486
Επιβάτες στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία» το Σάββατο 5 Ιανουαρίου, μια ημέρα με πολλές καθυστερήσεις σε πτήσεις λόγω κακοκαιρίας | Intimenews/ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Σπίρτζης κατά Ryanair για την ταλαιπωρία στη Ρουμανία – Συγγνώμη ζητά η εταιρεία

Protagon Team Protagon Team 5 Ιανουαρίου 2019, 18:53
Επιβάτες στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία» το Σάββατο 5 Ιανουαρίου, μια ημέρα με πολλές καθυστερήσεις σε πτήσεις λόγω κακοκαιρίας
|Intimenews/ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Σπίρτζης κατά Ryanair για την ταλαιπωρία στη Ρουμανία – Συγγνώμη ζητά η εταιρεία

Protagon Team Protagon Team 5 Ιανουαρίου 2019, 18:53

Ερευνα για το απίστευτο περιστατικό ταλαιπωρίας 184 επιβατών της Ryanair που βρέθηκαν στη Ρουμανία αντί της Θεσσαλονίκης λόγω της κακοκαιρίας -και στη συνέχεια σχεδόν εγκαταλείφθηκαν- ζήτησε ο υπουργός Μεταφορών.

Ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε λόγο για τραγικό περιστατικό και για επιλογή που έγινε από την εταιρεία για λόγους κόστους.

«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης», δήλωσε.

«Το περιστατικό ήταν τραγικό. Είναι προφανές πως η αεροπορική εταιρεία επέλεξε αυτό το δρομολόγιο για λόγους κόστους, αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, και αυτό το πιστεύω γιατί τη στιγμή που ήταν αδύνατη η προσγείωση στο αεροδρόμιο Μακεδονία λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, υπήρξαν πολλά αεροδρόμια ως επιλογή. Ηταν ανοιχτά όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας. Μάλιστα, ενημερώθηκα ότι ήταν και άθλια η αντιμετώπιση της εταιρείας προς τους ταλαιπωρημένους επιβάτες», σχολίασε  ο υπουργός στον ραδιοσταθμό ΘΕΜΑ 104,6.

Μετά τις καταγγελίες επιβατών νωρίς το Σάββατο σε τηλεοπτικούς σταθμούς για τον εγκλωβισμό τους στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, το υπουργείο Μεταφορών ναύλωσε αεροσκάφος της Aegean για την επιστροφή 89 επιβατών, οι οποίοι έφτασαν στην Ελλάδα νωρίς το απόγευμα. Αλλοι 88 επέστρεψαν στην Ελλάδα με πούλμαν και 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις.

Ο υπουργός έδωσε ακόμη εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν στη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

Συγγνώμη ζητά η Ryanair

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της το Σάββατο απολογήθηκε για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης από το Λονδίνο (Στάνστεντ) προς τη Θεσσαλονίκη.

«Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση.

» Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα.

» Εκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».

Σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004, το περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» ενώ τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά αεροπορική εταιρεία.

Η εταιρεία Ryanair, εξηγεί σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, «επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή» ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρα, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό αεροδρόμιο το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Προσθέτει ακόμη: «Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας».

Τέλος, το υπουργείο ευχαρίστησε θερμά την Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της πολιτικής ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης.