803
|

Δύο νέα κορίτσια θέλουν να χτίσουν ένα βιώσιμο «World of Difference»

Avatar Advertorial 16 Ιουνίου 2021, 13:00

Δύο νέα κορίτσια θέλουν να χτίσουν ένα βιώσιμο «World of Difference»

Avatar Advertorial 16 Ιουνίου 2021, 13:00

Δύο βήματα πίσω και η εικόνα μεγαλώνει. Ο κόσμος ζητά βοήθεια προς πάσα κατεύθυνση: κοινωνική, υγειονομική, πνευματική. Θέλει να αλλάξει αλλά δεν ξέρει το πώς. Θέλει να δώσει φωνή σε αυτούς που θα βρουν τον τρόπο να τους ακούσουμε. Και το Ίδρυμα Vodafone προσπάθησε να κάνει αυτές τις φωνές όσο πιο δυνατές, έντεκα χρόνια πριν, με την έναρξη της υλοποίησης του προγράμματος World of Difference.

Και συνεχίζει… Έντεκα χρόνια αργότερα, και με περισσότερους από 434.000 ωφελούμενους η ανάγκη για σύσταση ενός ρεαλιστικά βιώσιμου “World of Difference” είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Γι’ αυτό και η ανακοίνωση των δέκα φετινών νικητών, ηλικίας 18 έως 35 ετών, που εργάζονται για έξι μήνες στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό της επιλογής τους, με το Ίδρυμα Vodafone να καλύπτει τον μισθό και τις εργοδοτικές τους εισφορές, είναι -και πρέπει να είναι- η αισιόδοξη είδηση της ημέρας. Γιατί πλέον, το να μπορείς ως νέος να αξιοποιείς τις γνώσεις σου προς όφελος της κοινωνίας, κάνοντας κάτι που πραγματικά σου αρέσει, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ένα μικρό θαύμα.

Ένα θαύμα που για τη Χριστίνα Γεροθόδωρου μετουσιώνεται στη θέση της e-shop Administrator & Social Media Specialist του προγράμματος Fabric Republic της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ- του φορέα ψυχικής υγείας που τα τελευταία 16 χρόνια δημιουργεί, σχεδιάζει και υλοποιεί υπηρεσίες και δράσεις με επίκεντρο τον άνθρωπο. “Βασική πρόθεσή μου είναι η ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος της τράπεζας ρουχισμού του Οργανισμού αλλά και η προώθηση της ιδέας του upcycling, στοχεύοντας στην ανάπτυξη μιας ηθικής και βιώσιμης νοοτροπίας”, εξηγεί η Χριστίνα η οποία αξιοποιώντας την τεχνολογία έχει ξεκινήσει μία σειρά από video στο επίσημο κανάλι του Fabric Republic για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανακύκλωση των ρούχων και τη βιώσιμη μόδα.

Απόφοιτος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας αλλά και μεγάλη λάτρης της μουσικής, η Χριστίνα στα 22 της χρόνια αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά με το τραγούδι. Ευτυχώς για εκείνη, αυτή της η επιλογή την οδήγησε το 2019 στο Connected We Stand Festival της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ. Ο “έρωτας” με το έργο της Οργάνωσης ήταν κεραυνοβόλος. Έκτοτε η Χριστίνα έθεσε ως στόχο της να εργαστεί “σε έναν Οργανισμό που το έργο του να βασίζεται στην ενίσχυση των ευπαθών ομάδων αλλά και στην οικολογική του συνείδηση”.

Σήμερα προς μεγάλη της χαρά βλέπει τον εαυτό της να έχει ήδη δημιουργήσει “μια συλλεκτική συλλογή ρούχων με τον οργανισμό GIVMED, με αφορμή τα πέντε χρόνια λειτουργίας, ενώ αυτό το διάστημα σχεδιάζουμε 3 νέες συλλογές σε συνεργασία με οργανισμούς της Κοινωνίας των Πολιτών. Στόχος της μέσα από αυτήν τη θέση είναι “Κανένας άνθρωπος να μη μένει χωρίς πρόσβαση σε καθαρό ρουχισμό”. Και θα καταφέρει να το πετύχει ακόμη πιο εύκολα εάν όλοι αλλάξουμε συνήθειες και δούμε με άλλο μάτι το θαυματουργό κατά πολλούς, upcycling.

“Με Άλλα Μάτια” σκοπεύει να δει η Δήμητρα Κοντοβά, μια ακόμη νικήτρια του προγράμματος του Ιδρύματος Vodafone, το εξάμηνο εργασίας της ως Campaign Manager της ομώνυμης ΑΜΚΕ. Η πρωτοβουλία “Με Άλλα Μάτια” προήλθε από την επιθυμία νέων με αναπηρία που θέλουν να αναδείξουν θετικά πρότυπα ανάπηρων ατόμων, διεκδικώντας καλύτερη ποιότητα ζωής και δημιουργώντας μια συμπεριληπτική κοινωνία. Η Δήμητρα, ως υπεύθυνη σχεδιασμού, παραγωγής περιεχομένου και εκτέλεσης της digital καμπάνιας εξοικείωσης με την αναπηρία “#SpeakUp” στοχεύει “στη δημιουργία μιας καμπάνιας, που θα λειτουργεί ως ψηφιακό εργαλείο για την κατάρριψη των στερεοτύπων γύρω από την αναπηρία, έτσι ώστε να επιτευχθεί η βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών διαβίωσης ανάπηρων ατόμων”.

Η Δήμητρα κινείται από μικρή με τη βοήθεια αναπηρικού αμαξιδίου. “Ως ένας αισιόδοξος άνθρωπος, εξωστρεφής, δεν φοβάμαι να εκτεθώ ώστε να επικοινωνήσω είτε τα θετικά είτε τα αρνητικά της καθημερινότητας που βιώνω ως άτομο με αναπηρία στην Ελλάδα” εξηγεί με ένα μεγάλο χαμόγελο.

Φοιτήτρια του Τμήματος “Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας” του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και του “Σχεδίου Μόδας και Styling” Ιδιωτικής Σχολής, κέρδισε την πρόσβασή της στα προσόντα που θα της έδιναν το “μετάλλιο” της ενεργού πολίτη. Της αρέσουν τα ταξίδια και ο χορός, ενώ στον ελεύθερό της χρόνο λατρεύει να κάνει βόλτες με την Brigitte, τη σκυλίτσα της.

“Ήθελα να εργαστώ σε έναν Οργανισμό που προσφέρει τις δυνατότητες σε κάθε άτομο να εκφραστεί όπως θέλει, όποτε θέλει χωρίς τεχνικά εμπόδια προσβασιμότητας, και το πέτυχα” λέει η ίδια η οποία έχει ήδη τελειώσει με τα πρώτα γυρίσματα της καμπάνιας.

“Τα βίντεο έχουν περάσει στο μοντάζ, έχουν υποτιτλιστεί και η περιγραφή τους έχει επιμεληθεί ώστε να είναι προσβάσιμα σε χρήστες με προβλήματα ακοής και όρασης και έχουν ανέβει στο Instagram του οργανισμού”. Η καμπάνια “#Speak Up” ανεβάζει εβδομαδιαία βίντεο, όπου άτομα με αναπηρία παρουσιάζουν

πτυχές της καθημερινότητάς τους, οι οποίες μέχρι τώρα είναι άγνωστες στο γενικό κοινό. Παρουσιάστριες και παρουσιαστές σε αμαξίδιο, με πρόβλημα όρασης, κωφοί και με άλλες δυσκολίες, άμεσα, καλαίσθητα και με ειλικρίνεια παρουσιάζουν βιωματικά στιγμές της καθημερινότητάς τους.

Είναι άραγε τόσο δύσκολο να αλλάξουμε συνήθειες; Να δούμε κάθε κοινωνική ομάδα να απολαμβάνει την καθημερινότητα που της αξίζει; Είναι. Ωστόσο αυτή η “διαφορά” που τόσο στηρίζει το “World of Difference” όλα αυτά τα χρόνια μπορεί να δώσει την ελπίδα ότι μια τέτοια σκέψη δεν ανήκει στο φάσμα της ουτοπίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...