Ενας αιώνας σε εκπληκτικές εικόνες

Εμβληματικές προσωπικότητες, ανώνυμοι, καθημερινές στιγμές και ιστορικά γεγονότα όπως η Μεγάλη Υφεση, το Ολοκαύτωμα και το Κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων: η φωτογραφική συλλογή «Παρουσία», της φωτογράφου και συλλέκτριας Τζούντι Γκλίκμαν Λόντερ, αποτυπώνει ολόκληρο το φάσμα της ανθρώπινης εμπειρίας. Τη συλλογή της, με περισσότερα από 600 έργα τέχνης, τη δώρισε εφέτος στο Μουσείο Τέχνης του Πόρτλαντ, όπου και παρουσιάζεται
Ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ με την Πάτι Σμιθ στη Νέα Υόρκη το 1969
© Photograph by Norman Seeff/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers
H Oντρεϊ Χέπμπορν ποζάρει στον φακό του σπουδαίου Ρίτσαρντ Αβεντον, ανάμεσα σε άλλους ηθοποιούς, μοντέλα και αρθρογράφους, στο διάσημο εστιατόριο Maxim's, στο Παρίσι
© The Richard Avedon Foundation/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection
Οι Εμετ, Τζέσι και Βιρτζίνια στις ΗΠΑ, το 1989
© Sally Mann/Courtesy Gagosian/Portland Museum of Art
H Σούζι στο κλαμπ Μπαχάμα Μπιτς, στο Πορτλαντ, το 1996. Η Γκλίκμαν Λόντερ δημιούργησε μια σημαντική προσωπική συλλογή που περιλαμβάνει έργα διάσημων και ανερχόμενων φωτογράφων, καθώς και ντόπιων
© Melonie Bennett/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers/
Ενα ερωτευμένο ζευγάρι στο Κόνι Αιλαντ της Νέας Υόρκης, το 1966. Σύμφωνα με την Τζούντι Γκλίκμαν Λόντερ, «η φωτογραφία φέρνει το αόρατο στο φως και μας προτρέπει να αναλογιστούμε τη ζωή σε όλη της την πολυπλοκότητα, πέρα από το κάδρο»
© Leon Levinstein/Courtesy of Howard Greenberg Gallery/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers
Βαγόνι του τραμ στο Σαν Φρανσίσκο, 1949
© The Magnes Collection of Jewish Art and Life, UC Berkley/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection
«Δεν υπάρχουν χέρια για να χαϊδέψουν το πρόσωπο μου» (1961-63) είναι ο ποιητικός τίτλος της απόκοσμης φωτογραφίας του Μάριο Τζακομέλι, με νεαρούς ιερείς να παίζουν με το χιόνι μοιάζοντας σαν να αιωρούνται στον αέρα
Archivio Mario Giacomelli /© Simone Giacomelli/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers
Η φωτογραφία του 1967 με τίτλο «Μικρά δάση όπου συνάντησα τον εαυτό μου» ήταν η πρώτη που αγόρασε η Γκλίκμαν Λόντερ. «Είχε μια μυστηριώδη, σχεδόν μυστικιστική ποιότητα, με πολλαπλές στρώσεις και αντανακλάσεις, μια συνύπαρξη φιλμ και αρνητικού μαζί – κάτι που με τράβηξε κατευθείαν» είπε η Γκλίκμαν Λόντερ
© Jerry N. Uelsmann/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers
Αυτοπορτρέτο της φωτογράφου Τζόις Τένεσον, κουβαλώντας ένα κλουβί με πουλί, το 1975
© Joyce Tenneson/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers
Παππούς με την εγγονή του στο Λούμπλιν της Πολωνίας, το 1937. «Ως συλλέκτρια, αγόραζα μόνο ό,τι με άγγιζε συναισθηματικά», λέει η Γκλίκμαν Λόντερ
© The Magnes Collection of Jewish Art and Life/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection
«Αμερικανικό Γκόθικ», μία από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Γκόρντον Παρκς, αναφορά στον εμβληματικό ομώνυμο πίνακα του Γκραντ Γουντ: η καθαρίστρια Ελα Γουάτσον ποζάρει κρατώντας σκούπα και σφουγγαρίστρα, με φόντο την αμερικανική σημαία
© The Gordon Parks Foundation/Portland Museum of Art/Judy Glickman Lauder Collection/Image courtesy Luc Demers