831
Η Νίκη Κεραμέως μετά την υπερψήφιση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Πέρασε οριακά στη Βουλή η ρύθμιση για τα πτυχία των κολεγίων

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 15:24
Η Νίκη Κεραμέως μετά την υπερψήφιση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Πέρασε οριακά στη Βουλή η ρύθμιση για τα πτυχία των κολεγίων

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 15:24

Παρά τη σφοδρή αντίδραση της αντιπολίτευσης ψηφίστηκαν τελικά την Πέμπτη, κατά πλειοψηφία και έπειτα από ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, τα τρία επίμαχα άρθρα (16, 33 και 50) του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση.

Χαρακτηριστικό της έντασης που υπήρξε στο κοινοβούλιο αλλά και της κινητοποίησης των βουλευτών για την ψηφοφορία, ήταν το γεγονός ότι ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης έφυγε άρον άρον από το Μέγαρο Μαξίμου, όπου διεξαγόταν κρίσιμη σύσκεψη για το Μεταναστευτικό (εδώ), προκειμένου να ψηφίσει στη Βουλή.

Ειδικότερα επί 289 παρόντων βουλευτών: Υπέρ του άρθρου 16 για τον τρόπο χρηματοδότησης των πανεπιστημίων τάχθηκαν 185 ενώ κατά ψήφισαν 104 βουλευτές.

Υπέρ του άρθρου 33 για την αναστολή λειτουργίας των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων τάχθηκαν 163 έναντι 111 που καταψήφισαν και 15 που δήλωσαν «παρών».

Υπέρ του άρθρου 50 για τα πιστοποιητικά κολεγίων τάχθηκαν 153 βουλευτές έναντι 136 που καταψήφισαν.

Είναι εμφανές ότι το πλέον επίμαχο άρθρο, το 50 για την εξίσωση των πιστοποιητικών κολεγίων με τα πτυχία των ΑΕΙ, που είχε προκαλέσει αντιπαράθεση μεταξύ της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα (εδώ), ψηφίστηκε οριακά και μόνο από την κυβερνητική πλειοψηφία.

Η κυρία Κεραμέως βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής και για το γεγονός ότι στην ομιλία της στη Βουλή επικαλέστηκε σχετική ευρωπαϊκή νόρμα που υπαγορεύει τη ρύθμιση για τα πτυχία των κολεγίων, αλλά αυτή ουδέποτε παρουσιάστηκε από την υπουργό παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα της αντιπολίτευσης.

Οι αντιδράσεις συνεχίστηκαν και μετά την ψηφοφορία.

Φίλης: Η Κεραμέως λέει ψέματα

Σε δήλωσή του στο περιστύλιο της Βουλής, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Νίκος Φίλης, τόνισε: «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, απομονωμένη κοινωνικά και σε αντίθεση με τη γνώμη του ΔΟΑΤΑΠ, ψήφισε σήμερα -μόνο με τις ψήφους των βουλευτών της- νόμο που υποβαθμίζει τα Δημόσια Πανεπιστήμια προς όφελος των αδιαβάθμητων και υποβαθμισμένων ποιοτικά κολεγίων.

» Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι άλλες δυνάμεις της αντιπολίτευσης, αντέδρασαν και ζήτησαν πριν τη ψηφοφορία να κατατεθούν στη Βουλή τα στοιχεία που έχουν σταλεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και επικαλείται η κυρία Κεραμέως πως την δεσμεύουν να προχωρήσει στη ρύθμιση.

»Δεν τα κατέθεσε διότι λέει ψέματα.

»Αντιθέτως, αυτό που προκύπτει είναι ότι αυτή η κυβέρνηση προχώρησε σε μια ρύθμιση η οποία υποβαθμίζει το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση και την εργασία. Μια ρύθμιση η οποία επαναφέρει νόμο της μνημονιακής περιόδου, το νόμο Αρβανιτόπουλου, που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάργησε όταν βγήκαμε από τα μνημόνια και πριν γίνει ο πρώτος διαγωνισμός για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών. 

»Είναι λυπηρό, είναι θλιβερό ότι η κυρία Κεραμέως συνεχίζει το ρόλο του ντελίβερι των ιδιωτικών συμφερόντων των κολεγίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως και άλλες δυνάμεις της αντιπολίτευσης, έχουμε δεσμευτεί ότι θα κάνουμε το παν να μην εφαρμοστεί αυτός ο νόμος, μαζί με το κίνημα των εκπαιδευτικών, των πανεπιστημιακών, των μηχανικών και των φοιτητών».

ΚΙΝΑΛ: Μαύρη σελίδα 

Από την πλευρά του Κινήματος Αλλαγής εκδόθηκε ανακοίνωση στην οποία γίνεται λόγος για «μαύρη σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης»:

«Η ρύθμιση της κυβέρνησης της Ν.Δ. για εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με τους τίτλους σπουδών των κολεγίων αποτελεί μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης.

» Πρόκειται για μια αντιεκπαιδευτική πολιτική που υπονομεύει τα πτυχία των πανεπιστημίων, που πλήττει τα μορφωτικά προσόντα και το κύρος των εκπαιδευτικών, που απαξιώνει την ίδια την παιδαγωγική λειτουργία και το ρόλο του σχολείου.

» Η υπουργός Παιδείας ψευδώς ισχυρίζεται ότι υπάρχει οδηγία από την ΕΕ για μια δήθεν προσαρμογή της δικής μας εκπαίδευσης. Δεν δίνει στη δημοσιότητα τη σχετική διάταξη της ΕΕ σαν να ζούμε σε εποχές της δεκαετίας του 1960. Αγνόησε προκλητικά τη σχετική επιστημονική ερμηνεία του ΔΟΑΤΑΠ. Θέλει να παρακάμπτει μια απλή αλήθεια, ότι το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και η αναγνώριση των ακαδημαϊκών τίτλων είναι απόλυτα εθνική υπόθεση κάθε μέλους κράτους της Ε.Ε.

»Έχει απαντηθεί το ζήτημα αυτό από την προηγούμενη δεκαετία. «Η οδηγία 2005/36/ΕΚ αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και σε καμία περίπτωση την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων. Η ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των κρατών – μελών» (ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στις 8/4/2010).

» Η διαδικασία πρόσληψης και οι προϋποθέσεις διορισμού των εκπαιδευτικών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο της εθνικής κυβέρνησης.

» Η κυβέρνηση της ΝΔ αγνοεί την αντίθεση όλων των κομμάτων. Περιφρονεί τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πανεπιστημίων. Έχει στο πλευρό της μόνο την κομματική πελατεία των ιδιοκτητών των κολεγίων, οι οποίοι εδώ και καιρό έχουν ετοιμάσει το «έδαφος» αγοράζοντας κτήρια σε κεντρικά σημεία της Αθήνας για την επέκταση της δράσης των.

» Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει κανένα εθνικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Υπηρετεί απόλυτα τα συμφέροντα των κομματικών της φίλων θέτοντας την πανεπιστημιακή εκπαίδευση στις πολιτικές της εμπορευματοποίησης και της κερδοσκοπίας.

» Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με συστηματικό και υπεύθυνο τρόπο για μια ποιοτική δημόσια εκπαίδευση, που θα δίνει προοπτική στη χώρα μας για να συμμετάσχει ενεργητικά και αποτελεσματικά στις μεταβιομηχανική εποχές. Απέναντι στο νεοφιλελευθερισμό και στο λαϊκισμό η δική μας πολιτική πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για ”εθνική συνεννόηση, κοινωνικό κράτος, πολιτικό πλουραλισμό, ανοιχτή κοινωνία, ευρωπαϊκό προσανατολισμό, κράτος δικαίου, βιώσιμη ανάπτυξη, κοινωνική πρόοδο” είναι η μόνη πολιτική με προοπτική».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...