Οσοι κινούνται στους δρόμους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη | Menelaos Myrillas / SOOC
Επικαιρότητα

Στα ΙΧ ο φορολογούμενος αναστενάζει

Ερχονται και νέες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο αν. υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης. Πώς θα κινηθούν οι τιμές των τελών κυκλοφορίας; Και πόσο πληρώνει σε καύσιμα ο μέσος Ευρωπαίος και πόσο ο Ελληνας
Protagon Team

Οσοι το Σαββατοκύριακο προτιμήσατε να μην ασχοληθείτε με τα όσα συμβαίνουν στη χώρα, αλλά επιλέξατε να κατεβάσετε τους διακόπτες και να χαλαρώσετε σε κάποια παραλία, τότε τα όσα θα διαβάσετε θα σας προκαλέσουν πονοκέφαλο.

Κι αυτό γιατί τα όσα αναμένεται να συμβούν τις επόμενες ημέρες δεν αφήνουν κανένα περιθώρια για χαμόγελα και ανατρέπουν τον προσωπικό προϋπολογισμό του καθενός. Φόροι σε καύσιμα, αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και γενικώς μία κατάσταση άνω-κάτω εξαιτίας της αδυναμίας της κυβέρνησης να κλείσει την αξιολόγηση και να προχωρήσει στην εκταμίευση της δόσης.

Παρότι ο Ευκλείδης Τσακαλώτος έλεγε την περασμένη Πέμπτη ότι «κανείς δεν αμφισβητεί πως η πρώτη αξιολόγηση έχει κλείσει», τόσο ο ίδιος όσο και οι Γιώργος Σταθάκης και Γιώργος Κατρούγκαλος προσπαθούσαν από τις 18:00 μέχρι τις 22:00 να έρθουν σε συμφωνία με τους δανειστές. Η Κυριακή ήταν μέρα τηλεδιασκέψεων και διαπραγματεύσεων για τα εναλλακτικά μέτρα, με τα οποία θα αποφευχθεί να επιστρέψουν τα αναδρομικά του ΕΚΑΣ οι 100.000 συνταξιούχοι που τους κόπηκε το επίδομα.

Και μιας και οι διαπραγματεύσεις της Κυριακής δεν κατέληξαν σε κάποιο αποτέλεσμα, αυτές θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Μάλιστα, το Μέγαρο Μαξίμου για να γίνει ακόμη πιο… δελεαστικό το πακέτο που προτείνει στους θεσμούς σχεδιάζει αλλαγές και στη φορολογία των καυσίμων, μετά τις αυξήσεις που ήδη επέβαλε.

Στόχος είναι όσοι κάνουν αρκετή χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη

Συγκεκριμένα, τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν και έξτρα αύξηση στην τιμή της βενζίνης, ώστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.

Οπως αποκάλυψε μιλώντας στο Mega ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, το πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζεται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί «κατά κάποια λεπτά». Στόχος, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός, είναι όσοι κάνουν αρκετή χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.

«Αυτό θα μας επιτρέψει να βάλουμε πολλά αυτοκίνητα που τώρα είναι με κατατεθειμένες τις πινακίδες στην αγορά, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή δεν συμβάλουν καθόλου, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα μεταφέροντας εμπορεύματα ή αυτοκίνητα που νοικιάζουν τουρίστες» ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης.

Με τα σημερινά δεδομένα, την πιο ακριβή βενζίνη (1,5 ευρώ το λίτρο) πληρώνουν οι Ολλανδοί, που έχουν όμως πολύ υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα από το δικό μας και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Οι Πορτογάλοι είναι στην ίδια μοίρα με τους Ελληνες πληρώνοντας 1,40 ευρώ το λίτρο, ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς την αύξηση φόρου που ψηφίστηκε και αυτήν που πιθανώς θα έρθει, τότε η λιανική τιμή στη χώρα μας θα «αγγίξει» την πρώτη τριάδα.

Νέο καθεστώς στα αυτοκίνητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μέτρων που ψηφίστηκαν στον «βωμό» της πρόσφατης συμφωνίας του Eurogroup, τον Ιούνιο αλλάζει και το καθεστώς φορολόγησης των Ι.Χ. όσον αφορά τα τέλη ταξινόμησης.

Ειδικότερα, τα νέα τέλη διαμορφώνονται ως εξής:

Τα τέλη ταξινόμησης που θα προκύπτουν με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα προσαυξάνονται ή θα μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια προβλέπεται προσαύξηση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από τις ανωτέρω αλλαγές, με βάση παράγοντες της αγοράς, αυξάνονται έως και 10% οι λιανικές τιμές για τα οχήματα σημερινής λιανικής αξίας άνω των 17.000 ευρώ, ενώ για τα φθηνότερα οχήματα επέρχονται μικρές αυξομειώσεις τιμών.