546
Ενα αυτοκίνητο με αγωνιστική ιστορία και περγαμηνές | RM Sotheby’s

Νέο ρεκόρ: Ferrari 250 GTO δημοπρατήθηκε για 48,4 εκατομμύρια δολάρια

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2018, 15:00
Ενα αυτοκίνητο με αγωνιστική ιστορία και περγαμηνές
|RM Sotheby’s

Νέο ρεκόρ: Ferrari 250 GTO δημοπρατήθηκε για 48,4 εκατομμύρια δολάρια

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2018, 15:00

Το ρεκόρ της υψηλότερης τιμής πώλησης αυτοκινήτου σε δημοπρασία κατακυρώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο. Και δεν είναι περίεργο που και πάλι είναι μια Ferrari 250 GTO.

Οι Ferrari 250 GTO είναι οι απόλυτες σταρ των απανταχού πωλήσεων κλασικών μοντέλων. Σε όποια δημοπρασία εμφανίζεται -συνολικά, μόνο 36 έχουν κατασκευαστεί- είναι βέβαιο πως θα πέσουν πολλά, μα πάρα πολλά εκατομμύρια (δολάρια, ευρώ ή στερλίνες) στο τραπέζι και θα σημειωθεί κάποιου είδους ρεκόρ. Άλλωστε, στο top ten των πιο ακριβών αυτοκινήτων παγκοσμίως τα περισσότερα, αν όχι όλα, είναι 250 GTO.

Εργο τέχνης…

Σύμφωνα με τους βρετανικούς Times, κάτι ανάλογο έγινε και στη δημοπρασία που οργάνωσαν οι RM Sotheby’s στο Μοντερέι της Καλιφόρνια, παράλληλα με τις υπόλοιπες εκδηλώσεις του Pebble Beach. Εκεί, για την κατακόκκινη 250 GTO που βλέπετε στις φωτογραφίες και το βίντεο, δόθηκαν από κάποιον συλλέκτη 48.405.000 δολάρια – ήτοι 41,7 εκατ. ευρώ. Ποσό που είναι το υψηλότερο που έχει δοθεί ποτέ επίσημα, σε δημοπρασία.

Η τιμή εκκίνησης ήταν τα 33 εκατομμύρια δολάρια και κάθε φορά που ακουγόταν το σφυρί σήμαινε πως είχαν προστεθεί άλλες 250.000 για να καταλήξει, τελικά,  η συναλλαγή στο ποσό που προαναφέρθηκε.

Για τα δεδομένα των GTO η συγκεκριμένη δαπάνη δικαιολογείται, αφού το αυτοκίνητο με τον αριθμό πλαισίου 3413 GT, έχει συμμετοχή σε συνολικά 20 αγώνες, έχει οδηγηθεί από τον Φιλ Χιλ και στο παλμαρέ του καταγράφονται και δύο νίκες στο θρυλικό Targa Florio, το 1963 και το 1964. Παράλληλα, η αξία του στο «χρηματιστήριο» των κλασικών μοντέλων ανέβηκε και άλλο, τόσο από το ότι δεν έχει ποτέ εμπλακεί σε κάποιο τρακάρισμα, όσο και από την άριστη κατάσταση των μηχανικών του μερών.

Μιλώντας για αυτά, κάτω από το καπό του υπάρχει ένας κινητήρας V12, 2.953 κυβικών εκατοστών, με 300 (ιταλικά) άλογα και 294 Nm. Νούμερα εξωφρενικά όχι μόνο για την εποχή που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, αλλά και για σήμερα.

Εσωτερικό που δημιουργεί ονειρώξεις στους petrolheads

Το αυτοκίνητο, που από το 2000 μέχρι το περασμένο Σαββατοκύριακο ανήκε στον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού του λογισμικού της Microsoft, δρ. Γκρεγκ Γουίτεν, ήταν -όπως αναφέρει ο οίκος RM Sotheby’s- αντικείμενο της συλλογής μερικών από τους πιο προβεβλημένους συλλέκτες Ferrari στον κόσμο. Κάτω από την ιδιοκτησία του δρ. Γουίτεν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο συμμετείχε σε εκδηλώσεις σε όλον τον κόσμο τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθώς και σε τέσσερις από τις φημισμένες γενέθλιες περιηγήσεις της GTO.

Στη «βιτρίνα» του οίκου δημοπρασιών

Το βέβαιο είναι πως αν ο νέος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης 250 GTO αποφασίσει ύστερα από μερικά χρόνια με τη σειρά του να την πουλήσει, όχι μόνο θα πάρει τα χρήματά του πίσω, αλλά θα έχει και ένα πολύ σημαντικό κέρδος. Άλλωστε, οι Ferrari αυτού του τύπου θεωρούνται από τις πιο αποδοτικές επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σήμερα.

Από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα, παγκοσμίως

Και, βέβαια, πολλά αυτοκίνητα αλλάζουν χέρια μεταξύ συλλεκτών, μακριά από τη δημοσιότητα, σε τιμές που φημολογούνται πολύ υψηλότερες. Όπως μια GTO που αγοράστηκε από τον Ντέιβιντ Μακ Νιλ, ιδιοκτήτη της WeatherTech, από έναν γερμανό συλλέκτη -ο οποίος το είχε αγοράσει από τον ελβετό οδηγό ιστορικών αυτοκινήτων Κριστιάν Γκεσέλ- σε τιμή που λέγεται ότι έφτασε τα $70 εκατ. Και το πιστεύουμε…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...