850
Ο Νίκος Δένδιας στο βήμα της Βουλής | ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ η παράταση της σύμβασης για το «Ελ. Βενιζέλος»

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2019, 21:49
Ο Νίκος Δένδιας στο βήμα της Βουλής
|ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ η παράταση της σύμβασης για το «Ελ. Βενιζέλος»

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2019, 21:49

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της ‘Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου’, που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α΄202)».

Υπέρ της κύρωσης τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, ενώ ΔΗΣΥ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν και η Ένωση Κεντρώων δήλωσε «παρών».

Είχε προηγηθεί έντονη αντιπαράθεση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου με τους βουλευτές της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, τους οποίους κατηγόρησε για «σουρεαλιστικά επιχειρήματα».

«Αυτή η σύμβαση έχει μεγάλη σημασία. Σηματοδοτεί την ψήφο εμπιστοσύνης ξένων μεγάλων επενδυτών στην ελληνική οικονομία που πάει καλά και οι ρυθμοί ανάπτυξης συνεχώς βελτιώνονται όταν στην Ευρωζώνη υποχωρούν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος.

Από την πλευρά της, η ΝΔ έκανε λόγο για αναπάντητα ερωτηματικά σε σχέση με τους όρους της σύμβασης και τις διασφαλίσεις του ελληνικού Δημοσίου έναντι του παραχωρησιούχου, όπως και για την μεγάλη απόκλιση της αρχικής τιμής που ήταν 680 εκατ. ευρώ με την δεύτερη που αυξήθηκε και έφθασε στο 1,1 δισ. μετά από παρέμβαση της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

«Δεν θέλουμε να πάμε κόντρα στις επενδύσεις και στην σύμβαση παραχώρησης, θα την ψηφίσουμε αλλά καταγράφονται οι επιφυλάξεις μας και έχετε την απόλυτη ευθύνη για ό,τι τυχόν προκύψει στο μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εισηγητής της ΝΔ Γιώργος Βλάχος.

«Αυτό που συμβαίνει τώρα, είναι αντίθετο από την θεωρία της καταστροφολογίας που μας κατηγορείτε και η οποία δεν σας βοηθά πια. Σημαίνει ότι όλη η Ευρώπη πρέπει να ακολουθήσει την δική μας πολιτική. Είναι θετικό ότι ένα επενδυτικό fund από συντάξεις έρχεται στην Ελλάδα και επενδύει. Δείχνει ότι ξέρουμε να διαπραγματευόμαστε», αντέτεινε ο υπουργός Οικονομικών.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Νίκος Δένδιας, υποστήριξε ότι η διατύπωση της σύμβασης είναι λεόντειος γιατί μηδενίζει τον κίνδυνο για τον παραχωρησιούχο και ότι το ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από αξιώσεις και ποινικές ρήτρες, έστω και αν η αθέτηση των όρων αφορά τον παραχωρησιούχο.

«Με τη σύμβαση μετακυλίετε στο ελληνικό Δημόσιο το ρίσκο χρηματοδότησης, και όχι στο παραχωρησιούχο. Αντί να περνάει στον αντισυμβαλλόμενο, παίρνει το ρίσκο το Δημόσιο», σημείωσε ο κ. Δένδιας.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Γιάννης Μανιάτης, έκανε λόγο για κραυγαλέο σκάνδαλο.

«Η κυβέρνηση υπέγραψε την παραχώρηση της σύμβασης για 20 χρόνια έναντι 480 εκατ. ευρώ, όταν τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, αυτά που θα εισπράξει ο διαχειριστής, θα είναι 220 εκατ. ευρώ σε λιγότερο από 2,5 χρόνια. Η υποκοστολόγηση της παραχώρησης του αεροδρομίου, είναι ένα κραυγαλέο σκάνδαλο», υποστήριξε.

«Διαφωνούμε κάθετα με αυτή συμφωνία και αρνούμαστε να την υπερψηφίσουμε. Είναι χαρακτηριστικό υπόδειγμα των μνημονιακών δεσμεύσεων τις οποίες η κυβέρνηση σπεύδει ταχύτατα να υλοποιήσει», τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.

Η παρέμβαση Δένδια στην Επιτροπή

Είχε προηγηθεί η παρέμβαση του Νίκου Δένδια, πριν δυο ημέρες, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Οι επισημάνσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ:

• Η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων το 1995 επιδέχεται πολλαπλών αναγνώσεων.

• Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι επελθούσα αύξηση του κόστους χρήσεως του αερολιμένα προδίκασε την πορεία του. Στο ίδιο διάστημα που το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας παρέμεινε και παραμένει ένα τουριστικό αεροδρόμιο, το “Ατατούρκ” στην Κωνσταντινούπολη, από επαρχιακό αεροδρόμιο έγινε διεθνής κόμβος, με αποτέλεσμα να κατασκευασθεί ακόμη μεγαλύτερο αεροδρόμιο εκεί.

• Κύριε υπουργέ (σ.σ. Ε. Τσακαλώτος) θα εγγραφώ στο fan club σας! Τέτοια προσέγγιση συγκάλυψης της πραγματικότητας δεν έχω ξαναδεί! Αλλοιώσατε την πραγματικότητα πλήρως!

• Από την ανάγνωση της σύμβασης που εισηγείσθε προκύπτει ότι αν αυτή καταστεί για οποιονδήποτε λόγο άκυρη, δηλαδή ακόμη κι αν για την ακυρότητα ευθύνεται ο παραχωρησιούχος, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει ολόκληρο το τίμημα!

• Προβλέπεται επίσης ότι εάν η παραχωρησιούχος εταιρεία δεν λάβει τη δανειοδότηση που επιθυμεί, δύναται να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση και να αποχωρήσει. Δηλαδή το Δημόσιο αναλαμβάνει τον κίνδυνο και την ευθύνη της δανειοληπτικής ικανότητας της παραχωρησιούχου!

• Ο κ. Υπουργός χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ, που διαπραγματεύθηκε τη συμφωνία, ως ανεξάρτητη αρχή και συνεπώς δεν έχει η Κυβέρνηση ευθύνη για το αρχικό, χαμηλό τίμημα των 484 εκ. ευρώ, που το ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησε και της εισηγήθηκε το 2017.

• Ποιος όμως ορίζει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ; Η γενική συνέλευση του μετόχου του. Και ποιος είναι ο μόνος του μέτοχος; Το λεγόμενο “Υπερταμείο” του ν.4389/16. Και ποιος είναι ο μόνος μέτοχος του “Υπερταμείου”; Το ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπούμενο από την εξοχότητά του, τον παριστάμενο κ. υπουργό Οικονομικών!

• Πώς ο υπουργός Οικονομικών αποποιείται των ευθυνών του; Όταν ήλθε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και σας είπε για τίμημα 484 εκ. ευρώ δεν κάνατε μια απλή ερώτηση: “Πως καταλήξατε σ’ αυτό το τίμημα;”

• Ειπώθηκε προηγουμένως ότι το αεροδρόμιο βγάζει σε δύο χρόνια ποσό ίσο με το τίμημα που θα καταβαλλόταν για είκοσι χρόνια. Χρειαζόταν να πάει η υπόθεση στις Βρυξέλλες για να αντιληφθείτε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά;

• Γιατί υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2017 η σύμβαση με τίμημα 484 εκ. ευρώ όταν αναμενόταν η γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;

• Το σκανδαλώδες του πράγματος φαίνεται από το εξής: Η παραχωρησιούχος εταιρεία, που είχε συμφωνήσει το τίμημα των 484 εκ. ευρώ, μετά την παρέμβαση της Επιτροπής, δέχθηκε αβλεπί το μεγαλύτερο τίμημα του 1.115.000 ευρώ!

• Και ο Υπουργός Οικονομικών, αντί να απολύσει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, έρχεται σήμερα και μας λέει ότι άλλαξαν τα χρηματοοικονομικά δεδομένα! Οι εξηγήσεις του υπουργού Οικονομικών είναι παράλογες!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...