378
|

Γράφοντας ιστορία: Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό MINI που συμμετείχε σε αγώνα ταχύτητας

Γράφοντας ιστορία: Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό MINI που συμμετείχε σε αγώνα ταχύτητας

Εκεί δηλαδή που, εδώ και κάποιον αιώνα, δοκιμάζεται ένα αυτοκίνητο στα όριά του. Για παράδειγμα, το να κατέβει ένα αυτοκίνητο, έστω στην στην τελευταία ειδική διαδρομή του Ρουμανικού Πρωταθλήματος Αναβάσεων, το Opel Brașov Trophy, το Σαββατοκύριακο 9-11 Οκτωβρίου, δεν είναι μια υπόθεση τύπου «μπήκα-οδήγησα-τερμάτισα».

Μια ανάβαση, όχι ένας αγώνας ρεγκιουλάριτι, έχει ζόρι, ειδική προετοιμασία και, αν θέλετε, είναι ένας σκληροπυρηνικός «χώρος». Αντίθετα, με εξαίρεση πολύ ειδικές κατασκευές τύπου ηλεκτρικής Mustang Cobra ή της νέας Lotus Evija, η πλειοψηφία των καθημερινών ηλεκτρικών είναι, αυτό που θα λέγαμε, «αυτοκίνητα σκοπού». Τα παίρνεις, κάνεις το πήγαινε-έλα σου, αλλά δεν έχεις τρομερές οδηγικές απαιτήσεις. Ή τουλάχιστον αυτές που συνηθίζονται σε έναν κανονικό αγώνα.

Όπως δήλωσε ένα στέλεχος της εταιρείας, «ήταν μεγάλη πρόκληση να καταφέρουμε να φέρουμε το αυτοκίνητο στο σημείο εκκίνησης, κυρίως αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του πρότζεκτ. Προς το παρόν, δεν χρειάζεται να γίνουν κάποιες ειδικές αλλαγές, το οποίο αποδεικνύει ότι ακόμα και στη στάνταρ εκδοχή του, το MINI Cooper SE είναι ένα πολύ σπορ, ανταγωνιστικό μοντέλο που διατηρεί τη ‘go-kart’ αίσθηση».

Στο συγκεκριμένο MINI έγιναν οι σχετικές με την ασφάλεια αλλαγές, όπως αφαίρεση των καθισμάτων και της επένδυσης, τοποθέτηση ειδικών αγωνιστικών καθισμάτων και συστημάτων, και εγκατάσταση ενός ανθεκτικού roll-cage. Η δίαιτα πέτυχε μείωση βάρους περίπου 150 κιλών.

«Σε πρώτη φάση, στην πρώτη μας συμμετοχή, θέλαμε να έχουμε ένα σημείο αναφοράς για τη δυναμική του στάνταρ μοντέλου και να καταλάβουμε ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις σε ένα αγωνιστικό πρόγραμμα. Πιστεύουμε ότι μπορούμε κερδίσουμε 3-4 δευτ. ανά χιλιόμετρο με αλλαγές στην ανάρτηση, αγωνιστικά ελαστικά και θερμική διαχείριση. Το MINI είναι ένα ευέλικτο μοντέλο, πολύ καλύτερα προετοιμασμένο για τεχνικά σιρκουί και διαδρομές, όχι για ταχύτητα, κυρίως επειδή η ηλεκτροκίνηση περιορίζει -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- τη μέγιστη ταχύτητα στα 150 km/h.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Βασικό μοντέλο: MINI Cooper SE
Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς: 135 kW- 184 hp
Μέγιστη ροπή: 270 Nm from 0 rpm
Μέγιστη ισχύς ανάκτησης ενέργειας: 50 kW
Μπαταρία: Καθαρή χωρητικότητα 32.6 kWh, 12 T-modules ενσωματωμένες στο δάπεδο, κατασκευαστής CATL
Μετατροπές (αυτή τη φορά): αφαίρεση καθισμάτων, ταπετσαρίας, πιστοποιημένο roll-cage FRAS, αγωνιστικά καθίσματα και ζώνες ασφαλείας, σύστημα πυρόσβεσης, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...