570
Η είσοδος του 17ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης | Facebook

Tρομάζει το bullying στα σχολεία: έβαλαν μαθήτρια δημοτικού να γλείψει «τούρκικη» τουαλέτα

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2020, 14:24
Η είσοδος του 17ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης
|Facebook

Tρομάζει το bullying στα σχολεία: έβαλαν μαθήτρια δημοτικού να γλείψει «τούρκικη» τουαλέτα

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2020, 14:24

Eνα ακόμη σοκαριστικό περιστατικό σε δημοτικό σχολείο της χώρας ήρθε να καταδείξει σε ποιο σημείο μπορούν να φθάσουν οι ακρότητες της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού.

Το νέο κρούσμα bullying που ήδη κάνει τον γύρο του Διαδικτύου, σημειώθηκε στο 17ο δημοτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης με θύμα ένα κοριτσάκι και θύτες τρεις συμμαθητές του, οι οποίοι το εξανάγκασαν να γλείψει «τούρκικη» τουαλέτα στο σχολείο.

Συγκεκριμένα όπως κατήγγειλε η μητέρα της μαθήτριας (πάει στη β’ τάξη του δημοτικού), το περιστατικο συνέβη την προηγούμενη Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, στις 3 μετά το μεσημέρι, ενώ το σχολείο λειτουργούσε με το ολοήμερο πρόγραμμα.

Οπως έγινε γνωστό από τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρο Κόπτση, το κοριτσάκι έχει ήδη αλλάξει σχολείο, ενώ από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας διεξάγεται προκαταρκτική έρευνα για να φωτιστούν όλες οι πτυχές του ακραίου επεισοδίου.

«Στο διάλειμμα μια ομάδα παιδιών έπαιζε έξω και κάποια στιγμή βάλανε κάποιους όρους στο παιχνίδι και για να εφαρμόσουν τους όρους που έβαλαν πήγαν στις τουαλέτες. Ζήτησαν άδεια από τον δάσκαλο να πάνε στις τουαλέτες. Στο συγκεκριμένο σχολείο οι τουαλέτες είναι μέσα στο κτίριο. Όταν έχουμε διάλειμμα και οι πέντε δάσκαλοι του ολοήμερου επιτηρούν και κάποιος είναι και στον διάδρομο του σχολείου. Τα παιδιά θέλησαν να μπουν στην τουαλέτα, φαινομενικά δεν υπήρχε λόγος ο δάσκαλος να μη δώσει άδεια να πάνε στην τουαλέτα. Θεωρώ ότι ήταν ακραίο περιστατικό», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυνής Εκπαίδευσης, διευκρινίζοντας ότι αυτή τη στιγμή καταγράφονται όλες οι μαρτυρίες γύρω από το περιστατικό.

«Επισκέφθηκα το σχολείο, συνάντησα όλους τους εμπλεκόμενους, συναντώ τους γονείς τη Δευτέρα, μίλησα με τη διευθύντρια Εκπαίδευσης, έδωσα εντολή να γίνει προκαταρκτική, να ερευνηθούν τα πάντα για την υπόθεση, ώστε μετά να μπορούμε να μιλήσουμε συγκεκριμένα και φυσικά, αν υπάρχει κάποιο πειθαρχικό αδίκημα, θα αποδοθούν ευθύνες», πρόσθεσε ο κ. Κόπτσης, ωστόσο όπως σημείωσε, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα κάποιο πόρισμα. «Αυτό που μου ανακοινώθηκε από το σχολείο είναι ότι υπήρξε παρέμβαση της μητέρας και πήγε στο σχολείο η αστυνομία».

Σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Focus FM 103,6 (που έκανε τη σχετική αποκάλυψη) ο κ. Κόπτσης περιέγραψε εκτός τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το επεισόδιο, και τις σκηνές έντασης που ακολούθησαν μεταξύ γονέων και δασκάλων.

«Ντρέπομαι ειλικρινά»,  είπε, «όταν σε χώρο, που εποπτεύω, συμβαίνουν τέτοια πράγματα».

 «Επιλήφθηκε ο διευθυντής, κινήθηκαν όλες οι διαδικασίες, κάλεσε τους μαθητές, κάλεσε τους γονείς. Όπως αναφέρθηκαν και εγγράφως, έγιναν και απόπειρες βιαιοπραγίας κατά εκπαιδευτικών, ενεπλάκη η αστυνομία, δικαστικοί αγώνες, που λένε, ότι θα ξεκινήσουν. (…) Είναι απαράδεκτα πράγματα. Το ποινικό δεν θα το εξετάσω, αλλά στο παιδαγωγικό να ξέρετε, ότι δε θα μείνει τίποτα κάτω από το χαλί, όποιος έχει ευθύνες, θα τις υποστεί. Ήδη κινήθηκαν διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου, αλλά οποιοδήποτε πρόβλημα και να συμβαίνει, με συναίνεση λύνεται».

«Τα θέματα αυτά», τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «θεωρώ πρέπει να λύνονται μέσα στο σχολείο, με σύνεση, με περίσκεψη, με ηρεμία, με νόμιμο τρόπο και φυσικά όπου υπάρχουν πειθαρχικές παραβάσεις, θα υπάρχουν και κυρώσεις […] Αυτά πρέπει να λύνονται αυτομάτως, να επιβάλλονται ποινές όπου χρειάζεται, να γίνονται υποδείξεις όπου χρειάζεται, όχι όμως το σχολείο να μετατρέπεται σε ρινγκ ή σε πεδίο συνάντησης αστυνομίας και δικαστικών μέσων».

«Κάλεσα τον διευθυντή και τους γονείς τη Δευτέρα. Πρέπει αυτά να λύνονται. με ειρηνικό τρόπο», επανέλαβε ο κ. Κόπτσης για να συμπληρώσει: «Ενεργήσαμε και παιδαγωγικά, βάλαμε ψυχολόγο στην τάξη, βάλαμε ειδικά παιχνίδια στην Α’ και Β’ τάξη, ώστε να ξέρουν όλα τα παιδιά πώς παίζουν και τι παίζουν, έχουμε ενημερώσει την ομάδα του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη και διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας, ώστε να παρέμβει άμεσα».