Chanel: Επίδειξη στη λίμνη Κόμο, με αίγλη μεγάλου ξενοδοχείου
Chanel: Επίδειξη στη λίμνη Κόμο, με αίγλη μεγάλου ξενοδοχείου
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται πολλές μετακινήσεις στελεχών στη βιομηχανία της μόδας. Σε κάποιες, μάλιστα, περιπτώσεις οι θέσεις μένουν κενές για μεγάλα διαστήματα μέχρι να αναπληρωθούν, όπως συνέβη στην περίπτωση της Chanel. Ο γαλλοβέλγος designer Ματιέ Μπλαζί ανέλαβε πρόσφατα νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του διάσημου γαλλικού οίκου, σχεδόν έναν χρόνο μετά την αποχώρηση της Βιρζινί Βιάρ τον Ιούνιο του 2024.
Tο νέο φρέσκο πρόσωπο στην καλλιτεχνική ηγεσία της Chanel έχει μεν avant garde αντιλήψεις, πλην όμως εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει την κλασική αίγλη των εμβληματικών σχεδιαστών του οίκου. Αυτό ήταν το δυνατό και σαφές μήνυμα που έστειλε η Chanel με την πρώτη της επίδειξη από τότε που ο Μπλαζί ανέλαβε τον ρόλο του δημιουργικού διευθυντή του οίκου (ωστόσο ο ίδιος δεν δούλεψε για αυτήν), γράφει στη βρετανική εφημερίδα The Guardian η Τζες Κάρτνερ-Μόρλεϊ.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε στη «Villa d’ Este», το ξενοδοχείο-παλάτι στις ακτές της λίμνης Κόμο όπου έκαναν διακοπές η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Γκρέτα Γκάρμπο και η Μαρλένε Ντίτριχ. Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, μάλιστα, είχε χαρακτηρίσει το ξενοδοχείο «το πιο όμορφο μέρος στον κόσμο». Να σημειωθεί ότι εκεί είχε γυρίσει το θρίλερ του «Ο Κήπος των Ηδονών» (1925), την ταινία με την οποία έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο.
Η τοποθεσία, που είχε κλειστεί πριν από έναν χρόνο, παρείχε και το θέμα της επίδειξης: Η ζωή σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο. Σκεφτείτε τη σειρά «White Lotus» του HBO, αλλά στη λίμνη Κόμο, με καλλιτεχνική διεύθυνση του αείμνηστου Σλιμ Ααρονς (1916-2006), του κορυφαίου φωτογράφου της αριστοκρατίας και του διεθνούς jet set, γράφει η συντάκτρια μόδας του Guardian.
Πρώτο στη βοτσαλωτή πασαρέλα που διέσχιζε τη βεράντα του ξενοδοχείου παρουσιάστηκε ένα λευκό παλτό σε στυλ μπουρνουζιού. Ακολούθησαν παντελόνια κάπρι στο βουτυρόχρωμο κίτρινο που έχουν οι ομπρέλες του ξενοδοχείου και ένα λιλά τουίντ κοστούμι, ταιριαστό με τη γλυσίνα που κρεμόταν από πάνω. Τα μοντέλα κρατούσαν τσάντες tote, αρκετά μεγάλες για πετσέτες πισίνας, ενώ τα χρυσά λαμέ cover-ups (φορέματα για πάνω από τα μαγιό) έλαμπαν εκθαμβωτικά σαν τον ήλιο στη λίμνη.
«Για μένα το Κόμο έχει να κάνει με το φως» δήλωσε ο Μπρούνο Παβλόφσκι, πρόεδρος μόδας της Chanel. «Η ζωή είναι κινηματογραφική εδώ» σηεμίωσε. Διάσημα πρόσωπα, όπως οι ηθοποιοί Κίρα Νάιτλι και Σάρα Κάθριν Χουκ, ήταν διάσπαρτα ανάμεσα σε ένα κοινό 900 ατόμων, το οποίο αποτελούνταν κυρίως από πελάτες της Chanel, που ξοδεύουν πολλά χρήματα για το ντύσιμό τους.

Η σεζόν των επιδείξεων μόδας Cruise, η οποία πήρε το όνομά της από μια εποχή που ήταν στη μόδα μεταξύ των πλουσίων οι κρουαζιέρες στην Καραϊβική και απαιτούσαν βαλίτσες με λαμπερά ρούχα, έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να αντιπροσωπεύει την αίγλη των διακοπών γενικότερα.
Οι δαπάνες για τις γκαρνταρόμπες των διακοπών έχουν αυξηθεί εκθετικά σε όλες τις κατηγορίες τιμών: οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα για να ντύνονται κομψά στη δουλειά και περισσότερα για να δείχνουν ωραίοι στις διακοπές για το Instagram. Οι μάρκες, δε, επενδύουν σοβαρά ποσά στις επιδείξεις Cruise, επειδή τα γυαλιά ηλίου είναι ένα μεγάλο και πολύ προσοδοφόρο κομμάτι αυτής της επικερδούς αγοράς των διακοπών. (Για παράδειγμα, υπήρχε ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου που ταίριαζαν με τα περισσότερα look σε αυτή την επίδειξη, σημειώνει η συντάκτρια μόδας του Guardian.)
Ο Παβλόφσκι παρατηρεί ότι η Chanel βρίσκεται στο χρονικό σημείο που «παραδίδεται από τη μια γενιά στην άλλη». Ο Μπλαζί, ωστόσο, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του στις αρχές Απριλίου, δεν εργάστηκε για τη δημιουργία της συγκεκριμμένης συλλογής, η οποία αποδόθηκε στο ατελιέ σχεδιασμού του οίκου, ούτε παρευρέθηκε στην επίδειξη, μία από τις πολλές που έγιναν μετά την αποχώρηση της Βιάρ, οπότε ο οίκος έμεινε για μεγάλο διάστημα χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή.
Επικεφαλής της εκδήλωσης κατά την απουσία του καλλιτεχνικού διευθυντή ήταν η πρέσβειρα της Chanel Σοφία Κόπολα, η οποία γύρισε μια ταινία μικρού μήκους στη «Villa d’Este» για να συνοδεύσει την εκδήλωση, περιγράφοντάς την ως δημιουργία «για εκείνη την εκδοχή του εαυτού σου όταν ξεφεύγεις, όταν μπορεί να είσαι διαφορετική από αυτό που είσαι στην πραγματική ζωή».

Η Chanel έχει διπλασιάσει τα έσοδα και τον αριθμό των εργαζομένων της την τελευταία δεκαετία και έχει γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο μετά τη Louis Vuitton, με 36.500 υπαλλήλους στο τέλος του 2023. Είναι, δε, πάνω από 10 φορές μεγαλύτερη από την Bottega Veneta, από την οποία προέρχεται ο Ματιέ Μπλαζί.
Το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο αναμένεται με ενθουσιασμό, αλλά ο Παβλόφσκι ισχυρίζεται ότι δεν ενδιαφέρεται «τόσο πολύ για το τι θα συμβεί τον Οκτώβριο». Αντίθετα, ενδιαφέρεται «για ένα μέλλον που ξεκινά τον Οκτώβριο. Δουλεύουμε σε χρόνους Chanel. Δεν βιαζόμαστε» τόνισε. Ο διευθυντής μόδας του διάσημου γαλλικού οίκου έχει δηλώσει επίσης ότι θα περιμένει δύο χρόνια για να κρίνει αν ο Μπλαζί είναι ο κατάλληλος.
Ο Παβλόφσκι απέρριψε κάθε πρόταση για μεταφορά της παραγωγής στις ΗΠΑ, ως στρατηγική για την αποφυγή δασμών. Είπε ότι η Chanel σκοπεύει να διατηρήσει την τρέχουσα πολιτική της για εναρμόνιση των τιμών, έτσι ώστε οι τιμές να είναι σταθερές σε κάθε χώρα του κόσμου. Σημείωσε ότι θα «βρουν έναν τρόπο να καλύψουν το κόστος» της διατήρησης των τιμών σε χαμηλά επίπεδα στις μπουτίκ των ΗΠΑ σε περίπτωση επιβολής δασμών.
Μιλώντας στο Womenswear Daily, ο Μπρούνο Παβλόφσκι δήλωσε ακόμη πως «ο μεγάλος θαυμασμός και ο σεβασμός για την κληρονομιά και το έργο που έχει γίνει από τη δεσποινίδα Σανέλ, τον Καρλ και τη Βιρζινί», τον οποίο διέκρινε στον Μπλαζί, οδήγησε στην πρόσληψή του. «Αυτό ήταν σημαντικό για μένα, επειδή δεν επρόκειτο για ένα είδος ανταγωνισμού για την εικόνα και το μέγεθος. Είχε να κάνει με το βάθος αυτού που αντιπροσωπεύει η μάρκα και με το πώς θα μπορούσαμε να βασιστούμε σε αυτό για να συνεχίσουμε να λέμε την ιστορία μας».
Ο Μπλαζί έχει αρχίσει ήδη να κάνει αλλαγές, προσλαμβάνοντας, για παράδειγμα, τον έμπειρο βρετανό ειδικό της υψηλής ραπτικής Αντριου Χέδερ, ο οποίος έχει εργαστεί με σχεδιαστές όπως ο Αλεξάντερ ΜακΚουίν και ο Τζον Γκαλιάνο.

Μεταξωτά μαντίλια κατασκευασμένα στο Κόμο χρησιμοποιήθηκαν ως λουράκια στον αστράγαλο για σανδάλια με τακούνι, στην πασαρέλα. Η Chanel απέκτησε πρόσφατα το 35% των μετοχών της εταιρείας Mantero με έδρα το Κόμο, η οποία παράγει μεταξωτές μπλούζες και τυπωμένα φουλάρια της Chanel για περισσότερα από 50 χρόνια.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η Mantero θα συνεχίσει να παράγει είδη πολυτελείας για πελάτες της που είναι ανταγωνιστές της Chanel, όπως οι Dior, Saint Laurent και Versace. Η Chanel πιστεύει ότι η προστασία βασικών παραγόντων στην αλυσίδα εφοδιασμού της είναι μια σωστή επένδυση σε μια εποχή που οι παγκόσμιες οικονομικές πιέσεις οδηγούν πολλούς εξειδικευμένους παραγωγούς σε πτώχευση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
