«468.000 έχουν κάνει την πρώτη δόση, ενώ 230.000 έχουν κάνει και τη δεύτερη», διευκρίνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης | ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Πιερρακάκης: Εργαλείο διευκόλυνσης και όχι διακρίσεων το πιστοποιητικό – έχουν εκδοθεί 55.000

Πρωτοπόρος η Ελλάδα στο σύστημα εμβολιασμού, σε σύγκριση με χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία. «Μας ζητούν τεχνογνωσία», είπε ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες έχουν κλείσει ραντεβού για εμβόλιο
Protagon Team

Εργαλείο διευκόλυνσης και όχι διακρίσεων χαρακτήρισε τη βεβαίωση εμβολιασμού ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

«Για αρχή, αυτή είναι βεβαίωση που μπορεί να έχει υγειονομικό χαρακτήρα. Έχει ανοίξει μία συζήτηση στην Ευρώπη, η οποία είναι πώς θα μπορούσε μία εκδοχή αυτής της βεβαίωσης να τη χρησιμοποιούμε ως εργαλείο διευκόλυνσης, να μπορεί κάποιος να διαβαίνει τα σύνορα ευκολότερα εφόσον έχει τη βεβαίωση», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, ενώ η πρόταση της κυβέρνησης θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εργαλείο, «εφόσον έχεις βεβαίωση κι έχεις εμβολιαστεί και δεν χρειάζεται να κάνεις κάποιο τεστ στα σύνορα. Να είναι ευκολότερη η διαδικασία».

Ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι σήμερα το πρωί έχουν εκδοθεί 55.000 ψηφιακά πιστοποιητικά και πρόσθεσε πως από σήμερα, Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, υπάρχει η δυνατότητα οι πολίτες να τα λαμβάνουν και από τα ΚΕΠ.

Οσον αφορά τα ραντεβού εμβολιασμού που κλείνονται, επεσήμανε ότι το ποσοστό αγγίζει το 98%. «Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες αθροιστικά (συγκεκριμένα 1.045.000) έχουν κλείσει ραντεβού για εμβόλιο. Οι 468.000 έχουν κάνει την πρώτη δόση, ενώ οι 230.000 έχουν κάνει και τη δεύτερη», διευκρίνισε.

Οπως υπογράμμισε ο υπουργός, στο θέμα του συστήματος εμβολιασμού η Ελλάδα έχει πρωτοπορήσει, σε σύγκριση με χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία, όπου σημειώθηκαν αρρυθμίες και προβλήματα. «Έχει δημιουργήσει εντύπωση όλος ο σχεδιασμός, υπάρχουν χώρες που μας έχουν ζητήσει τεχνογνωσία», θέλησε να σημειώσει.

Τι θα γίνει με  τα SMS

Οσο για το αν θα μπει «κόφτης» στα SMS μετακίνησης και τις πληροφορίες ότι ετοιμάζεται νέο SMS για τις αγορές των καταναλωτών, ο κ. Πιερρακάκης αρκέστηκε να πει ότι τίποτα δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμο.

«Είναι επιχειρησιακό το θέμα όχι τεχνολογικό. Εμείς εξετάζουμε τεχνολογικές λύσεις για να διευκολύνουμε το άνοιγμα του λιανεμπορίου με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο εύρυθμο και γρήγορο. Ακούμε τους ειδικούς. Η τεχνολογία έρχεται να επικουρήσει», εξήγησε.

Για τη διαλειτουργικότητα, τέλος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόνισε ότι «μέσα σε δύο χρόνια έχει δωδεκαπλασιαστεί το ψηφιακό κράτος, καθώς, ας αναλογιστούμε, 95 εκατομμύρια πολίτες εξυπηρετήθηκαν χωρίς να γίνουν οι αντίστοιχες επισκέψεις σε γκισέ δημόσιων υπηρεσιών».