488
Η παραγωγή εντός της ΕΕ μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα θα δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας | Shutterstock

Ενα στα πέντε αυτοκίνητα στην ΕΕ θα είναι ηλεκτρικό μέχρι το 2025

Protagon Team Protagon Team 4 Οκτωβρίου 2018, 16:07
Η παραγωγή εντός της ΕΕ μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα θα δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας
|Shutterstock

Ενα στα πέντε αυτοκίνητα στην ΕΕ θα είναι ηλεκτρικό μέχρι το 2025

Protagon Team Protagon Team 4 Οκτωβρίου 2018, 16:07

Μπορείτε να φανταστείτε ένα (κοντινό κι όχι μακρινό όπως στις ταινίες sci-fi) μέλλον όπου ένα στα πέντε αυτοκίνητα γύρω σας θα κινείται όχι με βενζίνη, αλλά με ηλεκτρική ενέργεια;

Αυτός είναι ο στόχος της ΕΕ για την επομένη δεκαετία, καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε την πρόταση σχεδίου νόμου της Μίριαμ Ντάλι από τη Μάλτα. Το σχέδιο προβλέπει τη μείωση κατά 40% των εκπομπών CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ έως το 2030, καθώς και την αύξηση του μεριδίου αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων με χαμηλές εκπομπές.

Το σχέδιο, που εγκρίθηκε με 389 ψήφους υπέρ, 239 κατά και 41 αποχές, πρότεινε να τεθεί στο 40% ο στόχος μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της ΕΕ για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030, με ενδιάμεσο στόχο το 20% έως το 2025.

Πλέον, λοιπόν, η ευρωπαϊκή νομοθεσία και με τη βούλα γίνεται ακόμη πιο αυστηρή για τον περιορισμό των ρύπων του θερμοκηπίου από τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα βαν.

Το σχέδιο προβλέπει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της ΕΕ.

«Ποντάρουν» στα ηλεκτροκινούμενα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (δηλαδή ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km) θα έχουν μερίδιο αγοράς 35% από πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030 και 20% έως το 2025.

Ο στόχος είναι δηλαδή μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα που κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους να είναι ηλεκτροκινούμενα –και 1 στα 5 μέχρι το 2025.

Το σχέδιο προβλέπει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της ΕΕ.

Στην ομιλία της, η κυρία Ντάλι υποστήριξε ότι η επιβολή μείωσης εκπομπών CO2 κατά 40% θα περιορίσει τις θέσεις εργασίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά μόλις 12.000. Αντίθετα, όπως ανέφερε, η παραγωγή εντός της ΕΕ μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα θα δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας.

«Πρόκειται για μία νίκη για τα παιδιά μας, τους εργαζομένους, τους καταναλωτές και τους πολίτες. Το μέλλον είναι λαμπρό. Το μέλλον είναι καθαρό», σχολίασε η ευρωβουλευτής αμέσως μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.

Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει νομοθεσία προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν ακριβείς πληροφορίες που θα μπορούν να συγκρίνουν την κατανάλωση καυσίμων, το CO2 και τις εκπομπές ρύπων από νέα αυτοκίνητα. Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναφέρουν τον κύκλο ζωής των εκπομπών CO2 στα νέα αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά, χρησιμοποιώντας μια κοινή μεθοδολογία.

«Οι μεταφορές αποτελούν το μοναδικό σημαντικό τομέα στην ΕΕ όπου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται», σημειώνεται στην ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στη Διάσκεψη COP21 του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή το 2015 στο Παρίσι, πρέπει να επιταχυνθεί η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών, ούτως ώστε οι εκπομπές να είναι μηδενικές το 2050», τονίζεται επίσης.