358
Ο κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου στις εγκαταστάσεις της Cosco, στο Πέραμα, το 2013 | ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πυρετός διαβουλεύσεων κυβέρνησης – Cosco για τον Πειραιά και την επίσκεψη Σι Τζινπίνγκ στην Αθήνα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2019, 13:19
Ο κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου στις εγκαταστάσεις της Cosco, στο Πέραμα, το 2013
|ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πυρετός διαβουλεύσεων κυβέρνησης – Cosco για τον Πειραιά και την επίσκεψη Σι Τζινπίνγκ στην Αθήνα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2019, 13:19

Συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα είχαν το μεσημέρι της Δευτέρας, ο Κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου, ο πανίσχυρος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ και «τοποτηρητής» των συμφερόντων της Cosco και του Πεκίνου, και συνεργάτες του.

Στη συνάντηση, οι δύο πλευρές συζήτησαν το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Πειραιά, τελωνειακά ζητήματα και θέματα που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση των σχέσεων των δύο χωρών.

Εκτός των άλλων, η συνάντηση ήταν μέρος της προετοιμασίας για την επίσκεψη του κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Αθήνα, που σχεδιάζεται για το φθινόπωρο και αφού διευθετηθούν ορισμένες σημαντικές εκκρεμότητες στο λιμάνι του Πειραιά, όπως αναφέρει το economico.gr.

Πρόκειται για μια επίσκεψη υψηλής προτεραιότητας και για τις δύο πλευρές. Η Ελλάδα ενδιαφέρεται για κινεζικές επενδύσεις και η Κίνα για την ισχυροποίηση της ελληνικής πύλης στις ευρωπαϊκές αγορές και τη δημιουργία ενός «βαλκανικού δρόμου του μεταξιού».

Ο Κάπτεν Φου χαιρετά τον μετέπειτα Πρωθυπουργό στις εγκαταστάσεις της Cosco, τον περασμένο Απρίλιο

Στόχος της Κίνας είναι η δημιουργία υποδομών στη ΝΑ Ευρώπη, ώστε τα προϊόντα της να φθάνουν ευκολότερα στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Ανάλογες συναντήσεις έκαναν τα ίδια στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco τις προηγούμενες ημέρες και με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Ορισμένα από τα ζητήματα που έπεσαν στο τραπέζι είναι οι από το 2016 νομοθετημένες αλλά ποτέ υλοποιηθείσες μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ στο Δημόσιο αλλά και η ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας με προσωπικό και πλωτά μέσα, αφού ο αριθμός των καραβιών που φέρνουν οι Κινέζοι στον Πειραιά είναι τόσο μεγάλος, που δεν εξυπηρετείται πλέον επαρκώς.

Η πρώτη μεγάλη κινεζική επένδυση στην Ελλάδα έγινε το 2009, όταν η Cosco διέθεσε περισσότερα από 650 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, μία συμφωνία διάρκειας 35 ετών. Επτά χρόνια αργότερα, οι Κινέζοι εξασφάλισαν με 280 εκατ. ευρώ την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ.

Σύμφωνα μάλιστα, με το newmoney.gr, υπό την Cosco, ο ΟΛΠ στο πρώτο εξάμηνο του 2019, έχει υπερβεί σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια και βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση της Μεσογείου.

Αποψη των εγκαταστάσεων της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά