Δημιουργίες των οίκων Prada, Salvatore Ferragamo, Moschino και Giorgio Armani | CreativeProtagon/Facebook
Θέματα

Εβδομάδα Μιλάνου: Μόδα εμπνευσμένη από το lockdown και το Χόλιγουντ

Οι συλλογές για το φθινόπωρο / χειμώνα 2021-2022 των ιταλικών οίκων, από τον Fendi και την Prada μέχρι τον Giorgio Armani, παρουσιάστηκαν online και το στίγμα τους, επηρεασμένο από το lockdown και το σινεμά, ήταν ένα μείγμα casual και glam
Κική Τριανταφύλλη

Τα «Roaring 20s» ήταν η ξέφρενη δεκαετία του προηγούμενου αιώνα, που σηματοδότησε το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ταυτόχρονα για τις χώρες της Δύσης ήταν μια εποχή ανακούφισης, ευημερίας και καινοτομίας. Οι Αμερικανοί την ονόμασαν επίσης «Εποχή της τζαζ» (Jazz Age»), οι Γάλλοι «Τρελά Χρόνια» («Annèes Folles») και οι Βρετανοί «Χρυσή Εποχή» («Golden Age»). Πώς θα είναι η αντίστοιχη δεκαετία τον 21ου αιώνα; Ξέφρενη αναμφίβολα, εφόσον γλιτώσουμε επιτέλους  από τον φόβο, που έχει σκορπίσει εδώ και έναν χρόνο η πανδημία, ελπίζοντας και πάλι σε μια ελεύθερη από περιορισμούς ζωή.

Εν τω μεταξύ η μόδα δείχνει τον δρόμο.  Η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου είναι συνήθως ένα λαμπερό γεγονός που παρουσιάζει ό,τι καλύτερο έχουν να επιδείξουν  οι μετρ της ιταλικής υψηλής ραπτικής και το υπέροχο στυλ του δρόμου. Αλλά φέτος έγινε μόνο σε ψηφιακή μορφή, όπως και οι επιδείξεις του Λονδίνου, που ολοκληρώθηκαν την περασμένη Τρίτη.

Οι ιταλικοί οίκοι μόδας που συμμετείχαν, απέδειξαν ότι είναι σε μεγάλα κέφια. Πολλά από τα μεγαλύτερα ονόματα του κόσμου, από τον Giorgio Armani και την Prada έως τους Dolce & Gabbana και Fendi παρουσίασαν τις τελευταίες τους συλλογές, που ήταν πράγματι εντυπωσιακές. και προσέξτε, όπως όλοι εμείς οι κοινοί άνθρωποι, οι μεγάλοι σχεδιαστές μόδας είδαν μπόλικο σινεμά κατά τη διάρκεια του lockdown. Και βασικά από το Χόλιγουντ αντλούν οι περισσότεροι την φετινή τους έμπνευση.

Ιδού το concept μερικών από τις καλύτερες ιταλικές συλλογές για το φθινόπωρο / χειμώνα 2021-22.

Philosophy di Lorenzo Serafini
(Facebook/Philosophy)

Ο ιταλός designer εμπνέεται από το στιλ της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, δίνει μάλιστα το όνομα της πριγκίπισσας Αννας σε μία από τις τετράγωνες τσάντες του με φλούο δαντέλα. Φούστες, μπουφάν και παντελόνια, που μπορούν να φορεθούν σε διάφορους συνδυασμούς, θυμίζουν κομψά κομμάτια στολής οικοτροφείου: πουλόβερ με κόψιμο V στον λαιμό με τα αρχικά PLS του οίκου, πολύχρωμες πλισέ φούστες, μαντίλια δεμένα με κόμπο στον λαιμό και υπερμεγέθη σακάκια φορεμένα πάνω από μίνι φούστες με βολάν.

Salvatore Ferragamo
(Facebook / Salvatore Ferragamo)

Την περασμένη σεζόν ο Πολ Αντριου, δημιουργικός διευθυντής του Salvatore Ferragamo, εμπνεύστηκε τη συλλογή του από τις ταινίες «Τα πουλιά», «Μάρνι» και «Δεσμώτης του Ιλίγγου» («Vertigo»), που είχε δει κατά τη διάρκεια του lockdown.  Τώρα αντλεί την έμπνευσή του από άλλα είδη: από θρίλερ έως τα  κλασικά φιλμ επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 1990, «Μέχρι το τέλος του κόσμου» «Γκάτακα», και «The Matrix». Η συλλογή του μας διακτινίζει σε έναν συναρπαστικό καινούργιο κόσμο με μοντέλα με τετράγωνα κοψίματα και φωτεινά νέον χρώματα ενώ επιπλέον ο βρετανός ειδικός της υποδηματοποιίας παίζει με νέα στιλ: ελαστικά τσόκαρα, μπότες για διαστημικούς ποδηλάτες, και κάλτσες για καταδύσεις από νεοπρέν.

Giorgio Armani
(Facebook / Giorgio Armani)

Το μέλλον είναι πολυτελές, μεν (αν και όχι ιδιαίτερα), πλην όμως επίσης λειτουργικό και πρακτικό, σύμφωνα με τη νέα φθινοπωρινή/χειμωνιάτικη συλλογή του Giorgio Armani, που προτείνει μάξι φούστες, σαλβάρια φορεμένα με φαρδιά σακάκια, και ίσια παπούτσια. Ο έξυπνος designer αντιλαμβάνεται ότι πολλοί άνθρωποι δεν θα αλλάξουν εύκολα τις τρέχουσες συνήθειες των άνετων ρούχων και των μαλακών υφασμάτων, μόλις μας δοθεί το σύνθημα της ελευθερίας. Ο Αρμάνι είναι ρεαλιστής. Η ιδέα του, λοιπό, για τα νέα «Roaring 20s» περιλαμβάνει ένα μάλλον υποτιμημένο glam.

Tod’s
(Protagon Creative / Facebook / Tod’s)

Ο Βάλτερ Τσιαπόνι του οίκου Tod’s είναι ένας λακωνικός designer, που δεν σπαταλά υφάσματα ούτε χρησιμοποιεί υλικά ενίσχυσης, για να εντυπωσιάσει με τις συλλογές του. Στη συλλογή του φθινοπώρου / χειμώνα, του αρέσει να μετατρέπει το συνηθισμένο ρούχο σε κάτι ιδιαίτερα κομψό τα, μετατρέποντας: δερμάτινα τζάκετ με πούπουλο, ριχτά φορέματα και παλτά που αγκαλιάζουν τη σιλουέτα. Τα φορέματα από τούλι και οι μπλούζες με φιόγκο (pussy bow) είναι τα νέα στοιχεία στο λεξιλόγιο του Τσιαπόνι για τον οίκο Tod’s, τα οποία ενσωματώνει με ευκολία και ευαισθησία στη συλλογή.

Etro
(Facebook / Etro)

Όπως πολλοί σχεδιαστές μόδας, η Βερόνικα Ετρο έχει χαλαρώσει την προσέγγισή της κατά τη διάρκεια του lockdown και αντίστοιχα τα όρια μεταξύ πρωινού και βραδινού ντυσίματος έχουν γίνει ασαφή. Διατηρεί επίσης την πίστη ότι μετά την καταιγίδα έρχεται πάντα λιακάδα. Τα κλασικά boho φορέματα της έχουν συνδιαστεί με μια σειρά από πολύχρωμα πλεκτά, φαρδιά παντελόνια από σταμπωτά υφάσματα και ίσιες μπότες, που φθάνουν ψηλά πάνω από το γόνατο.

Emporio Armani
(Facebook/Emporio Armani)

Αυτή τη σεζόν ο Τζιόρτζιο Αρμάνι αναζητά τη δεκαετία του 1980, για καλό σκοπό: η σειρά Emporio Armani ιδρύθηκε εκείνη τη δεκαετία και φέτος γιορτάζει την 40ή επέτειό της. Η ζωντάνια της εποχής έχει εξευγενισθεί με κομψά κοστούμια και βελούδινα patchwork φορέματα, καθώς και μερικά unisex βραδινά κομμάτια σε χρώμα φούξια.

Loro Piana
(Facebook / Loro Piana)

«Τα προϊόντα και οι συλλογές μας σχεδιάζονται για να διαρκούν. Το design μας είναι διαχρονικό», δήλωσε στην Telegraph για τη νέα του συλλογή ο Φάμπιο ντ’Αντζελαντόνιο, διευθύνων σύμβουλος του οίκου Loro Piana, «Για πολλές μάρκες, η μόνη αποστολή της νέας συλλογής είναι να ξεπεράσει την προηγούμενη στο γούστο και τη φαντασία των καταναλωτών. Δεν είχαμε ποτέ αυτό τον εμμονικό ρυθμό. Στόχος μας είναι να δημιουργούμε ομορφιά που διαρκεί», λέει τονίζοντας εκτός από τον διαχρονικό χαρακτήρα και την ποιότητα, την πολυτέλεια και την άνεση της νέας συλλογής. Το παγκοσμίου φήμης κασμήρι του οίκου προτείνεται φέτος  σε εντυπωσιακό σμαραγδί, μουσταρδί και ροζ της τσιχλόφουσκας.

Moschino
(Facebook / Moschino)

Ο Τζέρεμι Σκοτ. Ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τις «Γυναίκες», του Τζορτζ Κούκορ και παρουσίασε μια νέα εκδοχή της ταινίας του 1939 με ένα λαμπερό καστ μοντέλων: Μέι Μασκ, Ντίτα φον Τιζ, Σαλόμ Χάρλοου, Αμπερ Βαλέτα και Μιράντα Κερ. «Κολλημένος» με το Παλιό Χόλιγουντ, ο Σκοτ ​​παρουσίασε ταγιέρ με άψογες αναλογίες και παρτή μέση και παλτά με βάτες από ύφασμα με στάμπες αγελάδων. Και με τα βραδινά του φορέματα αποτίει φόρο τιμής στους δασκάλους της μόδας: στον Thierry Mugler και στο κομψό μαύρο φόρεμα του 1995 με την ουρά και την τεράστια εσάρπα (φαινομενικά σοβαρό μέχρι τη στιγμή που το μοντέλο γύρισε και αποκαλύφθηκε το τολμηρό άνοιγμα στους γλουτούς)  και τα βραδινά παλτά του Yves Saint Laurent σε σχήμα μπουφάν.

Prada

Σε μια συζήτηση μετά την επίδειξή της, η Μιούτσια Πράντα αποκάλυψε ότι αξιοποίησε το lockdown για να διαβάσει λογοτεχνία, να δει ταινίες, και για να σχεδιάσει τα κοστούμια σε μια από αυτές, «The United States Vs. Billie Holiday». Στην τρίτη συνεργασία της και με τον βέλγο Ραφ Σίμονς, το ντουέτο επανέλαβε τα κλασικά στοιχεία του οίκου: γεωμετρικά σχέδια, πούλιες και κουμπωμένα παλτά. Ο ολλανδός αρχιτέκτονας Ρεμ Κούλχας σχεδίασε τους χώρους στους οποίους περπάτησαν τα μοντέλα, από κενά μαρμάρινα δωμάτια επενδυμένα με ψεύτικη γούνα, για να ταιριάζουν με τα ριχτά χνουδωτά παλτά.

Max Mara
(Facebook / Max Mara)

Μαντήλι στο κεφάλι δεμένο κόμπο, καπιτονέ γιλέκα και μπουφάν, καρό φούστες με πιέτες… Και αν δεν το έχετε ήδη μαντέψει, ο Ιαν Γκρίφιθς του οίκου Max Mara εμπνεύστηκε από τη «Βασίλισσα» (2006) του Στίβεν Φριαρς, με τηνν υπέροχη Ελεν Μίρεν.  Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ιταλικού οίκου αποφάσισε να βασιστεί στο ταπεινό στιλ της Αυτού Μεγαλειότητας, που συχνά παρατηρείται όταν βρίσκεται (ανεπίσημα) στο Μπάλμοραλ, στο Γουίνδσορ ή στο Σάντριγκαμ. Οπότε αν έχετε μετακομίσει στην ύπαιθρο ή αγαπάτε τη φύση, θα χαρείτε μαθαίνοντας ότι οι μπότες για περπάτημα δεν είναι εκτός μόδας (μέχρι στιγμής τουλάχιστον).

Fendi
(Facebook / Fendi)

Ο ταλαντούχος βρετανός σχεδιαστής Κιμ Τζόουνς που εντάχθηκε πρόσφατα στο δυναμικό του Fendi έκανε το ντεμπούτο του με μια πρετ α πορτέ (prêt-à-porter) συλλογή που ανταποκρίνεται στις ενδυματολογικές ανησυχίες που έχουν οι (πιστές) 50άρες πελάτισσες του ιταλικού οίκου όσο και για οι νεότερες της Gen Z που έχουν μια προτίμηση για τα κομμάτια με το λογότυπο. Πολλά look θύμισαν την Ελβίρα Χάνκοκ – Μισέλ Φάιφερ από τον «Σημαδεμένο», ενώ οι κομψές αποχρώσεις του μπεζ  ήταν μια αναφορά στα κοστούμια του «Βασικού Ενστικτου».

Alberta Ferretti
(Facebook / Alberta Ferretti)

Η ιταλίδα σχεδιάστρια μόδας παρουσίασε ένα ντεφιλέ χωρίς ακροατήριο σε μια πασαρέλα τυλιγμένη στην ομίχλη έναν υπαινιγμό σε όσους μετακινούνται νωρίς το πρωί τη χειμερινή περίοδο. «Κατά τη διάρκεια του lockdown αγκάλιασα το ντύσιμο με χαλαρό τρόπο. Ωστόσο, πρέπει να ομολογήσω, ότι σκεφτόμουν ποια μάλλινα και πλεκτά κομμάτια θα μπορούσα να ταιριάξω με ένα κλασικό παλτό, ακόμα και αν επρόκειτο μόνο για μια βόλτα με το σκυλί μου», δήλωσε η Φερέτι στην Telegraph. Το αποτέλεσμα ήταν γιακάδες με βολάν που βγαίνουν κάτω από καμιρένια πουλόβερ, τεράστιες μάλλινες κάπες αλλά και η παρηγορητική ζεστασιά του μουτόν και του σουέτ. Τα βραδινά της πάλι είναι κατάλληλα για τη σεζόν του κόκκινου χαλιού και των βραβείων: ένα στράπλες φόρεμα με κύματα από μαύρο τούλι και μια χρυσαφί τουαλέτα με φτερά και πούλιες, που αγκαλιάζουν αισθησιακά το σώμα.

Missoni
(Facebook / Missoni)

Η συλλογή της Αντζελα Μισόνι είναι ένας εντυπωσιακός συνδυασμός του casual και του glam. Τα μοντέλα της φορέσανε αθλητικά παπούτσια με ένα λαμπερό μάξι φόρεμα (δίχτυ με παγιέτες) και ψηλές μπότες με πλεχτό σορτς και μακριά πλεχτή ζακέτα. Τα πολυτελή πλεκτά της είναι ιδανικά για το lockdown αλλά και για τα «Roaring 20s» που βλέπουμε στο βάθος του ορίζοντα. Το μότο της άλλωστε είναι «κοιτάζοντας μπροστά, τρέχοντας προς το μέλλον, ευχαριστημένοι με όσα μπορεί να μας δώσει ακόμα η ζωή»