460
Τo THOR της Airbus | kedelabongo arts

Το πρώτο μίνι αεροπλάνο που… εκτυπώθηκε

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουνίου 2016, 09:51
Τo THOR της Airbus
|kedelabongo arts

Το πρώτο μίνι αεροπλάνο που… εκτυπώθηκε

Protagon Team Protagon Team 7 Ιουνίου 2016, 09:51

Αεροπλάνο με την παραδοσιακή έννοια του όρου και με αυτό που αντιλαμβάνεται ο περισσότερος κόσμος όταν ακούει τη λέξη, δεν το λες. Ούτε drone το λες, είναι πολύ μεγαλύτερο από τα μικρά ελικοφόρα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τελευταία.

Αεροσκάφος, όμως, το λες. Και μίνι αεροπλάνο το λες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, αυτό που παρουσίασε η Airbus πρόκειται για τεχνολογικό θαύμα και για εξέλιξη που θα αλλάξει πολλά από όσα ξέραμε ως τώρα. Δεν το λες και λίγο να εκτυπώνονται αεροσκάφη.

Η τρισδιάστατη εκτύπωση δεν είναι απλώς γεγονός, είναι η τεχνολογική επανάσταση που συμβαίνει ήδη και που έχει αρχίσει να αλλάζει τα επαγγέλματά μας. Το THOR είναι το πρώτο στον κόσμο τρισδιάστατα εκτυπωμένο μικρό αεροπλάνο και παρουσιάστηκε από την Airbus, στη Γερμανία, στη διεθνή αεροδιαστημική έκθεση.

Τι είναι το THOR;

Ενα… αεροπλανάκι, το οποίο δεν έχει παράθυρα, ζυγίζει μόλις 21 κιλά και το μήκος του δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα.

1-theworldsfir
Σε μέγεθος όσο ένα ΙΧ πόλης, το πρώτο… εκτυπωμένο αεροσκάφος

Η Airbus τονίζει πως το πρωτότυπό της, που δεν χρειάζεται πιλότο και διαθέτει στα φτερά του δύο μηχανές με έλικες, αποτελεί μια πρόγευση για το μέλλον της πολιτικής αεροπορίας. Η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης υπόσχεται να εξοικονομήσει χρόνο, καύσιμα και χρήματα. Και, φυσικά, οι εταιρείες που πρωτοπορούν επενδύουν στο 3D printing.

«Πρόκειται για μια δοκιμή του τι είναι εφικτό με την τρισδιάστατη εκτύπωση» δήλωσε ο Ντέτλεφ Κονιγκόρσκι, επικεφαλής της ανάπτυξης του THOR (Test of High-tech Objectives in Reality). «Θέλουμε να δούμε αν μπορούμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία της ανάπτυξης ενός αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας την τρισδιάστατη εκτύπωση όχι μόνο για επιμέρους μέρη, αλλά για ολόκληρο το σύστημα» τόνισε.

Ωστόσο, υπάρχει μια ατέλεια.

Υπάρχουν ορισμένα τμήματα που δεν έχουν παραχθεί μέσα από τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης και αυτά δεν είναι άλλα από τα ηλεκτρικά μέρη. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε, αφού το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται για το σώμα του αεροσκάφους είναι το πολυαμίδιο, το οποίο δεν είναι κατάλληλο για τα ηλεκτρικά μέρη.

inaribus3dpr
Το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους της Airbus

Και αν νομίζετε πως το THOR δεν έχει ακόμη πετάξει, κάνετε λάθος. Η παρθενική του πτήση έχει γίνει, ήδη, από τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να παρουσιαστεί χωρίς να έχει ανέβει στα… ουράνια.

Γιατί 3D printing

Η ευρωπαϊκή Airbus και η αμερικανική ανταγωνίστριά της Boeing ήδη χρησιμοποιούν την τρισδιάστατη εκτύπωση για την παραγωγή ορισμένων μερών των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών τους Α350 και Β787 Dreamliner, αντίστοιχα. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι τα εκτυπωμένα μέρη παράγονται πολύ γρήγορα, χωρίς να χρειασθούν καθόλου εργαλεία ή άλλες μηχανές. Και προφανώς, δεν χρειάζεται τόσο ανθρώπινο δυναμικό, άρα εξοικονομούνται πόροι.

Χάρη στην εκτύπωση, σχεδόν μηδενίζεται η παραγωγή ελαττωματικών προϊόντων. Επίσης τα εκτυπωμένα μεταλλικά μέρη είναι 30% έως 50% πιο ελαφριά, πράγμα που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Θεαματικό!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...