Οι «Ηρωικοί Καιροί» του Στιβ Σαπίρο

Αιχμαλώτισε με τον φακό του τις ταραγμένες δεκαετίες του '60 και του '70: ήταν εκεί, στον αγώνα κατά των φυλετικών διακρίσεων, στα γυρίσματα του «Ταξιτζή», στο στούντιο «Factory» του Αντι Γουόρχολ. Η γκαλερί Howard Greenberg της Νέας Υόρκης παρουσιάζει την έκθεση του «Heroic Times» («Ηρωικοί Καιροί») και αποκαλύπτει την τέχνη του να είσαι παρών την ώρα που φτιάχνεται η Ιστορία
Ο Μάρτιν Σκορσέζε στο πίσω κάθισμα του ταξί του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Ταξιτζή» στη Νέα Υόρκη, το 1975
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Ο Σάμουελ Μπέκετ περιεργάζεται έναν παπαγάλο. «Η εσωστρεφής ιδιοφυΐα που έβλεπε τα πάντα με έναν καινούργιο, ποιητικό τρόπο» γράφει για τον Μπέκετ ο Σαπίρο
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
«Το χαρισματικό δίδυμο της δεκαετίας του 60». Ο Αντι Γουόρχολ μαζί με τη μούσα του Εντι Σέτζγουικ, στο Λος Αντζελες το 1965
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Ο Ντέιβιντ Μπάουι ποζάρει στον φακό του Στιβ Σαπίρο, την εποχή που γύριζε την ταινία «The Man Who Fell to Earth», το 1975
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Ο Ρόμπερτ Κένεντι σε προεκλογική εκστρατεία στη Νέα Υόρκη, το 1968. Σύμφωνα με τον Σαπίρο, ο Κένεντι ήταν «ο απόλυτος άνδρας στην πολιτική και ήξερε πώς να παίξει το παιχνίδι της. Θα μπορούσε να είχε γίνει ένας από τους σημαντικότερους προέδρους και ίσως θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο»
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Ο Ρέι Τσαρλς στο Νιου Τζέρσεϊ, το 1963. «Μου αρέσει αυτή η φωτογραφία του που αγκαλιάζει τον εαυτό του. Ηξερε ποιος ήταν και ζούσε με τα μάτια της ψυχής» λέει ο Σαπίρο για τον σπουδαίο μουσικό
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
«Υπάρχει κάπως μία μικρή αχτίδα ελπίδα για μας κρυμμμένη σε αυτό το αγόρι και σε αυτή τη σημαία». Η φωτογραφία είναι από την ιστορική πορεία από τη Σέλμα στο Μοντγκόμερι των ΗΠΑ, στο πλαίσιο του κινήματος κατά των φυλετικών διακρίσεων
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Η Νίκο στην Τάιμς Σκουέαρ της Νέας Υόρκης, το 1972. «Ηταν από αυτούς του ανθρώπους που γίνονται εμβληματικοί και χαρισματικοί γιατί δεν την καταλαβαίνουν απόλυτα» δηλώνει ο αμερικανός φωτογράφος
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Ο συγγραφέας Τζέιμς Μπάλντουιν μπροστά από την είσοδο «Μόνο για έγχρωμους», σε παγωτατζίδικο της Νέας Ορλεάνης, το 1963. «Ενας από μεγάλους μου ήρωες» λέει ο Σαπίρο, «η ευφυΐα και η καλοσύνη του έκρυβαν τη μοναξιά που ένιωθε»
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York
Μία από τις πιο αγαπημένες φωτογραφίες του Σαπίρο: η γυναίκα διαβάζει εφημερίδα, το πρωτοσέλιδο της οποίας έχει τίτλο «Τα χειρότερα έρχονται»...
© Steve Schapiro / Howard Greenberg Gallery, New York