349
Μερικά από τα αεροπλάνα που παρέμειναν ως άχρηστα στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Δεκαοκτώ χρόνια μετά έφτασαν να χαρακτηρίζονται νεότερα μνημεία! | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Το ΚΑΣ αποφασίζει αν τα αεροπλάνα που ξέμειναν στο Ελληνικό είναι… νεότερα μνημεία

Protagon Team Protagon Team 21 Αυγούστου 2019, 11:57
Μερικά από τα αεροπλάνα που παρέμειναν ως άχρηστα στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Δεκαοκτώ χρόνια μετά έφτασαν να χαρακτηρίζονται νεότερα μνημεία!
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Το ΚΑΣ αποφασίζει αν τα αεροπλάνα που ξέμειναν στο Ελληνικό είναι… νεότερα μνημεία

Protagon Team Protagon Team 21 Αυγούστου 2019, 11:57

Λίγες ημέρες μετά την κρίση που ξέσπασε στο υπουργείο Πολιτισμού για τη νέα σύνθεση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (εδώ), έρχεται και η πρώτη του συνεδρίαση –και αφορά το Ελληνικό, με τον πλέον παράδοξο τρόπο μάλιστα.

Τούτο διότι το ΚΑΣ καλείται να κρίνει αν τα αεροπλάνα της παλιάς Ολυμπιακής που είχαν παραμείνει ως άχρηστα στον χώρο του Ελληνικού είναι μνημεία νεότερου πολιτισμού και άρα πρέπει να προστατευθούν!  Αν όντως είναι τέτοια «μνημεία» σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να τα καταστρέψει, αλλά ούτε μπορεί να τα μετακινήσει και ότι η ανάπτυξη στο Ελληνικό θα πρέπει να αλλάξει για να τα συμπεριλάβει – νέες καθυστερήσεις δηλαδή!

Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη υπό την προεδρία του Αδωνι Γεωργιάδη και με συμμετοχή της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, εν όψει και της προγραμματισμένης για την σήμερα Τετάρτη συνεδρίασης του ΚΑΣ.

Συνήθως οι εβδομαδιαίες συσκέψεις για το Ελληνικό γίνονται Παρασκευή, αλλά με δεδομένες τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου και προκειμένου να προλάβουν τη συνεδρίαση του ΚΑΣ η σύσκεψη, παρουσία του κ. Γεωργιάδη, της κυρίας Μενδώνη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα επισπεύσθηκε.

Οπως ανέφεραν «Τα Νέα» σε ρεπορτάζ του Νίκου Χασαπόπουλου η επίσπευση της σύσκεψης ήταν ακριβώς επειδή προέκυψαν σημαντικά θέματα (γραφειοκρατίας και νομικής αστοχίας) για τα οποία απαιτείτο άμεση δράση.

Και ένα από τα εμπόδια είναι το ζήτημα των εγκαταλειμμένων αεροπλάνων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Πρόκειται για αεροσκάφη που δεν μεταφέρθηκαν το 2001 (με τη μετακόμιση του αεροδρομίου στα Σπάτα, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος») επειδή κρίθηκαν άχρηστα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάποια πρόλαβαν και τα πούλησαν σε Αμερικανούς και σε Ευρωπαίους, οι οποίοι τα μετέτρεψαν στις πατρίδες τους σε εστιατόρια. Ενα άλλο πουλήθηκε στη… NASA, για να εκμεταλλευτούν τις μηχανές του που ήταν Pratt & Whitney και Rolls Royce.

Τα υπόλοιπα επτά κηρύχθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο… μνημεία Νεότερου Ελληνισμού. Είναι και αυτό ένα από τα παράδοξα και όμως αληθινά της χώρας μας. Το 2001 τα αεροπλάνα ήταν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και τώρα 18 χρόνια μετά είναι «νεότερα μνημεία»..

Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Πολιτισμού θέλει να αλλάξει τον χαρακτηρισμό τους από μνημεία και αυτός είναι ο λόγος που συνεδρίασαν δευτεριάτικα και όρισαν μάλιστα και επείγουσα συνεδρίαση του ΚΑΣ για την Τετάρτη.