Το σπαρτιάτικο μοντέλο 4Χ4 αποτέλεσε και τη βάση ενός εντυπωσιακού concept car, που παρουσίασε η Jeep για τα 75 χρόνια της πολυκύμαντης ζωής της | news.bitauto.com

Παρουσιάστε… αρμ/ Το Jeep των τζιπ

Η ιστορία της Jeep ξεκίνησε πριν από 75 χρόνια στα πεδία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και η εταιρεία -που βρίσκεται πλέον σε… ιταλικά χέρια- τιμά με ένα ρετρό πρωτότυπο τις ρίζες της!
Πέτρος Πιτσίνης

Τα στυλό διαρκείας ονομάζονται συλλήβδην Bic. Οι πάνες μίας χρήσης Pampers. Τα σκούτερ Vespa και όλα τα οχήματα εκτός δρόμου Jeep. Τα Jeep περιλαμβάνονται, λοιπόν, ανάμεσα στα ελάχιστα προϊόντα, που έχουν ταυτιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο με ολόκληρη την κατηγορία τους, αν και η γέννησή τους δεν προϊδέαζε για κάτι τέτοιο.

Τα αμερικανικά μοντέλα εκτός δρόμου δεν θα είχαν δημιουργηθεί ποτέ, αν δεν είχε κηρυχθεί ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και δεν χρειαζόταν η αμερικανική κυβέρνηση ένα μικρό, σκληροτράχηλο και φτηνό όχημα, που θα μετέφερε τους στρατιώτες της σε κάθε είδους εδάφη. Τον διαγωνισμό κέρδισε η Willys-Overland και τον Ιούλιο του 1941 ξεκίνησε η παραγωγή του προγόνου όλων των Jeep.

Το Willys MB, όπως ονομαζόταν, απέδειξε την αξία του στα πεδία μάχης και μετά τον πόλεμο συνέχισε την καριέρα του ως κανονικό αυτοκίνητο για όλους τους πολίτες και όχι μόνον ως στρατιωτικό όχημα. Σταδιακά προσαρμόστηκε στις επιταγές των καιρών και σήμερα μπορούμε να πούμε ότι επιβιώνει με τη μορφή του Jeep Wrangler.


Το σπαρτιάτικο μοντέλο 4Χ4 αποτέλεσε και τη βάση ενός εντυπωσιακού concept car, που παρουσίασε η Jeep για τα 75 χρόνια της πολυκύμαντης ζωής της. Oπως είναι γνωστό, η αμερικανική μάρκα ανήκει πλέον στον όμιλο FCA Automobiles, αφού έχει εξαγοραστεί –μαζί με την Chrysler- από την ιταλική Fiat. Ωστόσο το επετειακό ‘’Wrangler 75th Salute’’ φέρει πάνω του τη σφραγίδα γνησιότητας των Jeep της πρώτης γενιάς και παραπέμπει άμεσα στο ορίτζιναλ Willys MB. Eτσι εκφράζει σχεδιαστικά με τον πλέον αυθεντικό τρόπο το πνεύμα ελευθερίας και τις απεριόριστες δυνατότητες offroad των προγόνων του.


Γι’ αυτό και το μοντέλο, που βασίζεται στο σύγχρονο Wrangler Sport, δεν διαθέτει μεσαία και πίσω κολονάκια ούτε και πόρτες, το καπό κλείνει με τα χαρακτηριστικά κλιπάκια, το μπροστινό παρμπρίζ διπλώνει και βέβαια λείπουν από τα –σχεδόν πρωτόγονα- καθίσματα τα προσκέφαλα ασφαλείας.


Επίσης οι προφυλακτήρες είναι τετραγωνισμένοι και διαθέτουν τυπικούς κρίκους ρυμούλκησης, στα ελαστικά εντυπωσιάζει το τρακτερωτό πέλμα και το φαιοπράσινο χρώμα του αμαξώματος υποδηλώνει τη μιλιταριστική καταγωγή του δίθυρου αυτοκινήτου.


Η παρουσίαση του ‘’Wrangler 75th Salute’’ έγινε σε μία πανηγυρική εκδήλωση στο εργοστάσιο της Jeep στο Τολέδο του Οχάιο, όπου έχουν κατασκευαστεί πολλές γενιές του Wrangler και όλοι αναρωτιούνται από τότε, αν θα τολμήσει η εταιρεία να το εξελίξει σε μοντέλο παραγωγής. Σε μία τέτοια περίπτωση, θα εφοδιαστεί το ρετρό αμάξωμα με σύγχρονη τεχνολογία, όπως ο κινητήρας του concept car, που είναι ο γνωστός εξακύλινδρος βενζίνης των 284 ίππων, σε συνδυασμό ωστόσο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.


Oπως δηλαδή συνέβαινε και με τα πρώτα αυθεντικά Willys, που κυκλοφόρησαν μόνον με χειροκίνητα σαζμάν.