382
Νεαρό ζευγάρι -χωρίς κράνος- μοιράζεται το ίδιο πατίνι εξοικονομώντας χρήματα, αλλά διακινδυνεύοντας παράλληλα τη σωματική του ακεραιότητα. Τέτοιες εικόνες έχουν κάνει πολλούς Παριζιάνους να μη θέλουν να βλέπουν τα πατίνια ούτε ζωγραφιστά | GettyImages

Σκούτερ και Παρίσι: Η κυβέρνηση ανεβάζει τα όρια ηλικίας λίγο πριν το μεγάλο δημοψήφισμα

Protagon Team Protagon Team 30 Μαρτίου 2023, 16:40
Νεαρό ζευγάρι -χωρίς κράνος- μοιράζεται το ίδιο πατίνι εξοικονομώντας χρήματα, αλλά διακινδυνεύοντας παράλληλα τη σωματική του ακεραιότητα. Τέτοιες εικόνες έχουν κάνει πολλούς Παριζιάνους να μη θέλουν να βλέπουν τα πατίνια ούτε ζωγραφιστά
|GettyImages

Σκούτερ και Παρίσι: Η κυβέρνηση ανεβάζει τα όρια ηλικίας λίγο πριν το μεγάλο δημοψήφισμα

Protagon Team Protagon Team 30 Μαρτίου 2023, 16:40

Δύο από τα ομορφότερα πράγματα που μπορεί να απολαύσει ένας ταξιδιώτης στο Παρίσι χωρίς να χαλάσει πολλά χρήματα είναι το πικ-νικ –με τυριά, αλλαντικά και ένα καλό κρασί– δίπλα στον Σηκουάνα και, φυσικά, οι βόλτες –με ποδήλατο ή ηλεκτρικό πατίνι– κατά μήκους του ποταμού.

Ειδικά τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακλύσει τα τελευταία χρόνια τους δρόμους και τους πεζόδρομους της γαλλικής πρωτεύουσας. Το γεγονός ότι είναι φθηνά και ο καθένας μπορεί να τα νοικιάσει ανά πάσα ώρα και στιγμή από τα αμέτρητα σποτ που υπάρχουν στην πόλη, έχει κάνει εκατομμύρια τουρίστες να τα προτιμούν. Αλλωστε, γιατί να επιλέξεις το υπόγειο μετρό όταν μπορείς, σχεδόν στον ίδιο χρόνο, να διανύσεις την ίδια απόσταση χαζεύοντας παράλληλα τις ομορφιές της πόλης;

Κάπως έτσι, το ζήτημα «ηλεκτρικά πατίνια» έχει γίνει τους τελευταίους μήνες μείζον για το Παρίσι, με τους αρμοδίους να επιθυμούν να βάλουν «φρένο» στη χρήση τους. Το ζήτημα τελικά θα κληθούν να λύσουν οι πολίτες της γαλλικής πρωτεύουσας, οι οποίοι θα ψηφίσουν σχετικά την Κυριακή 2 Απριλίου.

Λίγες ημέρες, όμως, πριν το δημοψήφισμα, του οποίου το αποτέλεσμα θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της πόλης τα επόμενα χρόνια, η κυβέρνηση αποφάσισε να θέσει έναν νέο περιορισμό στην αλόγιστη χρήση των σκούτερ, απαγορεύοντας σε άτομα κάτω των 14 ετών να τα οδηγούν.

Οι Παριζιάνοι ανησυχούν για το υψηλό ποσοστό ατυχημάτων και την παραβίαση του ΚΟΚ από τους αναβάτες. Αλλωστε, είναι αλήθεια ότι πολλοί από αυτούς αγνοούν τα φανάρια, δεν φορούν κράνος, κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια ή ζευγάρια καβαλάνε το ίδιο πατίνι, διακινδυνεύοντας την ασφάλειά τους.

Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 2,5 εκατομμύρια χρήστες στη Γαλλία, με τα σκούτερ να επιτρέπονται μόνο σε ποδηλατοδρόμους και αστικούς δρόμους.

Ανακοινώνοντας την αύξηση του κατώτατου ορίου ηλικίας στη χρήση σκούτερ από τα 12 στα 14 έτη, ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον  κατηγόρησε τη δήμαρχο του Παρισιού Αν Ινταλγκό ότι χειραγωγεί τους πολίτες υπέρ της απαγόρευσης, αντί για την προώθηση μέτρων υπέρ αυτού του αναπτυσσόμενου τρόπου μεταφοράς, που παρέχει εναλλακτική λύση στα ρυπογόνα οχήματα.

«Είναι μια σημαντική ψηφοφορία, την οποία θα παρακολουθήσουν πολλές άλλες πόλεις στη Γαλλία και στο εξωτερικό. Λυπάμαι που γελοιοποιούν το ζήτημα και απλοποιούν τη συζήτηση» είπε. «Αντί για υπέρ και κατά, θα μπορούσαν να είχαν μια επιλογή υπέρ των σκούτερ, με κάποιες ρυθμίσεις».

«Τα ηλεκτρονικά σκούτερ μπορούν να είναι μια ευκαιρία, αν είναι καλά οργανωμένα και καλά ρυθμισμένα», προσέθεσε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...