628
|

Hola! Ηρθε Ελλάδα το νέο SEAT Leon

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 21 Σεπτεμβρίου 2020, 15:01

Hola! Ηρθε Ελλάδα το νέο SEAT Leon

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 21 Σεπτεμβρίου 2020, 15:01

Δύσκολα θα μπορούσε να υπάρχει πιο ενδιαφέρουσα «τούρτα γενεθλίων» για τη SEAT που φέτος γιορτάζει τα 70 της χρόνια. Κι αυτό γιατί, έτσι όπως έχει εξελιχθεί η κατηγορία των μικρομεσαίων (βλ. Golf, Focus, Megane, Astra, 308 και κ.ο.κ.), με τόση ισχυροποίηση του συγκεκριμένου segment στην ευρωπαϊκή αγορά, η παρουσία ενός δυνατού «χαρτιού» είναι ζωτική για έναν κατασκευαστή. Πόσο μάλλον για τη Seat που ενώ είναι εντός του γκρουπ της VW πριμοδοτείται με ένα Leon που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της, στο Μαρτορέλ της Βαρκελώνης. Κάτι σαν εθνική Ισπανίας σε τροχούς.

Ενώ, λοιπόν, η αγορά των κόμπακτ οχημάτων γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική καθώς οι παγκόσμιες τάσεις αλλάζουν και οι εξωτερικές πιέσεις αυξάνονται, η SEAT αντιμετωπίζει αυτά τα νέα δεδομένα με το νέο της Leon, το οποίο άλλωστε εκφράζει και το σαξές στόρι της: με 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις απ΄το 2009 που πρωτολανσαρίστηκε το πρώτο Leon δικαιούται να είναι το δυνατό της «άλογο».

Το «πιο εξελιγμένο  αυτοκίνητο που έχει φτιάξει ποτέ η SEAT», όπως λέει η επίσημη ενημέρωση για το νέο Leon, κάνει λοιπόν την εμπορική του πρεμιέρα στην ελληνική αγορά. Δύο αμαξώματα (5θυρο και Sportourer), κινητήρες βενζίνης 1,0 lt και 1,5 lt με απόδοση 110 PS και 130/150 PS αντίστοιχα, και ντίζελ 2,0 lt με 115 και 150 PS, ενώ διατίθεται και έκδοση mild hybrid (MHEV).

Δεν το ‘χω οδηγήσει ακόμη. Ευελπιστώ να γίνει κι αυτό σύντομα.  Πάντως βασίζεται σε ένα σασί που ήδη είχα την ευκαιρία – αυτό του νέου VW Golf. Το οποίο, χωρίς προκαταλήψεις, φιλογερμανισμούς και άλλα συνωμοσιολογικά, ήταν εξαιρετικό.

Η λογική εξίσωση λέει πως κάτι ανάλογο θα είναι οδηγικά και το Leon. Ίσως με ένα κλικ πιο σπορ χαρακτήρα, όπως παραδοσιακά κάνουν οι Ισπανοί; Θα δείξει.

Η ουσία πάντως είναι πως βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, το Leon τέταρτης γενιάς είναι το πιο καινοτόμο όχημα που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα. Εκτός του ότι είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητό της, τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, οι υβριδικές τεχνολογίες το καθιστούν έτοιμο για μέλλον.

Διακρίνεται για την ισχυρή σχεδιαστική του εξέλιξη συγκριτικά με τον προκάτοχο του: η νέα εξωτερική και εσωτερική σχεδιαστική του γλώσσα, προσδίδει ισχυρότερο χαρακτήρα, βοηθούμενη από τις βελτιωμένες συνολικές αναλογίες, την αποφασιστική εμπρόσθια εμφάνιση και τις ομαλότερες σχεδιαστικές γραμμές του. Το νέο Leon αναβιώνει την compact κατηγορία με μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες φωτισμού, συμπεριλαμβανομένων περιμετρικού φωτισμού καμπίνας, coast to coast φωτισμού LED στο πίσω μέρος, δυναμικά φώτα προειδοποίησης, full LED προβολείς και welcome lights.

ΕΥΡΥ ΦΑΣΜΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

Η αποδοτικότητα αποτέλεσε βασικό πυλώνα στην εξέλιξη της τέταρτης γενιάς Leon. Επωφελείται από τους προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες με βενζίνη (TSI), diesel (TDI), συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), mild hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid).

ΠΙΟ EΥΡΥΧΩΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της εταιρείας γίνεται ακόμα πιο πρακτικό. Οι αυξημένες διαστάσεις του 5θυρου και Sportstourer (86mm και 93mm αντίστοιχα), καθιστούν ακόμα πιο ευρύχωρα τα πίσω καθίσματα και προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα χώρου αποσκευών για το Sportstourer (620 λίτρα).

ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ SEAT

Με predictive adaptive cruise control, emergency assist, travel assist και side and exit assist, το Leon συνδυάζει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού για να προσφέρει τη βέλτιστη προστασία σε κάθε συνθήκη οδήγησης και να κάνει το νέο Leon το ασφαλέστερο όχημα που κατασκευάστηκε ποτέ στη Βαρκελώνη.

ΠΙΟ EΥΡΥΧΩΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Οι αυξημένες διαστάσεις του 5θυρου και Sportstourer (86mm και 93mm αντίστοιχα), καθιστούν ακόμα πιο ευρύχωρα τα πίσω καθίσματα και προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα χώρου αποσκευών για το Sportstourer (620 λίτρα).

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις εδώ