340
Ο Ιγκόρ Λέβιτ, τον Οκτώβριο του 2019, στο Βερολίνο | EPA

Το 20ωρο έργο του Ερίκ Σατί θα ερμηνεύσει ο Ιγκορ Λέβιτ για τους μουσικούς του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουνίου 2020, 17:09
Ο Ιγκόρ Λέβιτ, τον Οκτώβριο του 2019, στο Βερολίνο
|EPA

Το 20ωρο έργο του Ερίκ Σατί θα ερμηνεύσει ο Ιγκορ Λέβιτ για τους μουσικούς του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουνίου 2020, 17:09

Ενα 20ωρο έργο του γάλλου συνθέτη Ερίκ Σατί, θα παίξει το Σάββατο, ο πιανίστας Ιγκορ Λέβιτ από στούντιο στο Βερολίνο, προς τιμήn όλων των καλλιτεχνών που πλήττονται παγκοσμίως λόγω του κορονοϊού.

Πρόκειται για «μία σιωπηλή κραυγή» αγωνίας των μουσικών, εξηγεί ο γερμανο-ρώσος πιανίστας, ο οποίος παρουσίασε 52 κονσέρτα για πιάνο από το διαμέρισμά του, την περίοδο της καραντίνας, με κοινό δεκάδες χιλιάδες μουσικόφιλους σε όλο τον κόσμο.

Μετά το τέλος της 20ωρης μετάδοσης, ο Λέβιτ θα βγάλει σε πλειστηριασμό την παρτιτούρα 840 σελίδων με τα έσοδα να πηγαίνουν σε ταμείο για τους άνεργους μουσικούς.

Στο πλάι του πιανίστα για αυτή την πολύ απαιτητική σωματικά και πνευματικά συναυλία, θα βρίσκονται ένας τεχνικός ήχου και ένας γιατρός.

Ο Λέβιτ θα σταματά μόνο για σύντομα διαλείματα για τουαλέτα και φαγητό, κατά τα οποία πιανίστες σε άλλες χώρες θα συνεχίζουν την ερμηνεία του έργου.

«Η διάρκεια του έργου “Vexations” (“Ταλαιπωρία”), δεν μου φαίνεται δύσκολη ούτε βασανιστική για μένα αλλά αντίθετα μία ευκαιρία για σιωπή και ταπεινότητα, αντανακλώντας το συναίσθημα της αντίστασης», είπε ο ίδιος.

Οπως γράφει η Guardian, η συναυλία θα ξεκινήσει το Σάββατο, στις 3 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) και θα μεταδοθεί απευθείας μέσω των ιστοσελίδων των περιοδικών Spiegel και New Yorker, καθώς και στο Twitter του ίδιου του πιανίστα, @igorpianist.

Ο Ιγκορ Λέβιτ επί το έργον

«Ο κόσμος ο δικός μου και των συναδέλφων μου είναι πολύ διαφορετικός εδώ και πολλές εβδομάδες και θα παραμείνει από ό,τι φαίνεται για πολύ καιρό ακόμα. Το έργο Vexations αντιπροσωπεύει για μένα αυτή τη σιωπηλή κραυγή».

Ο Λέβιτ, που ξεκίνησε να παίζει πιάνο σε ηλικία τριών ετών, είπε ότι ήταν επιθυμία του εδώ και χρόνια να παίξει το κομμάτι αυτό του Ερίκ Σατί, το οποίο επαναλαμβάνει τις ίδιες νότες 840 φορές.

Η πρώτη φορά που παίχθηκε δημοσίως ήταν το 1963, στο Μανχάταν, παρόλο που το έργο έχει γραφτεί τον 19ο αιώνα.

«Το έργο είναι επαναστατικό χάρη στη δομή του. Οι ελάχιστες νότες, ένα θέμα σε δύο παραλλαγές, χωρούν σε μία σελίδα», πρόσθεσε, λέγοντας ότι δεν περιμένει να ακούσει κάποιος ολόκληρη την μετάδοση.