Ο διάσημος γερμανός τενόρος Γιόνας Κάουφμαν ερμηνεύει τον Φλόρεσταν στην όπερα «Φιντέλιο» | Facebook / Jonas Kaufmann

Βασιλική Οπερα του Λονδίνου: εισιτήρια για κοινούς θνητούς ούτε για αστείο

Τα περισσότερα εισιτήρια για την must-see παράσταση της χρονιάς, τον «Φιντέλιο» του Μπετόβεν, έχουν εξαντληθεί πριν από την επίσημη έναρξη της πώλησής τους, πράγμα που έχει προκαλέσει θύελλα από διαμαρτυρίες
Protagon Team

Η Βασιλική Οπερα του Λονδίνου (που στεγάζεται στο Κόβεντ Γκάρντεν) βρέθηκε στη μέση μιας σειράς διαμαρτυριών, αφού τα περισσότερα εισιτήρια για την πιο περιζήτητη παράσταση του ερχόμενου έτους είχαν εξαντληθεί μια ημέρα πριν από την επίσημη έναρξη της πώλησής τους.

Για έξι νύχτες το Μάρτιο του 2020, η βρετανική όπερα θα φιλοξενήσει περισσότερους από 13.000 ανθρώπους που θα απολαύσουν τον «Φιντέλιο», τη μοναδική όπερα του Μπετόβεν, με πρωταγωνιστή «τον καλύτερο τενόρο του κόσμου», Γιόνας Κάουφμαν.

Αλλά μόνο μερικές εκατοντάδες εισιτήρια κρατήθηκαν για προπώληση στο κοινό, η οποία άρχισε επίσημα την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019. Η μεγάλη πλειοψηφία τους έχει ήδη διατεθεί σε μέλη της λέσχης «Friends of Covent Garden», αφήνοντας ελάχιστες πιθανότητες στους κοινούς λάτρεις της όπερας να απολαύσουν την πολυπόθητη παράσταση.

Οι συνδρομές των μελών κυμαίνονται από  105 έως 2.500 λίρες (121 έως 2891 ευρώ) ετησίως, επιτρέποντας στους «Φίλους του Κόβεντ Γκάρντεν» να έχουν πρόσβαση σε καλύτερα εισιτήρια για τον «Φιντέλιο» με κόστος μέχρι 275 λίρες (318 ευρώ) το καθένα, από τις 3 Σεπτεμβρίου, δηλαδή επτά εβδομάδες πριν από τις πωλήσεις για το κοινό.

Η πρόσβαση στην εκπληκτική αίθουσα της Βασιλικής Οπερας του Λονδίνου δεν είναι εύκολη (photo: Royal Opera House / Facebook)

Το γεγονός έχει προκαλέσει έντονη κριτική, καθώς η Βασιλική Όπερα είναι σε μεγάλο βαθμό επιδοτούμενη  από τους φορολογούμενους μέσω του «Arts Council England», λαμβάνοντας δημόσια χρηματοδότηση πάνω από 25 εκατ. λίρες στερλίνες (περίπου 30 εκατ. ευρώ) ετησίως, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής Telegraph.

Ανακοινώνοντας πριν από δύο χρόνια ότι θα συνεχίσει να λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση μέχρι το 2022, η Βασιλική Όπερα δήλωσε ότι ήθελε να χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να «επιτρέψει σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να συμμετάσχουν στο έργο» της.

Ωστόσο, ο Τζον Αλισον, συντάκτης του περιοδικού Opera Magazine, δήλωσε ότι η κατάσταση «αποξενώνει» τους λάτρεις της όπερας που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τη συνδρομή του μέλους, προσθέτοντας: «Οι απλοί λάτρεις της όπερας δεν θα μπορούν να πλησιάσουν αυτά τα εισιτήρια και τίθενται όλα τα παλιά ζητήματα για πρόσβαση σε όπερες και στις σειρές των θέσεών τους. Ο φορολογούμενος, όμως, επιχορηγεί τις όπερες, ειδικά το Κόβεντ Γκάρντεν, και γι’ αυτό θα πρέπει να είναι ανοιχτό σε όλους».

Είπε ακόμη πως «είναι μάλλον λυπηρό το γεγονός ότι το Κόβεντ Γκάρντεν το κάνει αυτό και αποξενώνει όλους τους άλλους. Κανονικά, αυτά τα προγράμματα λειτουργούν, αλλά όταν τα μέλη της λέσχης έχουν πρόσβαση σε εισιτήρια που άλλοι δεν έχουν, δεν είναι καλό. Αυτή η παράσταση είναι ίσως η πιο καυτή παραγωγή της σεζόν»

Η είδηση ​​έρχεται μετά από μια άλλη παραγωγή με πρωταγωνιστή και πάλι τον Κάουφμαν, για την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, δόθηκαν προς πώληση λιγότερα από 100 εισιτήρια, που επίσης προκάλεσε έντονη κριτική πριν από λίγο καιρό, όταν θέσεις σε θεωρεία μεταπωλήθηκαν στην ιστοσελίδα έκδοσης εισιτηρίων Viagogo μέχρι και 3.500 λίρες στερλίνες (4.047 ευρώ) το ένα, όταν η ονομαστική αξία του επιδοτούμενου από τους φορολογούμενους εισιτηρίου ήταν 125 λίρες (περίπου 145 ευρώ) .

Οπότε θα είναι πράγματι ενδιαφέρον να δούμε τι θα συμβεί με τα εισιτήρια του «Φιντέλιο» του χρόνου, όταν θα πλησιάζουν οι ημέρες των παραστάσεων.

Οι λάτρεις της όπερας έχουν περιγράψει την κίνηση ως ελιτίστικη: «Νομίζω ότι είναι τρομακτικό, δεν μπορώ να πω πόσο θυμωμένη είμαι», δήλωσε στην Evening Standard η 55χρονη συγγραφέας από το Ντόρσετ Πενέλοπε Σίμπσον, «Δεν υπάρχει στην ιστοσελίδα τους κάτι που να λέει στο κοινό ότι δεν μπορεί να βρει αυτά τα εισιτήρια. Μισώ πραγματικά αυτή τη συμπεριφορά, και όχι μόνο επειδή θέλω να δω τον “Φιντέλιο”, αλλά επειδή θέλω να εμπιστεύομαι ένα μέρος που αγαπώ και όπου έχω ξοδέψει δεκάδες χιλιάδες λίρες όλα αυτά τα χρόνια».

Ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, πάντως, αρνήθηκε να πει ακριβώς πόσα εισιτήρια θα ήταν διαθέσιμα στο ευρύ κοινό την Πέμπτη, αναφερόμενος γενικά σε «εκατοντάδες»: «Θα είναι διαθέσιμα εκατοντάδες εισιτήρια σε πολλές διαφορετικές ζώνες τιμών όταν θα ανοίξουν οι δημόσιες κρατήσεις για τον “Φιντέλιο” αύριο το πρωί», δήλωσε την προηγούμενη ημέρα, «Ακολούθως, εισιτήρια θα είναι διαθέσιμα μέσω του συστήματος εισιτηρίων Friday Rush, το οποίο διασφαλίζει την πρόσβαση του κοινού στις πιο δημοφιλείς παραγωγές μας σε προσιτές τιμές κάθε εβδομάδα. Η παραγωγή θα μεταδοθεί ζωντανά στις 17 Μαρτίου σε 1500 αίθουσες σε ολόκληρο τον πλανήτη, 500 εκ των οποίων στο Ηνωμένο Βασίλειο».

Η Βασιλική Οπερα, η οποία έχει χωρητικότητα 2.256 θέσεων, θα παρουσιάσει τον παράσταση έξι βραδιές από την 1η έως τις 17 Μαρτίου 2020.