493
Χιλιάδες οπαδοί της Λίβερπουλ θα βρεθούν από τις κερκίδες του Ανφιλντ, στις κερκίδες του Σαντιάγκο Μπερναμπέου, την 1η Ιουνίου | REUTERS

Βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον οι μετακινήσεις των οπαδών για τους ευρωπαϊκούς τελικούς

Protagon Team Protagon Team 13 Μαΐου 2019, 13:10
Χιλιάδες οπαδοί της Λίβερπουλ θα βρεθούν από τις κερκίδες του Ανφιλντ, στις κερκίδες του Σαντιάγκο Μπερναμπέου, την 1η Ιουνίου
|REUTERS

Βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον οι μετακινήσεις των οπαδών για τους ευρωπαϊκούς τελικούς

Protagon Team Protagon Team 13 Μαΐου 2019, 13:10

Βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον οι μετακινήσεις των οπαδών για τις μεγάλες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, λένε οι περιβαλλοντολόγοι και φέρνουν ως παράδειγμα τους τελικούς του Champions League και του Europa League, στη Μαδρίτη και το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, με τη συμμετοχή τεσσάρων αγγλικών ομάδων.

Σε μία εποχή που η παγκόσμια συζήτηση για την κλιματική αλλαγή γίνεται όλο και πιο έντονη, οι επικριτές τονίζουν ότι η μετακίνηση των δεκάδων χιλιάδων οπαδών, θα προκαλέσει την απελευθέρωση χιλιάδων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Και χαρακτηρίζουν τις διοργανώσεις αυτές, ως επικίνδυνες και ασυγχώρητες.

Παράλληλα, τονίζουν ότι του χρόνου το καλοκαίρι, με τη διεξαγωγή του Euro 2020, όχι σε μία ή δύο χώρες, όπως γινόταν έως τώρα, αλλά σε 12 πόλεις διάσπαρτες σε τεράστιες αποστάσεις μεταξύ τους, η ζημιά στο περιβάλλον θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς οι ομάδες και οι φίλαθλοι θα πετούν από τη μία άκρη της Ευρώπης στην άλλη στη διάρκεια ενός μήνα.

Η Αρσεναλ και η Τσέλσι θα πάρουν από 6.000 εισιτήρια η καθεμία (για τον τελικό του Europa League στο Μπακού). Είναι και οι δύο ομάδες του Λονδίνου. Γιατί λοιπόν, να μην γίνει ο τελικός στο Λονδίνο, αναρωτιέται, μιλώντας στην Guardian, ο συναρχηγός των Πρασίνων στη Βρετανία. «Το να βάλεις χιλιάδες φιλάθλους σε πτήσεις βλάπτει το περιβάλλον. Οι 45.000 οπαδοί που θα ταξιδέψουν για τους δύο τελικούς, θα εκπέμψουν 35.490 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Είναι καιρός να κάνει κάτι καλύτερο η Uefa».

Τη διαφωνία του για τα ταξίδια της Λίβερπουλ, πέρυσι στο Κίεβο και φέτος στη Μαδρίτη, εξέφρασε και ο προπονητής της Γιούργκεν Κλοπ, ενώ ο Κέβιν Μάιλς, πρόεδρος της Ενωσης Υποστηρικτών Ποδοσφαίρου, πρόσθεσε: «Καταλαβαίνουμε ότι η Uefa επιθυμεί να μοιράσει τις διοργανώσεις σε όλα της τα μέλη, αλλά αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο παράλογο μπορεί να είναι αυτό. Εχουμε δύο δημοφιλείς ομάδες, από την ίδια πόλη, που πρέπει να ταξιδέψουν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά για ένα ματς. Αυτό προκαλεί τεράστιες πιέσεις σε όλες τις δομές».

Μάλιστα, του χρόνου, η ζημιά θα είναι μεγαλύτερη με το Euro 2020. Οι αγώνες θα γίνουν σε 12 πόλεις, σε έξι δυάδες: Γλασκώβη και Λονδίνο, Μόναχο και Βουδαπέστη, Ρώμη και Μπακού, Αμστερνταμ και Βουκουρέστι, Κοπεγχάγη και Αγία Πετρούπολη, Δουβλίνο και Μπιλμπάο. Οι φίλαθλοι θα ταξιδεύουν συνέχεια.

Για παράδειγμα, η Αγγλία θα παίξει στο Λονδίνο και τη Γλασκώβη, μετά στο Δουβλίνο και τη Ρώμη ή την Κοπεγχάγη και την Αγία Πετρούπολη ή τη Βουδαπέστη και το Μπακού, ανάλογα με τη θέση που θα καταλάβει στο γκρουπ, για να καταλήξει στο Γουέμπλεϊ, αν φτάσει στον ημιτελικό. Οι φίλαθλοι όμως, δεν θα ξέρουν πού να πάνε μέχρι τελευταία στιγμή, αυξάνοντας κατά πολύ τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.

Στην προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, που επιχειρεί η Βρετανία, έως το 2050, ένας από τους τομείς που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία, είναι η αεροπορική βιομηχανία και οι αλόγιστες μετακινήσεις των οπαδών και των ομάδων δεν βοηθούν καθόλου.

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν ήδη προτείνει την μείωση των πτήσεων -κάτι που τονίζουν ότι είναι αναπόφευκτο στο μέλλον- καθώς και την ακύρωση των σχεδίων για επέκταση του αεροδρομίου Χίθροου.