| Honda
Θέματα

Αυτόνομη οδήγηση; Μα μόλις η Honda προσπέρασε την Τesla

Oταν πηγαίνει μόνο του. Το μεγάλο διακύβευμα της αυτοκίνησης και πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή.
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Το πνεύμα του Σοΐχίρο Χόντα, του ανθρώπου που ίδρυσε μία από τις πιο μηχανολογικά ενδιαφέρουσες εταιρείες, αν μη τι άλλο, θα βλέπει με ενδιαφέρον όσα εξελίσσονται στα πνευματικά του παιδιά. Η αλήθεια είναι πως ο Σοΐχίρο ήταν τόσο παθιασμένος με το motorsport που η σημερινή εποχή, μια εποχή που οδηγεί βήμα-βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση, φαντάζει ξένη με το ιστορικό μανιφέστο της Honda. Και οδηγώντας, για παράδειγμα, το Type R στους ελλληνικούς δρόμους, δε θα ‘θελες κανένα ψηφιακό γκάτζετ να σε βγάλει από τη θέση του οδηγού.

Ομως σε ένα παράλληλο τεχνολογικό σύμπαν η είδηση λέει πως η ιαπωνική εταιρεία ξεπέρασε και την Tesla του Eλον Μασκ όσον αφορά τις τελευταίες εξελίξεις. Ως πλατφόρμα τεχνολογίας χρησιμοποιείται το Honda Legend Hybrid EX. Το όνομα του μοντέλου είναι ιστορικό. Ωστόσο το Legend δεν έγινε , όπως σημαίνει το όνομά του, «θρύλος» στα ευρωπαϊκά πράγματα. Δύσκολα πουλούσε το μεγάλο σεντάν στη γηραιά ήπειρο και σπάνια θα τύχει να δεις κάποιο προηγούμενης γενιάς Legend να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Ομως πάει καλά και συνεχίζει να πουλάει στην ιαπωνική και αμερικανική αγορά. Ισως για αυτό επιλέχτηκε να είναι το μοντέλο που προχωρά την αυτόνομη οδήγηση σε ένα επίπεδο παραπέρα.

Εξωτερικά δεν δείχνει επαναστατικό. Ενα μεγάλο, τετράθυρο σεντάν – θα το ‘λεγες και συντηρητικό. Ομως στα ψηφιακά σωθικά του είναι όντως ξεχωριστό. Μόλις 100 αντίτυπα θα είναι για αρχή διαθέσιμα, στη μάλλον υψηλή τιμή των €85,144 με τη σημερινή ισοτιμία του γιεν. Η εταιρεία λέει πως αυτό το Honda Legend μπορεί μόνο του, χωρίς να κάνει τίποτα ο «οδηγός» (με σκόπιμα εισαγωγικά), να αλλάζει λωρίδες, να προσπερνά άλλα αυτοκίνητα και να κινείται απροβλημάτιστα σε δημόσιους δρόμους.

Το τελευταίο είναι η φράση-κλειδί καθώς οι ιαπωνικές αρχές έδωσαν την αναγκαία πιστοποίηση για κανονική χρήση στο δρόμο και όχι σε επιλεγμένα σημεία. Το σημειώνω αυτό γιατί η Honda δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3. Ετσι, εγκυκλοπαιδικά, υπάρχουν 5 επίπεδα αυτόνομης οδήγησης, ξεκινώντας από το μηδέν. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία βρίσκεται στο επίπεδο 3. Ομως η Honda έχει αυτή τη στιγμή ένα πλεονέκτημα καθώς το συγκεκριμένο Legend πωλείται και κυκλοφορεί κανονικά. Είπαμε, Ιαπωνία μεριά.

Βαθιά μέσα στα χαρτογραφημένα σενάριά του υπάρχουν περίπου 10 εκατομμύρια εκδοχές συνθηκών, περιστατικών και απρόβλεπτων καταστάσεων που μπορεί να προκύψουν στο δρόμο του. Φυσικά υπάρχουν και εκείνα τα συστήματα ασφάλειας που, για παράδειγμα, επεμβαίνουν σε ακινητοποίηση αν τυχόν ο οδηγός παύλα χειριστής παύλα επιβλέπων δεν ανταποκριθεί σε μία προειδοποίηση. Ναι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται βήμα-βήμα και έχει αρκετό δρόμο ακόμα για να χαζεύεις το κινητό σου ανεξαρτήτων συνθηκών ενώ ταξιδεύεις.

Για την ώρα, λοιπόν, αυτό το Honda Legend, έχοντας γράψει περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, φαίνεται να είναι ένας ιδιαίτερα σκληρός αντίπαλος του Μασκ που έχει σημαδέψει για τα καλά το δόξα πατρί των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τι μένει; Το αμέσως επόμενο επίπεδο, το 4, στο οποίο δε θα χρειάζεται καν οδηγός, παρά μόνο επιβάτες. Ενώ, τέλος, στο επίπεδο 5 δεν θα υπάρχει καν τιμόνι. Το αυτόνομο αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται τελείως μόνο του. Πότε; Αμφότερα αργούν.