Φωτογραφία του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας | larissanet
Επικαιρότητα

Συνελήφθη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα

Πρώην διοικητικός υπάλληλος από μετάταξη του Δημοσίου, αμειβόταν με δελτίο παροχής υπηρεσιών! Τι υποστήριξε απολογούμενος. Ανωμοτί κατάθεση και από τον κλειδούχο και τον εκπρόσωπο της Hellenic Train
Protagon Team

Συνελήφθη μετά την ανάκρισή του Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, όπου προσήχθη για παροχή εξηγήσεων παρουσία εισαγγελέα, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λάρισας, στη βάρδια του οποίου σημειώθηκε η πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.

Πέρα από τον σταθμάρχη που ήδη έδωσε εγγράφως την απολογία του στην Τροχαία Λάρισας (η οποία έχει αναλάβει την προανάκριση για το δυστύχημα), προσήχθη και ο κλειδούχος και ο εκπρόσωπος της εταιρείας Hellenic Train. Αμφότεροι, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, έδωσαν ανωμοτί κατάθεση.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος κάνουν λόγο για λάθος χειρισμό του σταθμάρχη στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός», κατευθύνοντας την αμαξοστοιχία ΙC 62 στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με την εμπορευματική, αν και η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνας – Θεσσαλονίκης είναι σε όλο της το μήκος διπλή. Κατά πληροφορίες το μοιραία τρένο της Hellenic Train κινούνταν επί πολλά λεπτά στη λάθος γραμμή, μέχρι να συναντήσει τελικά την εμπορευματική αμαξοστοιχία και συμβεί το κακό.

Στην απολογία του –στην οποία είχε αναφερθεί νωρίτερα (εδώ) ο εποπτεύων τις έρευνες εισαγγελέας Δασκαλόπουλος– ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Ηδη, επίσης, φέρεται να έχει ζητηθεί η απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και των μηχανοδηγών των δύο τρένων.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο 59χρονος σταθμάρχης κατηγορείται ως υπαίτιος του δυστυχήματος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Οσον αφορά την εμπειρία-καταλληλότητα του συλληφθέντος στο συγκεκριμένο πόστο, πηγές του ΟΣΕ ανέφεραν ότι πρόκειται για εργαζόμενο επί σειρά ετών στον Οργανισμό που ανέλαβε καθήκοντα αφού ολοκλήρωσε τη σχετική εκπαίδευση και πήρε πιστοποίηση μαζί με άλλους 100 συναδέλφους του.

Πηγές της Hellenic Train επεσήμαναν από την πλευρά τους ότι πρόκειται για παλαιό διοικητικό υπάλληλο που ανέλαβε ύστερα από μια μετεκπαίδευση μέσω διαδικασίας μετάταξης του Δημοσίου. Μάλιστα αμειβόταν με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ήταν δηλαδή κατ’ ουσίαν συμβασιούχος.

Υπεύθυνος και αρμόδιος για την εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών είναι ο ίδιος ο ΟΣΕ. Αντίστοιχα, και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών γίνεται από τον ΟΣΕ, ενώ η εξέταση και πιστοποίησή τους από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.