969
Η ηθοποιός Τζίλιαν Αντερσον είναι η δημιουργός του brand ενεργειακών ποτών G Spot | CreativeProtagon/G Spot/Facebook

Η Τζίλιαν Αντερσον θέλει να βρούμε το σημείο G της…

Protagon Team Protagon Team 24 Μαΐου 2023, 19:51
Η ηθοποιός Τζίλιαν Αντερσον είναι η δημιουργός του brand ενεργειακών ποτών G Spot
|CreativeProtagon/G Spot/Facebook

Η Τζίλιαν Αντερσον θέλει να βρούμε το σημείο G της…

Protagon Team Protagon Team 24 Μαΐου 2023, 19:51

Οι γονείς παιδιών σχολικής ηλικίας έχουν, πιθανότατα, πάρει είδηση, έστω και αμυδρά, το ενεργειακό ποτό Prime Hydration Drink, που αλλάζει τον τελευταίο καιρό χέρια σε παιδικά γήπεδα για έως και 10 λίρες στη Βρετανία (στην ελληνική αγορά κοστίζει περίπου 9 ευρώ). Αυτή η σειρά αθλητικών και ενεργειακών ποτών της εταιρείας Prime η οποία ιδρύθηκε προωθείται από influencers και σταρ του YouTube, τον αμφιλεγόμενο Αμερικανό Λόγκαν Πολ και τον Βρετανό KSI (με 24 εκατ. συνδρομητές έκαστος), βασίζεται σε ένα μείγμα νερού καρύδας (10%) χωρίς ζάχαρη με ηλεκτρολύτες, βιταμίνες Β και αμινοξέα BCAA για την ενίσχυση του μυϊκού ιστού. Στις γεύσεις περιλαμβάνονται Blue Raspberry, Lemon lime Tropical Punch και Grape, ενώ ορισμένα είδη περιέχουν και καφεΐνη. Σκεφτείτε τα σαν το μπάσταρδο παιδί των Red Bull, Vita Coco και Lucozade, γράφει στους Financial Times η Αλις Λάσελς.

Είναι εύκολο να τα χλευάσεις μέχρι να δεις τους αριθμούς: ο Πολ ισχυρίζεται ότι μόνο τον Ιανουάριο η Prime κέρδισε 40 εκατ. δολάρια. Και η αλήθεια είναι ότι οι καταναλωτές όλων των ηλικιών διψούν ολοένα και περισσότερο για ποτά που όχι μόνο ενυδατώνουν, αλλά τους κάνουν πιο έξυπνους, πιο δυνατούς, πιο αδύνατους, πιο πρόστυχους και ίσως τους προσθέτουν επίσης μια ιδέα φήμης. Αυτή η «δίψα» προκάλεσε μια έκρηξη «ενεργειακών» ποτών με προσαρμογόνα και νοοτροπικά συστατικά από φυτά, κάποια από τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια για την τόνωση της διάθεσης και τη γνωστική απόδοση.

Ο βρετανός KSI (αριστερά) και ο αμερικανός Λόγκαν Πολ έχουν ιδρύσει την εταιρεία ενεργειακών ποτών Prime (DrinkPrime/Facebook)

Στα πρωτοπόρα περιλαμβάνονται το «Three Spirit Social Elixir», που μοιάζει με βερμούτ χωρίς αλκοόλ, τα εναλλακτικά του κρασιού Blurred Vines, και τα Kin Euphorics, μια σειρά ποτών με (υποτίθεται) υπερφυσικές ιδιότητες (που ωστόσο δεν έχουν καμιά επιστημονική βάση), τα οποία διαφημίζει η Μπέλα Χαντίντ και περιέχουν τα πάντα, από κουρκουμά και το «αφροδισιακό» βότανο νταμιάνα μέχρι κολλαγόνο για τη λάμψη της επιδερμίδας. λαμπρυντικό.

Η Fungtn είναι μια σειρά από μπίρες χωρίς αλκοόλ με προσαρμογόνους φαρμακευτικούς μύκητες –reishi, chaga και Lion’s mane (χαίτη λιονταριού)–, που χρησιμοποιούνται συχνά στον διαλογισμό (και αποτελούν τη νέα μαζική υστερία του Tik Tok). Και το HOP WTR είναι ένα ανορθωτικό ανθρακούχο νερό που παρασκευάζεται επίσης με νοοτροπικά και προσαρμογόνα βότανα.

«Τα αναψυκτικά κάνναβης CBD άνοιξαν τις πύλες για περισσότερα πειραματικά συστατικά», λέει στους FT ο Στιούαρτ Μπέιλ, ιδρυτής της εταιρείας Crucible στο ανατολικό Λονδίνο, η οποία έχει αναπτύξει ανατρεπτικές συνταγές ποτών για μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες του κόσμου. «Το Lion’s mane και το cordyceps είναι πολύ δημοφιλή, όπως και το ashwagandha. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν “στοίβες” συστατικών για να έχουν ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων» εξηγεί.

Το προκλητικό νέο brand G Spot της Τζίλιαν Αντερσον, της αγγλοαμερικανίδας ηθοποιού που υποδύεται μια σεξοθεραπεύτρια και μητέρα του κεντρικού ήρωα στη σειρά «Sex Education» του Netflix, είναι μια εντελώς φυσική σειρά ανθρακούχων αναψυκτικών που υπόσχεται να αγγίξει «το γλυκό σημείο μεταξύ γεύσης και λειτουργικότητας» (αλλά μην ενθουσιαστείτε πάρα πολύ, επισημαίνει η Αλις Λάσελς στους FT, το ποτό δεν ισχυρίζεται ότι σας κάνει καλύτερους στο κρεβάτι…).

«Τα τελευταία 20 χρόνια συνήθιζα να πίνω πάρα πολλά αναψυκτικά και δεν πίνω αρκετό νερό» λέει η Αντερσον, η οποία δεν πίνει καθόλου αλκοόλ. «Ξέρω ότι η ζάχαρη και η καφεΐνη δεν είναι καλά για μένα, αλλά δεν έχω βρει κάποια εναλλακτική με το ίδιο αποτέλεσμα. Ετσι, σκέφτηκα: “Αν αυτό που ψάχνω δεν υπάρχει, γιατί να μην το φτιάξω;”»

H Αντερσον στα γυρίσματα διαφημιστικού για τη σειρά ανθρακούχων αναψυκτικών της (G Spot/Facebook)

Παρασκευασμένο από ένα μείγμα χυμών φρούτων και βοτάνων, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, το G Spot διατίθεται σε τρεις εκδοχές. Το «Lift» είναι ένα φρουτώδες, πιπεράτο χαρμάνι, με θεανίνη και μπακόπα, που τονώνει τη διάθεση. Το «Protect» είναι ένα ενισχυτικό blend από κουρκουμά, chaga, λεμόνι και τζίντζερ. Το «Soothe» περιέχει μήλα, φασκόμηλο, ηρεμιστικό reishi και ashwagandha.

Η Λάσελς, η οποία δεν πίνει πολλή σόδα, γράφει στους FT ότι τα δοκίμασε και της άρεσαν: ήταν δροσιστικά και όχι πολύ γλυκά, με μια διακριτική πικάντικη ή/και πικρή βοτανική γεύση. Ωστόσο, η διαφορά δεν ήταν μετρήσιμη όταν επρόκειτο για την επίδρασή τους. Ισως ως δημοσιογράφος, η οποία εδώ και 20 χρόνια δοκιμάζει και γράφει για ποτά, δεν μπορεί να αντιληφθεί το χάι που προκαλούν τα φυτά…

Η κορυφαία αγορά ενεργειακών ποτών new wave παγκοσμίως  είναι η Βόρεια Αμερική. Το κατάστημα λιανικής πώλησης μη αλκοολούχων ποτών Boisson, το οποίο διαθέτει εννέα σημεία πώλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, βλέπει τις δουλειές του να ανθίζουν. «Η ζήτηση προέρχεται κυρίως από έναν συνδυασμό καταναλωτών της Γενιάς Ζ και εκείνων που αναζητούν την “αίσθηση” χωρίς την αίσθηση της επόμενης μέρας » λέει στην Αλις Λάσελς των FT ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νικ Μπόντκινς, «αλλά οι πελάτες που απέχουν πλήρως από το αλκοόλ είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο της καταναλωτικής μας βάσης».

Οταν η συζήτηση περνάει σε συστατικά με πραγματικό όφελος, «πολύ σπουδαία», εξηγεί, είναι η θεανίνη (L-Theanine) –ένα αμινοξύ που βρίσκεται στα φύλλα τσαγιού και χαλαρώνει χωρίς να προκαλεί υπνηλία– μαζί με «τους μύκητες και την κάνναβη πλήρους φάσματος». Οι κανονισμοί αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τον ρυθμό των αλλαγών, πράγμα που μπορεί να δυσκολέψει πολύ την απόδειξη των ισχυρισμών των εμπορικών σημάτων.

Η ποιότητα των συστατικών, επομένως και η δύναμή τους, μπορεί επίσης να είναι ασταθής, προειδοποιεί ο Μάικλ Χάινριχ, καθηγητής της Φαρμακευτικής Σχολής του UCL. «Πρέπει πάντα να αναρωτιέστε αν  οι παραγωγοί παρέχουν στοιχεία για την ποιότητα των προϊόντων τους και την υπεύθυνη και βιώσιμη προμήθειά τους. Δυστυχώς πολλοί παραγωγοί δεν το κάνουν αυτό» λέει και αναφέρει το παράδειγμα του φυτού ροδιόλα (Rhodiola Rosea), ενός προσαρμογόνου που συλλέγεται στη Φύση και έχει αποδεκατιστεί από τη βιασύνη για να καλυφθεί η ζήτηση!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...