Δάκρυσαν οι οθόνες: Η θρησκεία του trendy
Αριστερά, η Σελέστ Μπάρμπερ σπάει πλάκα με τις φωτογραφίσεις μόδας και, δεξιά, μοντέλο με ρούχα από τη νέα κολεξιόν του Απόστολου Μητρόπουλου | Instagram/CreativeProtagon
Θέματα

Δάκρυσαν οι οθόνες: Η θρησκεία του trendy

Ο ναρκισσισμός της μόδας στάζει μελωμένος από τις τηλεοπτικές οθόνες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνοντας μέγιστο θέμα τις «τρίχες» ενώ η αλήθεια είναι πως οι σημαντικοί δημιουργοί της δεν διστάζουν να την παρωδήσουν.
Κατερίνα I. Ανέστη

Αυτό το κυνικό, αυτοσαρκαστικό στοιχείο που καταργεί τον ναρκισσισμό και δείχνει πως το όμορφο δεν είναι απαραίτητα ωραίο, ένιωσα να αναδύεται πρόσφατα στην επίδειξη μόδας του Απόστολου Μητρόπουλου με την εύγλωττη αναγραφή «Fashioff» σε κάποια ρούχα (το fuck off συναντά το fashion, σκέφτηκα) και την ανακοίνωση «Fashion has changed». Η μόδα άλλαξε, όσο εμείς ακκιζόμασταν λίγο πριν το κλικ της επόμενης φωτογραφίας.

Ο Μητρόπουλος είναι από τους σχεδιαστές που ευλαβικά πιστεύουν στην απόλυτη ακρίβεια, την λατρεία του ιδανικού πατρόν, ενώ τα τυπώματα που κάνει στα υφάσματα απλά δεν μπορούν καν να βρουν μιμητές (ρούχα του έχουν φορέσει μεταξύ άλλων η Μάιλι Σάιρους και η Ντέπι Μαζάρ η ηθοποιός κολλητή φίλη του Κιθ Χέρινγκ και της Μαντόνα ). Προδιαγραφές υψηλής ραπτικής που δεν αυτοπαγιδεύεται, με στέραιο πάτημα στα εικαστικά, αναφορές ωδές σε σπουδαίους ζωγράφους και γλύπτες από τον Πικάσο ως τον Ντάμιεν Χιρστ, εμβαπτισμένες στην ποπ κουλτούρα του περιοδικού Face, του Πρινς, της Μαντόνα. Διότι χρειάζεται να έχεις όλες αυτές τις αναφορές μαζί με την άψογη τεχνική για να μπορέσεις να ξεπεράσεις την ματαιόδοξη, υπνωτική μαρμότα της μόδας. Και τότε μόνο μπορείς να την δεις στην καλύτερη μορφή της.

Mέσα στην αποθήκη της Γκαλερί Ζουμπουλάκη στα Πετράλωνα, η κολεξιόν του διατρανώνει λοιπόν ότι η μόδα έχει αλλάξει. Φαρδιά χούντις που νιώθεις ότι έχουν μια γλυπτική βαρύτητα, πάνω από μεταλλικής υφής μακριές φούστες με στενές πιέτες, παντελόνι φόρμας με συγκλονιστικό στενής γραμμής με τονισμένους ώμους δερμάτινο σακάκι, φαρδιά φούστα με αλλεπάλληλες ραφές υφασμάτων κάτω από φαρδιά ζακέτα φόρμας. Και μαζί αξεσουάρ της καθημερινής μας ζωής. Κύματα υφασμάτων και χρωμάτων, αλλεπάλληλα, που έφεραν κωδικούς μόδα, τέχνης και streetlife αισθητικής, όχι στείρες εικόνες των κυρίαρχων προδιαγραφών.

Στιγμιότυπο από την επίδειξη μόδας του Απόστολου Μητρόπουλου

Η δικτατορία των κανόνων της μόδας στα δημιουργικά εργαστήρια καταλύεται – απομένει η επιφάνεια του Ιnstagram και των τηλεοπτικών σόου. Τα χει πει όλα ο ιταλός αυτοκράτορας της μόδας που έκανε την Μέδουσα έμβλημα του οίκου του. «Μην ακολουθείς τις τάσεις. Μην ανήκεις εσύ στην μόδα, αλλά αποφάσισε τι είσαι, τι θέλεις να εκφράσεις με τον τρόπο που ντύνεσαι και τον τρόπο που ζεις». Ε ναι, ο Τζιάνι Βερσάτσε.

Exit mobile version