Πρεμιέρα την Κυριακή 22/6 πραγματοποίησε η υπηρεσία ταξί-ρομπότ της Tesla στο Οστιν του Τέξας, με περίπου 10 οχήματα αλλά και έναν «κανονικό» οδηγό, για λόγους ασφαλείας, και εν μέσω εντατικού ελέγχου από τις ρυθμιστικές αρχές για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Παρά τη δημοσιότητα γύρω από το ταξί-ρομπότ, η πρεμιέρα, όπως σημειώνουν οι Financial Times ήταν διακριτική, και η αρχική υπηρεσία προσφέρθηκε μόνο σε επιλεγμένους influencers των κοινωνικών μέσων. Λίγο πριν από την έναρξη, ο Μασκ δήλωσε στα κοινωνικά μέσα ότι η υπηρεσία θα ξεκινούσε «με χρέωση $4,20 κατ’ αποκοπή».
Σύμφωνα με τον Μασκ, που έχει αποσυρθεί από τις κυβερνητικές του υποχρεώσεις για να επικεντρωθεί στην Tesla και το ταξί-ρομπότ, τα αυτόνομα Tesla Model Y θα λειτουργούν μόνο σε περιορισμένες περιοχές, θα αποφεύγουν δύσκολες διασταυρώσεις και θα υποστηρίζονται από τηλεχειριστές που θα μπορούν να επέμβουν σε περίπτωση προβλημάτων.
Η περιορισμένη έναρξη γίνεται ενώ η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) των ΗΠΑ συνεχίζει να διεξάγει πολλαπλές έρευνες για τους ισχυρισμούς του Μασκ σχετικά με τις δυνατότητες των συστημάτων αυτόματου πιλότου και «πλήρους αυτόνομης οδήγησης» της Tesla. Παρά το όνομα, το σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης απαιτεί ακόμη ανθρώπινο οδηγό να κάθεται στο κάθισμα και να δίνει πλήρη προσοχή — σε αντίθεση με τα ταξί Waymo της Google.
Η NHTSA έστειλε επιστολή στις αρχές Μαΐου ζητώντας επιπλέον πληροφορίες για τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιούνται στην υπηρεσία ταξί-ρομπότ της Tesla. Η ρυθμιστική αρχή δήλωσε ότι έλαβε την απάντηση της Tesla και εξετάζει το περιεχόμενό της.
Δεν είναι σαφές πόσο γρήγορα θα μπορέσει η Tesla να επεκτείνει την υπηρεσία της και να καλύψει τη διαφορά με την Waymo, τη μόνη εταιρεία που διαθέτει πλήρως δημόσια υπηρεσία αυτόνομων μετακινήσεων στις ΗΠΑ. Η Waymo ξεκίνησε το στόλο της στο Σαν Φρανσίσκο πριν από τρία χρόνια.
Η τεχνολογία της Tesla βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες τοποθετημένες στο όχημα, σε αντίθεση με τα πιο ακριβά συστήματα ραντάρ και lidar που χρησιμοποιούν η Waymo και άλλοι ανταγωνιστές. Ο Μασκ υποστηρίζει ότι η προσέγγιση της Tesla θα επιτρέψει την ταχύτερη και φθηνότερη επέκταση της υπηρεσίας. Η Tesla έχει δηλώσει ότι το ταξί-ρομπότ της, το Cybercab — που δεν διαθέτει τιμόνι ή πεντάλ και παρουσιάστηκε πέρυσι — θα πωλείται για κάτω από $30.000.
