680
Πιο άγριο, πιο εστιασμένο, χωρίς τίποτα περιττό. Η Nissan τολμά να μπει στα βαθιά νερά των αγώνων αντοχής με το νέο Z. Ιντερνετικό ραντεβού για αρχές Ιούνη. Πού να τρέχεις τώρα στην πίστα Fuji Speedway; | Nissan/Nismo

Ακόμη δεν το είδαμε, Nismo το βαφτίσαμε

Πιο άγριο, πιο εστιασμένο, χωρίς τίποτα περιττό. Η Nissan τολμά να μπει στα βαθιά νερά των αγώνων αντοχής με το νέο Z. Ιντερνετικό ραντεβού για αρχές Ιούνη. Πού να τρέχεις τώρα στην πίστα Fuji Speedway;
|Nissan/Nismo

Ακόμη δεν το είδαμε, Nismo το βαφτίσαμε

Ναι, είναι κρίμα. Πολύ κρίμα που το νέο Z, ο διάδοχος των «Z files», δεν θα πατήσει ευρωπαϊκό έδαφος. Τουλάχιστον από όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Στις ΗΠΑ, ωστόσο, το περιμένουν μετά βαΐων και κλάδων. Δικαιολογημένα. Πρόκειται για ένα κουπέ του 2022, αλλά με την παλιά, καλή δοκιμασμένη συνταγή τού χθες. Πριν, δηλαδή, αρχίσουν να κουνιούνται οι τεκτονικές πλάκες της αυτοκίνησης.

Λιγότερο από ένα χρόνο πριν γράφαμε για τα 10 πράγματα που αξίζει να ξέρετε για το υπέροχο κουπέ της Nissan. Και εξακολουθούν να είναι επίκαιρα. Γιατί; Διότι το νέο Z εκφράζει τη θαρραλέα κίνηση μιας εταιρείας να μπει ξανά στο παιχνίδι των σπορ αυτοκινήτων και δη με κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, εν μέσω μιας εποχής που παίρνει άλλη κατεύθυνση. Φυσικά, είναι ένα ρίσκο καλά υπολογισμένο από την πλευρά της Nissan, που προφανώς και δεν θέλει να παίξει το ρόλο του Δον Κιχώτη στη νέα αυτοκίνηση. Ομως, σε ένα line-up με χαμηλούς μέσους όρους ρύπων, το κλασικής σχολής σπορ κουπέ επιβεβαιώνει τη θέληση επιβίωσής του.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία εξελίσσεται ραγδαία στα «χωράφια» της ηλεκτροκίνησης. Και, όσο και αν φαίνεται αντιφατικό, ακριβώς αυτή δραστηριότητά της (λόγω της μείωσης εκπομπών διοξειδίων ως μέσο όρο γκάμας) είναι που της επιτρέπει να συνεχίζει να βγάζει αυτοκίνητα για τον Πραγματικό Οδηγό: πίσω κίνηση, τρίλιτρος V6 κινητήρας βενζίνης με δύο τούρμπο, 400 ίπποι, γενναιόδωρη ροπή 475 Nm και δύο επιλογές κιβωτίων. Είτε με κλασικό χειροκίνητο 6άρι είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Οντως, είναι αλήθεια, δεν βγαίνουν συχνά, πλέον, δαύτα. Και αυτός είναι ένας λόγος που η νέα σοδειά τέτοιου είδους αυτοκινήτων (βάλτε μέσα περιπτώσεις τύπου GR Yaris, Subaru BRZ ή ακόμα και νέου MX-5) θα γίνουν πιο σύντομα cult στην πορεία του χρόνου απ’ όσο οι όποιοι πρόγονοι σε ανάλογες κατηγορίες.

Το εσωτερικό του Ζ μιξάρει επιρροές από το παρελθόν με τις τεχνολογικές ανάγκες τού σήμερα. Η αγωνιστική έκδοση, ωστόσο, θα αφήσει τα δερμάτινα και την πολυτέλεια στις αποθήκες

Τώρα, λοιπόν, όπως ανακοινώθηκε, έστω και αν μετατοπίστηκε ελαφρώς χρονικά το λανσάρισμά του στην αμερικανική αγορά, ήδη δόθηκε το τελικό ok15 από τα κεντρικά της εταιρείας για την αγωνιστική εκδοχή του Ζ. Συγκεκριμένα, η Nismo, το τμήμα του ομίλου που σχετίζεται με τις «πολεμικές» εκδόσεις και την εμπλοκή στους αγώνες  (άλλωστε, αυτό σημαίνουν τα αρχικά: Nissan Motorsport), αποφάσισε να συμμετέχει στο σημαντικό 24ωρο αγώνα στο Fuji Speedway.

Η ομάδα θα «κατέβει» με δύο αυτοκίνητα, μαζί με όλες τις μετατροπές τους από την απλή, «πολιτική έκδοση στη μάχιμη. Αναλυτικά στοιχεία δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά, όπως φαίνεται και από τις επίσημες φωτογραφίες που βλέπετε, είναι προφανής η χαμηλωμένη ανάρτηση, οι αεροδυναμικές προσθήκες, τα slick ελαστικά, τα μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα και το απογυμνωμένο από τα περιττά κιλά κόκπιτ με τον κλωβό ασφαλείας (roll bar) που διακρίνεται.

Για την ακρίβεια, οι δύο συμμετοχές αποτελούν έναν «πάγκο εργασίας». Η Nissan σκοπεύει να αντλήσει στοιχεία από τον αγώνα, να τα βάλει κάτω, και να αρχίσει να εξετάζει τις πιθανότητές της να χρησιμοποιήσει το νέο Z σε διάφορες αγωνιστικές δραστηριότητές της στο μέλλον. Μάλιστα, τα δύο αυτοκίνητα σκόπιμα έχουν δηλωθεί να συμμετέχουν στην κατηγορία ST-Q, μία, κατά κάποιο τρόπο, κατηγορία επίδειξης για αυτοκίνητα που είναι εν εξελίξει (develompent cars) και όχι σε κάποια που θα ανταγωνίζονται ευθέως τις ήδη έτοιμες ομάδες.

Ένα στιγμιότυπο από την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου, ένα χρόνο πριν. Οι ελλείψεις σε τσιπ και επιμέρους εξαρτήματα πήγαν πίσω το λανσάρισμά του. Όμως ο καιρός πλησιάζει

Μπορεί, λοιπόν, οι πελάτες να χρειαστεί να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμη για να δουν το νέο Ζ στις αμερικανικές εκθέσεις, όμως, μάλλον, θα είναι ήδη συνδεδεμένοι με τα όσα θα λάβουν χώρα σε περίπου ένα μήνα από τώρα επί της πίστας. Στην Ιαπωνία, πάντως, το νέο Ζ πωλείται ήδη, σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού, και με αρχική τιμή περί τα $41.000. Το πιστό κοινό υπάρχει εκεί «έξω» και είναι μεγάλο. Ποιοι κατασκευαστές θα αντέξουν να το υποστηρίξουν; Ιδού το ερώτημα, ιδού και η πρόκληση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News