Στρατηγικός επενδυτής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κρήτη – οριστικός ανάδοχος στο Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Επικαιρότητα

Στρατηγικός επενδυτής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κρήτη – οριστικός ανάδοχος στο Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

Επεται η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία η υπογραφή της και η κύρωσή της από τη Βουλή. Η εταιρεία κατασκευάζει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι σε κοινοπραξία με την ινδική GRM (και αυτό έργο Παραχώρησης), με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2027
Protagon Team

Οριστικός ανάδοχος στο έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, αναδείχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΝΑ, γεγονός που την καθιστά πλέον στρατηγικό επενδυτή στην Κρήτη, δεδομένου ότι κατασκευάζει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι σε κοινοπραξία με την ινδική GRM (και αυτό έργο Παραχώρησης), με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2027.

Ειδικότερα όπως αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως αναδόχου στο έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο».

Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε το πρακτικό έλεγχου των δικαιολογητικών κατοχύρωσης του προσωρινού αναδόχου από τις αρχές Φεβρουάριου και τώρα προχώρησε στην ανακήρυξη του.

Επεται η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία η υπογραφή της και η κύρωση αυτής από τη Βουλή.

Σημειώνεται ότι η περίοδος παραχώρησης  ου έργου «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ» είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων), με το έργο να χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με το ποσό των 200 εκατ. ευρώ.

Η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπενθυμίζεται, είχε επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό και για το μεσαίο τμήμα (έργο Παραχώρησης) του οδικού άξονα τον Ιανουάριο του 2024 και αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος τον Απρίλιο του 2024.

Exit mobile version