To «Squid Game» των ρεκόρ επιστρέφει
To «Squid Game» των ρεκόρ επιστρέφει
Ενας θανάσιμος αγώνας επιβίωσης, βάση του οποίου αποτελεί μια σειρά από φονικά παιδικά παιχνίδια: μια ευφάνταστη όσο και εύστοχη αλληγορία για τον σκληρό πυρήνα της σύγχρονης καπιταλιστικής κοινωνίας, όπου η επιβίωση του ενός σε βάρος του άλλου και η απληστία αποδεικνύονται πολύ πιο ισχυρές από την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη.
Ο τρίτος και τελευταίος κύκλος της μεγάλης επιτυχίας του Netflix «Squid Game» μόλις αναρτήθηκε στην πλατφόρμα του αμερικανικού κολοσσού του streaming, ενώ σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε το Netflix αποκλειστικά με το Variety, η απήχηση της νοτιοκορεατικής σειράς, η οποία άρχισε να προβάλλεται τον Σεπτέμβριο του 2021 εν μέσω πανδημίας, έχει φτάσει σε απίστευτα ύψη.
Οι δύο πρώτες σεζόν του «Squid Game» έχουν φτάσει σχεδόν τις 600 εκατομμύρια προβολές παγκοσμίως, με την προβολή να ορίζεται ως ο συνολικός αριθμός ωρών προβολών των δύο κύκλων διαιρούμενος με τη συνολική διάρκειά τους. Μάλιστα, ο πρώτος κύκλος εξακολουθεί να είναι ο πιο δημοφιλής στην ιστορία του Netflix με 265,2 εκατ. προβολές.
Ο δεύτερος κύκλος, με 192,6 εκατ. προβολές έως σήμερα, είχε τις περισσότερες προβολές από οποιαδήποτε άλλη σειρά του Netflix την πρώτη εβδομάδα και κέρδισε μια θέση στο chart των 10 κορυφαίων μη αγγλόφωνων τηλεοπτικών σειρών σε μόλις τρεις ημέρες. Πλέον προβάλλεται ο τρίτος κύκλος σειράς με τις περισσότερες προβολές στην ιστορία του Netflix.
Οσο για βραβεύσεις, η πρώτη σεζόν έγραψε ιστορία στα Emmy, με 14 υποψηφιότητες και έξι βραβεία. Ο πρώτος κύκλος κέρδισε επίσης μια Χρυσή Σφαίρα, ενώ η δεύτερη σεζόν ήταν υποψήφια για καλύτερη δραματική σειρά στις Χρυσές Σφαίρες και εκκρεμούν οι υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία Emmy, που πρόκειται να ανακοινωθούν στις 15 Ιουλίου.
Το «Squid Game» ήταν επίσης η πρώτη μη αγγλόφωνη σειρά που κέρδισε πολλά βραβεία SAG (Screen Actors Guild Awards, Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών), ενώ η διαγωνιστική σειρά ριάλιτι του Netflix «Squid Game: The Challenge» κέρδισε επίσης τρεις υποψηφιότητες για Emmy και ένα βραβείο BAFTA TV.
Αναφορικά με τον τρίτο και τελευταίο κύκλο της σειράς-φαινόμενο, «στην αρχή είχα σκεφτεί έναν διαφορετικό επίλογο, αλλά ενώ έγραφα τη δεύτερη και την τρίτη σεζόν αποφάσισα να τον αλλάξω», είπε μέσω Zoom στην ιταλική Repubblica ο Χουάνγκ Ντονγκ-χιουκ. «Από εκείνη τη στιγμή δεν είχα πλέον καμία αμφιβολία για το ποιο κατά τη γνώμη μου ήταν το καλύτερο τέλος. Ηταν έξι έντονα χρόνια, με καλές και κακές στιγμές. Αλλά κρατάω μόνο τις καλές αναμνήσεις», πρόσθεσε ο δημιουργός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης του «Squid Game», χωρίς, βεβαίως, να αποκαλύψει πώς τελειώνει η σειρά.
Το 2009, μετά από ένα μεταπτυχιακό στον κινηματογράφο στην Καλιφόρνια, ο τότε 38χρονος σκηνοθέτης επέστρεψε στην πατρίδα του με μερικές ταινίες μικρού μήκους και μια ιδέα για ένα φιλμ εμπνευσμένο αρχικά από την οικονομική κρίση στη χώρα του, αλλά και από τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε κάποια στιγμή η οικογένειά του: η μητέρα του είχε χάσει τη δουλειά της, ενώ εκείνος δεν έβρισκε χρηματοδότηση για τις ταινίες του. Ετσι, μητέρα, γιος και μια γιαγιά αναγκάστηκαν να ζητήσουν δάνεια για να τα βγάλουν πέρα.
Εκείνη την περίοδο ο νοτιοκορεάτης κινηματογραφιστής περνούσε τον ελεύθερο χρόνο του σε καφέ της Σεούλ διαβάζοντας ιαπωνικά manga επιβίωσης, με τον Χουάνγκ Ντονγκ-χιουκ να φαντάζεται τον εαυτό του να λαμβάνει μέρος σε έναν παρόμοιο αγώνα επιβίωσης και να κερδίζει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, ώστε να απαλλαγεί από τα χρέη που βάραιναν τον ίδιο και την οικογένειά του.
Κάπως έτσι προέκυψε το «Squid Game». Ο Χουάνγκ προσπάθησε να το προωθήσει σε νοτιοκορεατικές εταιρείες, όμως το απέρριψαν όλες, χαρακτηρίζοντάς το αποκρουστικό και μη ρεαλιστικό. Τελικά χρειάστηκαν δέκα χρόνια (κατά τα οποία ο Χουάνγκ γύρισε τρεις ταινίες) έως ότου το Netflix μετατρέψει εκείνο το σενάριο σε μια παγκόσμια επτιτυχία.
Στην ερώτηση αν θεωρεί την τεράστια επιτυχία και απήχηση της σειράς ως… εκδίκηση για όσα δύσκολα πέρασε εκείνα τα χρόνια, ο Χουάνγκ Ντονγκ-Χιουκ χαμογέλασε: «Δεν θα το έλεγα εκδίκηση, αλλά όταν μου ήρθε η ιδέα ήμουν χρεωμένος, όπως ο ήρωας της σειρά, ο Σεόνγκ Γκι-χουν (Παίκτης 456). Εβλεπα το αύριο με έναν ιδιαίτερα ζοφερό τρόπο. Αυτό που βίωνα ήταν ο πυρήνας της δημιουργίας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
