495
Το υψηλότερο βουνό των Κοτιανών Αλπεων από όπου πηγάζει ο Πάδος, ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, είναι γνωστό και με την επωνυμία «Il re di pietra» - ο πέτρινος βασιλιάς - ενώ σύμφωνα με πολλούς Ιταλούς αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διάσημο κινηματογραφικό λογότυπο της Paramount. | Shutterstock

Υποφέρει και καταρρέει το επιβλητικό «βουνό της Paramount» στις Αλπεις

Protagon Team Protagon Team 6 Ιουλίου 2020, 18:10
Το υψηλότερο βουνό των Κοτιανών Αλπεων από όπου πηγάζει ο Πάδος, ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, είναι γνωστό και με την επωνυμία «Il re di pietra» - ο πέτρινος βασιλιάς - ενώ σύμφωνα με πολλούς Ιταλούς αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διάσημο κινηματογραφικό λογότυπο της Paramount.
|Shutterstock

Υποφέρει και καταρρέει το επιβλητικό «βουνό της Paramount» στις Αλπεις

Protagon Team Protagon Team 6 Ιουλίου 2020, 18:10

Το επιβλητικό όρος Μόντε Βίζο είναι εύθραυστο ενώ μέρα με τη μέρα κινδυνεύει ολοένα και περισσότερο.

Το υψηλότερο βουνό των Κοτιανών Αλπεων από όπου πηγάζει ο Πάδος, ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ιταλίας, είναι γνωστό και με την επωνυμία «Il re di pietra» ( Ο πέτρινος βασιλιάς) ενώ σύμφωνα με πολλούς Ιταλούς αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διάσημο κινηματογραφικό λογότυπο της Paramount. Μάλιστα αρκετοί στην γειτονική χώρα υποστηρίζουν πως το σχεδίασε πριν από περισσότερο από έναν αιώνα ένας Ιταλός που μετανάστευσε από το Πεδεμόντιο στην Καλιφόρνια.

Ο αμερικανικός κολοσσός παραγωγής ταινιών δεν επιβεβαίωσε ποτέ πως το «Majestic Mountain», το «Μαγευτικό Βουνό», όπως είναι γνωστό το λογότυπο της Paramount στις ΗΠΑ, αποτελεί όντως καλλιτεχνική απεικόνιση του Μόντε Βίζο των Ιταλών.

Πάντως το ότι τα δύο βουνά είναι σχεδόν πανομοιότυπα δεν το αρνείται κανείς, όπως κανείς δεν αρνείται πλέον πως το ιταλικό βουνό, η υψηλότερη κορυφή του οποίου βρίσκεται σε ύψος 3.300 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, «υποφέρει και καταρρέει», λόγω και της κλιματικής αλλαγής, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό ρεπορτάζ της Repubblica.

Την περασμένη Δευτέρα σημειώθηκε μια νέα κατολίσθηση, στην ίδια βόρεια πλευρά του ορεινού όγκου, από την οποία στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου είχε αποκολληθεί ένας τεράστιος όγκος βράχων, πάγου και χιονιού. Παρότι οι κατολισθήσεις αποτελούν φυσικό φαινόμενο, οι ειδικοί επισημαίνουν πως η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της Γης επιταχύνει, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, την τήξη του μονίμως παγωμένου εδάφους (permafrost) που συγκρατεί τους βράχους των βουνών.

Την περασμένη Δευτέρα σημειώθηκε μια νέα κατολίσθηση, στην ίδια βόρεια πλευρά του ορεινού όγκου, από την οποία στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου είχε αποκολληθεί ένας τεράστιος όγκος βράχων, πάγου και χιονιού

Εως και πριν από μία δεκαετία οι γεωλόγοι και οι λοιποί ειδικοί επιστήμονες μελετούσαν την τήξη μόνιμα παγωμένων εδαφών κυρίως στις πολικές ζώνες της Γης. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, άρχισαν να διαπιστώνουν πως το φαινόμενο και κυρίως η επιτάχυνσή του αφορά και την Ευρώπη, ειδικά τις Αλπεις.

Οι αρμόδιες ιταλικές αρχές παρακολουθούν στενά την κατάσταση μέσω της χρήσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών που τους δάνεισαν οι Γάλλοι οι οποίοι  επίσης ανησυχούν ιδιαίτερα και επιτηρούν διαρκώς παγετώνες η κατάσταση των οποίων κρίνεται κρίσιμη και υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν. Σε επαγρύπνηση βρίσκονται και οι αντίστοιχες αρμόδιες αρχές της Ελβετίας.

Οσον αφορά την ιστορία του Μόντε Βίζο, την κορυφή του κατέκτησαν πρώτοι δύο περίφημοι βρετανοί ορειβάτες, ο Γουίλιαμ Μάθιους και ο Φράνσις Φοξ Τάκετ, οι οποίοι συμμετείχαν το 1857 στο Λονδίνο στην ίδρυση του του Alpine Club, του πρώτου ορειβατικού συλλόγου στον κόσμο.

Ο πρώτος Ιταλός που έφτασε στην κορυφή του Μόντε Βίζο το 1863 ήταν ο πολιτικός και ορειβάτης Κουιντίνο Σέλα ο οποίος διετέλεσε τρεις φορές υπουργός Οικονομικών του Βασίλειου της Ιταλίας. Περί τα 130 χρόνια αργότερα, κατά τη δεκαετία του 1990, το Μόντε Βίζο υιοθέτησε ως ένα από τα σύμβολα του κόμματός του ο Ουμπέρτο Μπόσι, ο ιδρυτής και επικεφαλής της ακροδεξιάς και εθνικιστικής (και αυτονομιστικής εκείνη την περίοδο) Λέγκας του Βορρά, τη θέση του οποίου κατέλαβε το 2013 ο Ματέο Σαλβίνι.