Πώς η διαφήμιση έκανε ελκυστικά τα ποτά και τα τσιγάρα

Το βιβλίο των Τζιμ Χάιμαν και Στίβεν Χέλερ «20th Century Alcohol & Tobacco Ads» (Οι Διαφημίσεις για Aλκοόλ και Καπνό του 20ού αιώνα») αποκαλύπτει πώς 100 χρόνια εμπνευσμένης διαφήμισης κατάφεραν να «σπρώξουν» τους καταναλωτές στο ποτό και στα τσιγάρα. Ορισμένες φορές και με τη βοήθεια γιατρών, οι οποίοι συμμετείχαν σε μία διαστρεβλωτική προπαγάνδα, υποστηρίζοντας πως το κάπνισμα μαλακώνει τον λαιμό και ηρεμεί τα νεύρα και το αλκοόλ φέρνει κοινωνική καταξίωση.
Αριστερά, τα τσιγάρα Chesterfield σου λένε ακόμα και τη μοίρα σου το 1937 και δεξιά, το 1938, η Philip Morris υποστηρίζει πως «ιατρικές αρχές το ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα τσιγάρα»
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Η μάρκα Lucky Strike χρησιμοποιούσε διασήμους στις καμπάνιες της και ισχυριζόταν ότι τα τσιγάρα της έβλαπταν λιγότερο τον λαιμό από τα άλλα, όπως στην παραπάνω διαφήμιση του 1935
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Πολλές μάρκες χρησιμοποιούσαν φαλλικά σύμβολα για την προώθηση των προϊόντων, όπως η Murad - γνωστή και ως το «τουρκικό τσιγάρο» στην παραπάνω διαφήμιση του 1919
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση της μπίρας Bud Light του 1988, με πρωταγωνιστή τη μασκότ της καμπάνιας, τον Spuds MacKenzie. Η διαφήμιση προκάλεσε αντιδράσεις καθώς πολλοί θεώρησαν ότι ο χαριτωμένος σκύλος χρησιμοποιήθηκε για να προσελκύσει παιδιά
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Αν δεν έχεις δοκιμάσει Smirnoff βότκα μάλλον είσαι αστροναύτης και δεν ζεις σε αυτόν τον πλανήτη...
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Το 1984, το πρώην μοντέλο, τραγουδίστρια και ηθοποιός στον Τζέιμς Μποντ, Γκρέις Τζόουνς, ήταν η τέλεια επιλογή για να διαφημίσει ένα ποτό που συνδυάζει κρασί, χυμό, σόδα και ζάχαρη
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Η προσπάθεια της μάρκας τσιγάρων Kent να απευθυνθεί σε μαύρους καταναλωτές, το 1970
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Μετά τον Αντι Γουόρχολ, ο Κιθ Χάρινγκ ανέλαβε να φιλοτεχνήσει τη διαφήμιση της βότκας Absolut, αντλώντας έμπνευση από τα γκράφιτι και προσδίδοντας κουλ χαρακτήρα στο διάσημο ποτό
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Διαφήμιση του 1914 για ελκυστικά κοκτέιλ με τζιν «για τους φίλους σας», την περίοδο των Χριστουγέννων
Courtesy Jim Heimann Collection/TASCHEN
Το εξώφυλλο του βιβλίου «Jim Heimann. 20th Century Alcohol & Tobacco Ads» των εκδόσεων TASCHEN
TASCHEN