Ο Ματέο Ρέντσι σε μια κόκκινη Alfa Romeo Giulia | REUTERS/Max Rossi
Θέματα

Η Giulia στην υπηρεσία του Ρέντσι

Σε ρόλο οικοδέσποινας υποδέχθηκε η Alfa Romeo Giulia τη Μέρκελ, τον Γιούνκερ και τον Σουλτς στη συνάντησή τους με τον Ματέο Ρέντσι στο Παλάτσο Κίτζι της Ρώμης
Πέτρος Πιτσίνης

Κομψή, αέρινη, προσεγμένη και δυναμική, με την κλασική ιταλική ομορφιά του «κορμιού» της να αναδεικνύεται από το έντονο κόκκινο χρώμα, η Giulia ανέλαβε, αυτή τη φορά, τις δημόσιες σχέσεις ολόκληρης της Ιταλίας. Ακόμα και ο Πρωθυπουργός της χώρας, Ματέο Ρέντσι, υπέκυψε στη γοητεία της και της ανέθεσε τον ρόλο της οικοδέσποινας της πρωθυπουργικής κατοικίας, κατά τη συνάντησή του με τη γερμανίδα καγκελάριο Aνγκελα Μέρκελ και τους δύο κορυφαίους ευρωπαίους αξιωματούχους Σουλτς και Γιούνκερ. Τι και αν ήταν αντικείμενο της διμερούς συνάντησης το προσφυγικό ζήτημα; Οι ιταλικές αξίες όφειλαν να αναδειχτούν και αυτή την αποστολή ανέλαβε το πιο συζητημένο και πολυαναμενόμενο μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας την τελευταία δεκαετία, με εξαίρεση βεβαίως τα supercars της Ferrari. Για τη Lamborghini δεν συζητάμε βέβαια, καθώς έχει αλλάξει στρατόπεδο και έχει ενταχθεί στον γερμανικό όμιλο της Volkswagen.

Οι δημόσιες σχέσεις της χώρας είναι η πιο πρόσφατη αλλά ταυτόχρονα και η πιο εύκολη αποστολή της Giulia. Πρωτίστως, το υπέροχο ιταλικό σεντάν προορίζεται να διασώσει την ιστορική φίρμα Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Αlfa Romeo), που μετρά 106 χρόνια πολυτάραχης ζωής. Και αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο έργο.

Η Alfa Romeo, παρά την αίγλη του ονόματός της, που «χτίστηκε» κυρίως μέσα από τους αγώνες του παρελθόντος, δεν ήταν ποτέ ένας κλασικός μαζικός κατασκευαστής. Αλλά ούτε επίσης μια «σαλονάτη» μάρκα υψηλού κύρους. Ακόμη και στις καλές εποχές της δεκαετίας του ’90, πουλούσε ετησίως 150 – 200.000 αυτοκίνητα, όταν ένας μέσος μαζικός κατασκευαστής ξεπερνά με άνεση το 1.000.000 μονάδες.

Ο Ματέο Ρέντσι κάνει χώρο στον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ για να επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο

Υπό την ηγεσία της Fiat, ή πιο σωστά της FCA πλέον, έχασε τα τελευταία χρόνια και αυτή την έντονα σπορ υπόσταση των μοντέλων της, που της εξασφάλιζε τουλάχιστον μια θέση στις καρδιές των οδηγών, στις Cuore Sportivo, όπως περιγράφονταν στα διαφημιστικά της μηνύματα. Αυτό την οδήγησε σε σταδιακή και συνεχή απώλεια πωλήσεων που έφτασαν στο ασύλληπτα χαμηλό επίπεδο των 67.500 αυτοκινήτων το 2014.

Παρά την αναγόρευσή της σε πρέσβειρα της ιταλικής ομορφιάς και βιομηχανικής κουλτούρας, η Giulia πάσχει από την παθογένεια της ίδιας της μάρκας της. Από το καλοκαίρι του 2015, που παρουσιάστηκε με τυμπανοκρουσίες η κορυφαία της έκδοση, έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος και το λανσάρισμά της αναβάλλεται από μήνα σε μήνα

Η Giulia έρχεται λοιπόν να αντικαταστήσει σε μια κρίσιμη στιγμή την πετυχημένη 156 του παρελθόντος και την αποτυχημένη 159 που τη διαδέχτηκε, ως το νέο μεσαίο premium σεντάν της ιταλικής εταιρείας. Ο -πολύ αισιόδοξος ομολογουμένως- στόχος της, είναι να ανταγωνιστεί πρωτίστως τη BMW σειρά 3 και δευτερευόντως τη Mercedes C-Class.

Τρεις από τους ισχυρότερους άντρες της Ευρώπης θα… ζαχαρώσουν την κόκκινη «κυρία»

Στα χαρτιά, έχει όλα τα φόντα να το πετύχει, καθώς προσαρμόστηκε πλέον στα νέα δεδομένα με τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Ταυτόχρονα όμως, ο σπορ χαρακτήρας είναι διάχυτος και οι διαθέσιμοι κινητήρες δυνατοί και σε μεγάλο εύρος κυβισμών, από 1.6 λίτρα έως τον κορυφαίο V6 της έκδοσης QuadrifoglioVerde με χωρητικότητα 2.9 λίτρων και ισχύ 510 ίππων, που αποτελεί φιλική…συμμετοχή της Maserati.

Ο ιταλός πρωθυπουργός υποδέχεται στη Ρώμη τη γερμανίδα καγκελάριο

Παρά την αναγόρευσή της σε πρέσβειρα της ιταλικής ομορφιάς και βιομηχανικής κουλτούρας, η Giulia πάσχει από την παθογένεια της ίδιας της μάρκας της. Από το καλοκαίρι του 2015, που παρουσιάστηκε με τυμπανοκρουσίες η κορυφαία της έκδοση, έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος και το λανσάρισμά της αναβάλλεται από μήνα σε μήνα. Παρά τις προβλέψεις του 2014 από την FCA για 100.000 πωλήσεις του μοντέλου μέσα στο 2016, με χαμένο το πρώτο εξάμηνο τα συγκεκριμένα νούμερα δεν πρόκειται ούτε καν να προσεγγιστούν. Αιτία της καθυστέρησης φαίνεται, ότι είναι η αποτυχία της ιταλίδας γόησσας των τεσσάρων τροχών στις πρώτες δοκιμές πρόσκρουσης, που υποδηλώνει βέβαια έναν πρωτοφανή ερασιτεχνισμό. Ανάλογο με εκείνον του αποτυχημένου λανσαρίσματος της Mercedes A-class πρώτης γενιάς, που είχε πέσει θύμα του περιβόητου «Τεστ του Ταράνδου». Φαίνεται δηλαδή πως για μια ακόμα φορά, η περίφημη αναγέννηση της Alfa Romeo από την FCA δεν προχωρά όπως ένας φυσιολογικός τοκετός, αλλά ως εξωμήτριο.

Το νέο μοντέλο της Alfa Romeo

Ας κλείσουμε όμως με ένα αισιόδοξο μήνυμα για την πάντα υπέροχη και λατρεμένη Alfa Romeo Giulia. Αν οι σελίδες δημοσιότητας που κέρδισε από την αποκάλυψή της  έως σήμερα, μεταφράζονταν σε πωλήσεις, θα ήταν το πλέον πετυχημένο αυτοκίνητο στην παγκόσμιο ιστορία. Τόνοι μελάνης και άπειρα byte έχουν διατεθεί για χάρη της στα έντυπα, ηλεκτρονικά και online Μέσα, με αποτέλεσμα να νιώθουμε σαν να την γνωρίζουμε ήδη απ΄ έξω και ανακατωτά, ασχέτως αν δεν την έχουμε ούτε καν ακουμπήσει. Το τελευταίο κεφάλαιο της προώθησής της, φαίνεται ότι το ανέλαβε προσωπικά ο ιταλός Πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας έτσι πόσο σημαντική είναι η Giulia όχι μόνο για την Alfa Romeo ή την ιταλική βιομηχανία, αλλά για ολόκληρη τη γειτονική «Μπότα».