κουτσή ή μη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News