Πλήθος κόσμου απαθανατίζει με τα κινητά του την καθέλκυση του παγοθραυστικού πλοίου «Ural» | REUTERS
Επικαιρότητα

Στην Αρκτική ταξιδεύει το νέο υπερσύγχρονο πυρηνικό παγοθραυστικό της Ρωσίας

Είναι ένα από τα τρία που θα σπάνε τους πάγους στο Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα το 2022 και θα κρατούν ανοικτή τη δίοδο ολόκληρο τον χρόνο
Protagon Team

Το πρώτο από τρία υπερσύγχρονα πυρηνικά παγοθραυστικά εγκαινίασε η Ρωσία με στόχο να κάνει δυνατή τη διέλευση των πλοίων από τον Αρκτικό Κύκλο όλο τον χρόνο.

Το παγοθραυστικό «Ural» (Ουράλια) ξεκίνησε το ταξίδι του το Σάββατο, από την Αγία Πετρούπολη προς το Βλαδιβοστόκ. Θα ακολουθήσουν έως το 2022, τα πλοία «Arktika» και «Sibir», στο πλαίσιο των νέων υποδομών που κατασκευάζει σε νέα και ήδη υπάρχοντα λιμάνια της η Ρωσία στην Αρκτική για να εκμεταλλευτεί την εμπορική της αξία ενόψει της αυξημένης κίνησης που θα επιφέρει η κλιματική αλλαγή στο Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα.

Τα τρία νέα παγοθραυστικά θα είναι τα πιο ισχυρά και προηγμένα στον κόσμο.

«Το Ural και τα δύο αδελφικά του πλοία είναι κλειδιά στο στρατηγικό μας εγχείρημα να κρατήσουμε ανοικτό το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα όλο τον χρόνο», εξήγησε ο Αλεξέι Λίκατσεφ, διευθυντής της κρατικής υπηρεσίας πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας, Rosatom.

Το «Ural» έχει πλήρωμα 75 ατόμων και μπορεί να σπάσει πάγο πάχους τριών μέτρων.

Τον Απρίλιο, ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, είχε δηλώσει πως η Ρωσία θα μεγαλώσει τον στόλο των παγοθραυστικών της με στόχο να αυξήσει την εμπορική κυκλοφορία στις ακτές του Αρκτικού Κύκλου.

Είναι και αυτό μέρος της «μάχης» ανάμεσα σε ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδά, Νορβηγία και της νεόφερτης Κίνας, για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στα παγωμένα βόρεια περάσματα.

Μέχρι το 2035, ο Πούτιν είπε ότι η Ρωσία θα έχει τουλάχιστον 13 υπερύσγχρονα παγοθραυστικά, εννέα από τα οποία θα κινούνται με πυρηνική ενέργεια.

Ο Αρκτικός Κύκλος διαθέτει το 22% των ανεκμετάλλευτων κοιτασμάτων πετρελαίου και αερίου παγκοσμίως, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας.

Η Μόσχα ελπίζει ότι η θαλάσσια οδός από το Μούρμανσκ μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό, κοντά στην Αλάσκα, θα χρησιμοποιείται ολοένα και συχνότερα στο μέλλον, καθώς θα μειώσει τον χρόνο μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη.