Το Νόρντχαβν είναι ένα εμβληματικό project που ενσαρκώνει το μέλλον του βιώσιμου πολεοδομικού σχεδιασμού ανακαλύπτοντας εκ νέου το αστικό λιμάνι με χώρους ανοιχτούς στη θάλασσα και νέα οικολογικά πρότυπα
Προς το παρόν, το Νόρντχαβν έχει ολοκληρωθεί μόνο κατά το 25%, περίπου. Το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής εξακολουθεί να είναι βιομηχανικό, συμπεριλαμβανομένου ενός λιμένα εμπορευματοκιβωτίων και αποθηκών. Αλλά υπάρχουν δελεαστικά νέα στον κοντινό ορίζοντα. Το ένα είναι ένα μεγάλο δημόσιο πάρκο κατά μήκος της βόρειας ακτής της χερσονήσου, το οποίο αναμένεται να ανοίξει σε δύο – τρία χρόνια. Ενα άλλο είναι το «Tunnel Factory» – ένα τεράστιο συγκρότημα στη μέση του Νόρντχαβν, που κάποτε χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τμημάτων της υποθαλάσσιας σήραγγας που συνδέει την Κοπεγχάγη με το Μάλμε. Και τώρα μετατρέπεται σε ένα «πολιτιστικό hotspot με διεθνείς προοπτικές», κάτι που, ίσως, μοιάζει με την Tate Modern του Λονδίνου, αν και ο χώρος είναι τόσο τεράστιος, ώστε κανείς δεν φαίνεται να έχει βρει τι να τον κάνει.
Παρά τις ιδέες που τραβούν την προσοχή, κανείς στο Νόρντχαβν δεν υπερεκτιμά τους ισχυρισμούς ότι πρόκειται για μια ολοκαίνουργια ιδέα. «Τα βασικά στοιχεία είναι ο πολύ παραδοσιακός ευρωπαϊκός αστικός σχεδιασμός», λέει η Σκόβμπρο. Στην ουσία, τμήματα πολλών υφιστάμενων ευρωπαϊκών πόλεων θα μπορούσαν επίσης να ταξινομηθούν ως «πέντε λεπτών», λέει. Με άλλα λόγια, η πόλη του μέλλοντος μοιάζει ολοένα και περισσότερο με την πόλη του παρελθόντος, δηλαδή πριν από την επικράτηση των αυτοκινήτων και του μονολιθικού μοντερνισμού. Μόνο που τώρα μπορούμε να έχουμε καθαρές συγκοινωνίες, ασφαλείς δρόμους και άνετα διαμερίσματα με τριπλά τζάμια, οι άνθρωποι, όμως, εξακολουθούν να έχουν οπτική επαφή με τους γείτονές τους.
