381
Πορτοκάλογλου-Μόρφη φιλοξένησαν 44 δημοφιλείς καλλιτέχνες για χάρη της Ουκρανίας αλλά η Nielsen... | CreativeProtagon

Πώς τα μηχανάκια της Nielsen «άδειασαν» ένα πολύ γεμάτο Μουσικό Κουτί

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 5 Απριλίου 2022, 19:38
Πορτοκάλογλου-Μόρφη φιλοξένησαν 44 δημοφιλείς καλλιτέχνες για χάρη της Ουκρανίας αλλά η Nielsen...
|CreativeProtagon

Πώς τα μηχανάκια της Nielsen «άδειασαν» ένα πολύ γεμάτο Μουσικό Κουτί

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 5 Απριλίου 2022, 19:38

Φανταστείτε μια πολύ μεγάλη πολυκατοικία που έχει 200 διαμερίσματα. Είναι 10 το βράδυ και ακριβώς στα μισά διαμερίσματα οι τηλεοράσεις είναι ανοιχτές. Δηλαδή 100 οικογένειες παρακολουθούν κάποιο ελληνικό κανάλι ή μια πλατφόρμα. Οι υπόλοιπες τηλεοράσεις είναι κλειστές καθώς οι ιδιοκτήτες τους είτε κοιμούνται είτε ασχολούνται με κάτι άλλο.

Ε, λοιπόν από τις 100 αυτές τηλεοράσεις που ήταν ανοιχτές το βράδυ της Δευτέρας, η εταιρεία Nielsen υποστηρίζει ότι λιγότερες από 5 ήταν συντονισμένες στο «Μουσικό Κουτί» και στην ΕΡΤ1. Και τούτο παρά το γεγονός ότι η εν λόγω έκτακτη εκπομπή φιλοξένησε 44 αγαπημένους καλλιτέχνες σε μια προσπάθεια της Δημόσιας Τηλεόρασης να συγκεντρώσει ένα ποσό για τον δοκιμαζόμενο από τη ρωσική εισβολή, λαό της Ουκρανίας.

Αν μάλιστα παρατηρήσει αναλυτικότερα κανείς τα στοιχεία της Nielsen, ειδικά εκείνα που αφορούν στις νεότερες οικογένειες, δηλαδή αυτές που τα μέλη τους είναι από 18 ως 54 ετών, τα νούμερα είναι ακόμη πιο απογοητευτικά για όλους τους καλλιτέχνες που μετείχαν στο χθεσινό «Μουσικό Κουτί». Σε αυτές τις ηλικίες το ποσοστό τηλεθέασης της εκπομπής μετρήθηκε σε μόλις 3,6%.

Με απλά λόγια, η Nielsen υποστηρίζει ότι για την εν λόγω εκπομπή υπήρξε καθολική αδιαφορία του τηλεοπτικού κοινού. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η ίδια εκπομπή, ακόμη και για όσους εκείνη την ώρα έβλεπαν πχ Survivor, απεδείχθη η δημοφιλέστερη χθες στα Social Media. Επί τρεις ώρες ήταν πρώτη στο λεγόμενο trend topic του Twitter, ενώ την ίδια στιγμή τεράστια απεδείχθη και συμμετοχή των πολιτών στον πενταψήφιο αριθμό συγκέντρωσης χρημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΡΤ, συγκεντρώθηκε ένα ποσό που υπερβαίνει τα 230.000 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι περισσότεροι από 70.000 τηλεθεατές (που προφανώς έβλεπαν το «Μουσικό Κουτί») έστειλαν με το κινητό τους ή το σταθερό τους τηλέφωνο 3 ευρώ, στηρίζοντας την αξιέπαινη προσπάθεια του Νίκου Πορτοκάλογλου, της Ρένας Μόρφη και των καλεσμένων τους.

Θεωρίες και συνωμοσιολογίες για τον τρόπο που λειτουργεί η Nielsen έχουν γραφεί πολλές, αλλά δεν είναι πειστικές. Μια διεθνώς καταξιωμένη εταιρεία δεν θα διακινδύνευε τη φήμη της μεροληπτώντας υπέρ κάποιων εκπομπών και σε βάρος άλλων. Αλλά εδώ προκύπτει ένα μάλλον αντικειμενικό ζήτημα: είναι άραγε αντιπροσωπευτικά της ελληνικής κοινωνίας τα περιβόητα 1200 μηχανάκια από τα οποία προκύπτουν τα νούμερα τηλεθέασης;

Διότι καλώς η κακώς από τις 100 τηλεοράσεις που ήταν ανοικτές το βράδυ της Δευτέρας σε μια μεγάλη πολυκατοικία όλοι μάλλον έχουμε τη βεβαιότητα ότι συντονισμένες στο «Μουσικό Κουτί» ήταν περισσότερες από… 4.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News