381
Το Coradia iLint, που λειτουργεί με υδρογόνο, ξεκίνησε τα δρομολόγια του στην Γερμανία | René Frampe/ALSTOM

Tα πρώτα τρένα υδρογόνου μπήκαν στις ράγες

Protagon Team Protagon Team 19 Σεπτεμβρίου 2018, 09:10
Το Coradia iLint, που λειτουργεί με υδρογόνο, ξεκίνησε τα δρομολόγια του στην Γερμανία
|René Frampe/ALSTOM

Tα πρώτα τρένα υδρογόνου μπήκαν στις ράγες

Protagon Team Protagon Team 19 Σεπτεμβρίου 2018, 09:10

Δύο τρένα Coradia iLint με έντονο γαλάζιο χρώμα, τα οποία κατασκεύασε η γαλλική εταιρεία Alstom, μεταφέρουν από τις 17 Σεπτεμβρίου επιβάτες σε τέσσερις πόλεις της βόρειας Γερμανίας. Η συνολική διαδρομή που καλύπτουν σε αυτή την πρώτη φάση της λειτουργίας τους τα δύο τρένα είναι 100 χλμ.

«Τα πρώτα τρένα υδρογόνου στον κόσμο ανέλαβαν υπηρεσία και μπορεί πλέον να αρχίσει η μαζική παραγωγή τους» δήλωσε ο Ανρί Πουπά Λαφάρζ, διευθύνων σύμβουλος της Alstom στην τελετή της έναρξης των δρομολογίων των δύο τρένων.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian η Alstom κατασκευάζει 14 ακόμη τρένα υδρογόνου τα οποία έχουν μηδενικές εκπομπές βλαβερών για την ατμόσφαιρα αερίων. Τα τρένα αυτά θα ενταχθούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ομόσπονδου κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας ενώ υπάρχει ενδιαφέρον για την χρήση τρένων υδρογόνου και από τις Αρχές και άλλων κρατιδίων της Γερμανίας.

Η Alstom προτείνει τα τρένα υδρογόνου σε όσες χώρες θέλουν να προστατέψουν το περιβάλλον και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους

Τα τρένα υδρογόνου είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου που παράγουν ηλεκτρισμό μέσω μιας χημικής διεργασίας υδρογόνου και οξυγόνου, η οποία αφήνει ως τελικό υποπροϊόν μόνο ατμό και νερό. Η ενέργεια που παράγεται αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται πάνω στο τρένο.

Τα τρένα Coradia iLint μπορούν ξεκινώντας με γεμάτο το ντεπόζιτο με υδρογόνο να ταξιδέψουν για περίπου χίλια χλμ. χωρίς να χρειαστούν ανεφοδιασμό – αυτονομία παρόμοια με εκείνη των τρένων που λειτουργούν με ντίζελ. Η Alstom προτείνει τα τρένα υδρογόνου ως πιο οικολογικά και λιγότερα θορυβώδη από τα τρένα με ντίζελ σε όσες χώρες θέλουν να προστατέψουν το περιβάλλον και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.

Η Βρετανία, η Δανία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Ιταλία και ο Καναδάς έχουν προσεγγίσει την Alstom και συζητούν την προοπτική αγοράς τρένων υδρογόνου. Η Γαλλία έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσει τρένα υδρογόνου και προγραμματίζει να τα βάλει στο σιδηροδρομικό της δίκτυο μέσα στην επόμενη τριετία.

Τα τρένα Coradia iLint μπορούν να ταξιδέψουν για περίπου χίλια χλμ. χωρίς να χρειαστούν ανεφοδιασμό

«Το κόστος αγοράς ενός τρένου υδρογόνου είναι μεγαλύτερο από εκείνο των τρένων με ντίζελ αλλά το κόστος λειτουργίας του στην συνέχεια είναι μικρότερο» ισχυρίζεται ο Στεφάν Σκρανκ, διευθυντικό στέλεχος της Alstom.