366
Eνα από τα SMS που στέλνει η Dimoco | Twitter

Πρόστιμο €250.000 στην Dimoco για παράνoμες χρεώσεις μέσω SMS από πενταψήφια

Protagon Team Protagon Team 10 Απριλίου 2020, 11:35
Eνα από τα SMS που στέλνει η Dimoco
|Twitter

Πρόστιμο €250.000 στην Dimoco για παράνoμες χρεώσεις μέσω SMS από πενταψήφια

Protagon Team Protagon Team 10 Απριλίου 2020, 11:35

Την επιβολή προστίμου 250.000 ευρώ στην εταιρεία Dimoco (DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ) για αυθαίρετες, υπερβολικές χρεώσεις μέσω αποστολής SMS από πενταψήφια σε συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, κατόπιν αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προέκυψε ότι η Dimoco, που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS/MMS), ενέγραψε καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεσή τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.

H εταιρεία κατηγορείται για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που αναλυτικά έχουν ως εξής:

– Εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβαλλόταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,

– Ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο τη χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, η Dimoco δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών-χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια, θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό, ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ενωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

Aξίζει να σημειωθεί ότι η Dimoco –με γραφεία ανά την Ευρώπη– παρέχει την πλατφόρμα αποστολής μηνυμάτων, συνάπτοντας σύμβαση με τους παρόχους σε κάθε χώρα (η ίδια υποστηρίζει ότι έχει σύμβαση και με τους παρόχους κινητής στην Ελλάδα).

Οι αριθμοί που χρησιμοποιεί είναι πενταψήφιοι, με διαφορετικές χρεώσεις, ανάλογα με την υπηρεσία. Μάλιστα τις υπηρεσίες της φαίνεται να χρησιμοποιούν εταιρείες όμως η Amazon, το Badoo και η Gameloft, τουλάχιστον σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...