| REUTERS/Alexandros Avramidis
Επικαιρότητα

Τέμπη: Τα τηλεφωνήματα απελπισίας του μηχανοδηγού του Intercity – Προσπαθούσε να βρει κάποιον επί 17 λεπτά

Ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας φαίνεται να είχε καταλάβει πως κάτι δεν πήγαινε καλά λίγη ώρα πριν τη μοιραία σύγκρουση. Επιχείρησε μάλιστα να επικοινωνήσει με συναδέλφους του για να διαπιστώσει τι συμβαίνει, με τον σταθμάρχη Λάρισας να μην απαντά. Στο μεταξύ, ο τελευταίος φέρεται να μην αντιλήφθηκε τις προειδοποιήσεις του τοπικού συστήματος σηματοδότησης ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη
Protagon Team

Επί 17 λεπτά, από τη Λάρισα ως το σημείο της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του Intercity πάλευε να να βρει κάποιον, να καταλάβει, να σταματήσει την πορεία προς τον θάνατο, σύμφωνα με μαρτυρίες που είδαν το φως της δημοσιότητας την Τετάρτη.

Στη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, ο οδηγός φέρεται να καλούσε επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας χωρίς να παίρνει απάντηση. Οπως αποκάλυψε το Mega, ακολούθησαν κλήσεις σε άλλους συναδέλφούς του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, προκειμένου να επιβεβαιώσει τη φρικτή υποψία του: Αν το τρένο με τα εμπορεύματα ερχόταν, όπως φοβόταν, κατά πάνω του.

«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός της επιβατικής) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Υστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή», σημείωσε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό συνάδελφος του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Κατά την ίδια πηγή, «ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής» που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο το μοιραίο βράδυ. «Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Αλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του», προσέθεσε.

Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα, μεταξύ των οποίων και ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αναμενόταν να ρίξει περισσότερο φως στα κρίσιμα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

«Τα Νέα»: Ο σταθμάρχης δεν γνώριζε να «διαβάζει» τον πίνακα ελέγχου

«Τα Νέα» προέβησαν σε μία ακόμη αποκάλυψη. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό ισχυρίστηκαν ειδικοί που επικαλέστηκε η εφημερίδα.

Διότι αν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και να τραυματιστούν δεκάδες.

Σύμφωνα με το ίδιο Μέσο, από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ., το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.

Ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τζεράκης σημείωσε σχετικά: «Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα».