Θέματα

Εξυπνα γυαλιά, το νέο στοίχημα της Facebook

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο η εταιρεία του εισέρχεται στον τομέα των smart glasses, τα οποία θα παρέχουν στον κάτοχό τους μια σειρά από προηγμένες και φουτουριστικές υπηρεσίες. Μεγάλος στόχος η αντικατάσταση των κινητών τηλεφώνων από αυτές τις συσκευές
Protagon Team

Τα τελευταία χρόνια ορισμένοι από τους γίγαντες των διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως η Amazon, η Google και η Facebook, έχουν στρέψει την προσοχή τους, ανάμεσα στα άλλα, στην κατασκευή γυαλιών που θα φορά κάποιος στην καθημερινότητά του (στον δρόμο, όταν οδηγεί ακόμη και μέσα στο σπίτι) και τα οποία θα παρέχουν μια σειρά από προηγμένες υπηρεσίες.

Η τεχνολογία της αποκαλούμενης Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) αποτελεί τη βάση αυτών των συστημάτων και κάθε εταιρεία προσπαθεί να αναπτύξει τη δική της εκδοχή. Στόχος είναι να εμφανίζονται μπροστά στα μάτια του χρήστη μια σειρά από δεδομένα και πληροφορίες, χωρίς αυτός να χάνει την οπτική επαφή του με το περιβάλλον. Για παράδειγμα, την ώρα που κάποιος περπατά, θα εμφανίζονται μπροστά του πληροφορίες για το πώς πρέπει να κινηθεί για φτάσει στον προορισμό του, θα βλέπει τα μηνύματα ή τα e-mails του, αν οδηγεί θα βλέπει στοιχεία για την κίνηση στον δρόμο ή τη λειτουργία του οχήματος κ.ά.

Η Google ξεκίνησε νωρίτερα από όλους την προσπάθεια και, πριν από επτά χρόνια, παρουσίασε ένα ζευγάρι έξυπνων γυαλιών, τα οποία όμως απογοήτευσαν, αφού δεν προσέφεραν σημαντικές ή ενδιαφέρουσες υπηρεσίες, η αυτονομία τους ήταν περιορισμένη (ήθελαν συνεχή φόρτιση) και η τιμή τους ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Μπορεί η πρώτη απόπειρα να μην ήταν πετυχημένη, αλλά η Google συνεχίζει την προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα.

Ηταν γνωστό ότι η Facebook συνεργάζεται με τη Luxottica, μητρική εταιρεία κορυφαίων brands όπως η Ray-Βan και η Oakley, με την οποία συνεργάστηκε και η Google. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα The Verge, στην εναρκτήρια ομιλία του στο ετήσιο συνέδριο των συνεργατών και προγραμματιστών της Facebook, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι το προϊόν αυτής της συνεργασίας θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021 με την υπογραφή της Ray-Ban. Ανέφερε παράλληλα ότι κατασκευάζεται ένα δεύτερο παρόμοιο σύστημα, για το οποίο όμως δεν έδωσε καμία πληροφορία.

Στο πλαίσιο αυτό η Facebook ξεκινά ένα ερευνητικό πρόγραμμα με την ονομασία Project Aria, στο οποίο θα αναπτύσσονται τεχνολογίες και εφαρμογές που θα ενσωματώνονται σε γυαλιά που θα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα και σύστημα εντοπισμού στίγματος (GPS). Θα τα φορούν στην καθημερινότητά τους εργαζόμενοι της εταιρείας τεστάροντας τις δυνατότητές τους, ενώ, παράλληλα, ό,τι κοιτάζουν θα καταγράφεται και θα αναλύεται με στόχο τα δεδομένα που θα προκύπτουν να οδηγούν στην ανάπτυξη νέων εφαρμογών – όπως, για παράδειγμα, προηγμένων apps χαρτογράφησης.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι θα γίνει προσπάθεια τα smart glasses της Facebook να μπορούν να προβάλλουν ολογράμματα, κάτι που σημαίνει ότι ο χρήστης θα μπορεί, για παράδειγμα, να παίζει χαρτιά με τους φίλους του οι οποίοι θα βρίσκονται στα σπίτια τους. Επιδίωξη τόσο της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης όσο και των άλλων κατασκευαστών έξυπνων γυαλιών είναι αυτά να διαθέτουν όλες εκείνες τις δυνατότητες και υπηρεσίες που θα οδηγήσουν τους κατόχους κινητών τηλεφώνων να τα χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν λιγότερο ή ακόμη και καθόλου.