Οπως σημειώνει ο υπουργός, το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Αναγνωρίζεται από πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και εφαρμόζεται σε περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά, τα μισά σχεδόν είναι δημόσια. Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Τρεις δεκαετίες αργότερα, η εισήγηση αυτή θα γίνει πραγματικότητα.
«Είχαμε δεσμευτεί στο υπουργείο Παιδείας, καταλήγει ο κ. Πιερρακάκης, ότι θα προχωρήσουμε με γρήγορα βήματα στις αλλαγές που άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχουν κατοχυρώσει εδώ και χρόνια. Θα καλύψουμε τον χαμένο χρόνο με τολμηρές κινήσεις, με εξωστρέφεια και αυτοπεποίθηση προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας – και με ίσες ευκαιρίες για όλους».
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μετά τη συνάντηση της Γενεύης, ο υπουργός τόνισε:
«Με την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου, το υπουργείο Παιδείας δίνει μία ακόμη δυνατότητα – μία ακόμη επιλογή στους υποψήφιους εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να αφαιρείται η δυνατότητα εισαγωγής σε κάποιο τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω του κλασικού συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάνουμε πράξη τη δέσμευση που αναλάβαμε πριν έναν χρόνο, να μεγιστοποιήσουμε τις εκπαιδευτικές δυνατότητες στη χώρα μας και να επιταχύνουμε στο μέγιστο αλλαγές που ως αποτέλεσμα θα έχουν την καλύτερη δυνατή παρεχόμενη εκπαίδευση στους νέους μας».
«Η εισαγωγή του IB –τόνισε ο κ. Πιερρακάκης– μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει, ενώ η εμπιστοσύνη του Διεθνούς Οργανισμού για την εισαγωγή του Προγράμματος στα σχολεία μας, αποτελεί μία ακόμα επιβεβαίωση ότι είμαστε στον σωστό δρόμο και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε».
Οπως επεσήμαιναν πηγές του υπουργείου, «το ΙΒ δεν είναι απλό, αντίθετα αποτελεί ένα διαφορετικό και απαιτητικό -κατά πολλούς- πρόγραμμα σπουδών, διαφορετικής προσέγγισης στην εκπαίδευση σε σχέση με αυτή που έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας. Είναι ένα πρόγραμμα που προτεραιοποιεί την κριτική και συνδυαστική σκέψη, με παράλληλη καλλιέργεια των δεξιοτήτων δημιουργικής γραφής, έρευνας και ανάλυσης και η διδασκαλία γίνεται αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα».
Στο ίδιο πλαίσιο, σημείωναν ότι η εισαγωγή του IB στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση αποτελεί «αναμφισβήτητα ένα νέο βήμα σε μία άλλη κατεύθυνση και όπως φαίνεται περιλαμβάνεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο διεθνοποίησης και εξωστρέφειας, πέρα από τα στενά όρια της χώρας».
Σήμερα το IB διατίθεται σε περίπου 150 χώρες του κόσμου, ενώ αναγνωρίζεται από τα καλύτερα πανεπιστήμια σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, μέχρι σήμερα, διατίθεται από 16 ιδιωτικά σχολεία.
Οσο για τι θα ισχύσει με την εισαγωγή του International Baccalaureate και στη δημόσια εκπαίδευση, οι κάτοχοι IB θα παίρνουν το εισιτήριο εισαγωγής σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού ή σε μη κρατικά πανεπιστήμια της Ελλάδας, ενώ όσοι επιλέξουν το σύστημα εισαγωγής μέσω πανελλαδικών εξετάσεων θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στα δημόσια ΑΕΙ ή σε μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.
