1794
Η υπουργός Παιδείας στη συνέντευξη Τύπου της Τρίτης για το άνοιγμα των σχολείων | ΥοuΤube

Οριστικό: Τα σχολεία ξεκινούν στις 14 Σεπτεμβρίου

Protagon Team Protagon Team 1 Σεπτεμβρίου 2020, 15:50
Η υπουργός Παιδείας στη συνέντευξη Τύπου της Τρίτης για το άνοιγμα των σχολείων
|ΥοuΤube

Οριστικό: Τα σχολεία ξεκινούν στις 14 Σεπτεμβρίου

Protagon Team Protagon Team 1 Σεπτεμβρίου 2020, 15:50

Την έναρξη λειτουργίας των σχολείων όλων των βαθμίδων (και των νηπιαγωγείων) στις 14 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε επισήμως την Τρίτη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οπως είπε η υπουργός, σημαντικός παράγοντας για τη λήψη της απόφασης για τα σχολεία ήταν να δοθεί ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών συμπολιτών μας.

Τα στοιχεία, συνέχισε, δείχνουν ότι ήδη ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακόμη επιστρέψει και επανέλαβε την έκκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν άμεσα με τις οικογένειές τους.

«Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε και το αγαθό της Υγείας και το αγαθό της Εκπαίδευσης. Από αυτή την κρίση θα βγούμε πιο δυνατοί», ήταν το μήνυμα που θέλησε να περάσει η υπουργός Παιδείας

Η έναρξη του σχολικού έτους, ξεκαθάρισε για μία ακόμη φορά, θα γίνει με όλους τους μαθητές και με αυξημένα μέτρα, σύμφωνα με τις εισηγήσεις της αρμοδιας Επιτροπής λοιμωξιολόγων που έλαβαν υπόψη τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα αναφορικά με την εξέλιξη της πανδημίας.

Η κυρία Κεραμέως έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με την υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας στα σχολεία από μαθητές και εκπαιδευτικούς, μέτρο που συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις από μερίδα γονέων (δείτε εδώ και εδώ).

Η μάσκα θα είναι υποχρεωτική, επανέλαβε η υπουργός, σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συνωστισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς των μαθητών.

Εμφαση θα δοθεί στην ενεδειγμένη χρήση μάσκας και στην εκπαίδευση των μικρότερων σε ηλικία παιδιών -από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού- ώστε να τη χρησιμοποιούν σωστά.

Επανέλαβε ακόμη οι μάσκες θα παρέχονται δωρεάν σε όλους τους μαθητές τόσο των δημόσιων, όσο και των ιδιωτικών σχολείων. Θα δοθεί επίσης δωρεάν από ένα ατομικό παγούρι σε όλους τους μαθητές Δημοτικού (δωρεά του Ιδρύματος Λασκαρίδη) για λόγους υγιεινής (να μην πίνουν με το στόμα από τις βρύσες των σχολείων κτλ) .

Οπως έκανε γνωστό η υπουργός Παιδείας, ήδη είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα διανεμηθούν στα σχολεία.

Μεταξύ των μέτρων που απαρίθμησε η κυρία Κεραμέως, περιλαμβάνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ σε σχολεία, διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές και προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων. Οι μαθητικοί διαγωνισμοί θα γίνονται με χρήση μάσκας, δεν θα γίνουν φέτος εκδρομές, παρά μόνο  επισκέψεις (σε μουσεία κτλ) ανά τμήματα, ενώ δεν θα διεξαχθούν ούτε τα  σχολικά πρωταθλήματα.

Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, θα αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος και θα γίνεται η απαραίτητη ιχνηλάτηση.

Αναλυτικά τα μέτρα υπό τα οποία θα λειτουργήσουν τα σχολεία

1. ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.
Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ
Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας τα αναλύσουν εν συνεχεία ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Πρόεδρος ΚΕΔΕ.

4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.

7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Εντός κάθε σχολικού τμήματος.

9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.

10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ
– Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.
– Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
– Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και
Καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
– Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση
– Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.

16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ
Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.

Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
Γενικά εξαιρούνται:
Παιδιά́ με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό

Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:
Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του
-Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης
Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή
-Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι
-Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:
Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες
Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)

Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).

Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται:
Σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
και
Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα)
Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο

Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:
Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.
Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.

Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.

Η κοινή συνέντευξη Τύπου έγινε παρουσία του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, και του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, καθώς επίσης του προέδρου της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου. Παρούσα θα είναι εκ νέου (σ.σ. ήταν και στην προηγούμενη συνέντευξη Τύπου) και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου.

To 85% των κατοίκων στις πόλεις έχει επιστρέψει απο τις διακοπές του, καλούμε και τους υπόλοιπους γονείς να επιστρέψουν με τα παιδιά τους στο σπίτι, και να φροντίσουν για το καλό όλης της οικογένειας, να μείνουν ασφαλείς περιορίζοντας τις επαφές τους με την ευρύτερη κοινότητα για τις επόμενες μέρες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, ώστε να έχουμε μία καλή και ασφαλή σχολική χρονιά, δήλωσε κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου ο κ. Πέτσας.

«Για να κερδίσουμε τον πόλεμο με την πρωτοφανή, παγκόσμια, υγειονομική και οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, χρειάζεται ομαδική δουλειά. Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Γονείς.

»Η Κυβέρνηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν συνεργαστεί στενά, όλο αυτό το διάστημα, καθώς η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική.
Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προστασίας, ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορωνοϊού.

»Και ενώ το Υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο για τη νέα σχολική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων. Που – στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους – κάνουν ό,τι χρειάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, από τη μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, μέχρι την εξασφάλιση της αναγκαίας απολύμανσης και της διάθεσης όλων των αναλώσιμων υλικών, όπως μάσκες και αντισηπτικά», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην εισαγωγική του τοποθέτηση.

Παίρνοντας τον λόγο, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε πως ήδη για την ομαλή έναρξη των σχολείων:

«Εχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια.

Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.

Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στην ώρα της.

Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό – προτεραιοποιήσαμε τη στελέχωση των σχολείων:  ολοκληρώσαμε τους πρώτους στη χώρα 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εκδώσαμε τους νέους προσωρινούς πίνακες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τη βάση για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση».

Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:

Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών  για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων (“διαδικτυακά τμήματα”).

Και όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

Αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Οσον αφορά τον εξοπλισμό σχολείων: ενισχύεται ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet), ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Σημαντικός ο ρόλος και της εκπαιδευτικής τηλεόρασης με τη δημιουργία εκ του μηδενός “βιβλιοθήκης” μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση.

Σε όλο αυτό το σχέδιο, τόνισε η υπουργός, σημαντικός είναι ο ρόλος του υπουργείου Εσωτερικών και των δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθυμη λειτουργία των σχολείων, όπως η μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, η εξασφάλιση στα σχολεία όλων των αναλώσιμων υλικών (μάσκες, αντισηπτικά, σαπούνια, καθαριστικά κτλ), η λειτουργία των σχολικών κυλικείων με εξειδικευμένες οδηγίες.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...