395
Στιγμιότυπο από δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου το 2005, που έκανε το δρομολόγιο Πάτρα - Κέρκυρα | ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το υπουργείο Υποδομών «πατάει γκάζι» για να πετάξουν τα υδροπλάνα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2019, 12:17
Στιγμιότυπο από δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου το 2005, που έκανε το δρομολόγιο Πάτρα - Κέρκυρα
|ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το υπουργείο Υποδομών «πατάει γκάζι» για να πετάξουν τα υδροπλάνα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2019, 12:17

Στο «φουλ τις μηχανές» έχει βάλει το υπουργείο Υποδομών για να καταφέρουν επιτέλους να πετάξουν τα υδροπλάνα και να προσθαλασσωθούν σε υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2020.

Οι προσπάθειες έχουν ξεκινήσει για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης για να μην χαθεί άλλη μία χρονιά, καθώς η υπόθεση θυμίζει όχι μόνο το γεφύρι της Αρτας, αλλά και το… Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το υπουργείο Υποδομών «τρέχει» ήδη τις διαδικασίες για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.

Πριν από λίγες ημέρες, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη, παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων.

Εκεί, δόθηκαν συγκεκριμένες κατευθύνσεις πάνω στις οποίες θα βασίζεται το τροποποιημένο πλαίσιο αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

Οπως γράφει η «Καθημερινή», ένα από τα προτεινόμενα σχέδια είναι να επιτρέπεται η δημιουργία υδατοδρομίων σε ιδιωτικά λιμάνια και λιμάνια που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, σε μαρίνες καθώς και σε σύνθετα πολυτελή τουριστικά καταλύματα.

Στόχος είναι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου, να έχουν ολοκληρώσει το κείμενο που θα περιλαμβάνει τις απλοποιημένες διαδικασίες αδειοδότησης έως τα τέλη Αυγούστου, ώστε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Σεπτέμβριο.

Στη συνέχεια, αφού προστεθούν τυχόν τροποποιήσεις, θα πρέπει, μέσα στο φθινόπωρο, να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες αδειοδότησης.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την εν λόγω αγορά, η οποία θεωρείται πολλά υποσχόμενη λόγω της μορφολογίας της χώρας, το πολύπλοκο θεσμικό πλαίσιο αποτελεί εμπόδιο για την ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας.

Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, τουλάχιστον 80 φάκελοι βρίσκονται στα συρτάρια των συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και Ναυτιλίας) με στόχο την αδειοδότηση ισάριθμων υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, αδειοδοτημένα είναι μόλις τρία (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα).

Η ταμπέλα για το υδατοδρόμιο στην Πάτρα, πάντως, υπάρχει…

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα υδροπλάνα θα συνδέσουν απομονωμένα μέρη και νησιά με την υπόλοιπη χώρα και θα συμβάλουν στην εμπορική και κοινωνική ανάπτυξή τους.

Ηδη, εταιρείες από τον Καναδά, τη Λατινική Αμερική, την Κίνα κλπ έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά υδροπλάνων, αλλά περιμένουν την απλοποίηση των διαδικασιών και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.

Οσο περισσότερα υδατοδρόμια υπάρχουν, τόσο πιο βιώσιμη κάθε πιθανή επένδυση, επισημαίνουν στελέχη της αγοράς.

Οι πρώτες πτήσεις πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα το 2004, κυρίως στο Ιόνιο. Τότε, αποπειράθηκε η εταιρεία που δραστηριοποιήθηκε στην αγορά, να πραγματοποιήσει πτήσεις και στην Ιο, την Πάτμο και το Λαύριο.

Η προσπάθεια αυτή δεν συνεχίστηκε, καθώς τα εμπόδια αφορούσαν τόσο τις αδειοδοτήσεις, όσο και το χλιαρό επενδυτικό ενδιαφέρον, που συνδέθηκε άμεσα με την έλλειψη συνολικής πολιτικής στη χώρα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...