609
Τα σχέδια του καλλιτέχνη απεικονίζουν την Αψίδα του Θριάμβου καλυμμένη με πλαστικό | André Grossmann/©Christo

Παρίσι: Την Αψίδα του Θριάμβου «ντύνει» ο Κρίστο

Protagon Team Protagon Team 8 Απριλίου 2019, 11:54
Τα σχέδια του καλλιτέχνη απεικονίζουν την Αψίδα του Θριάμβου καλυμμένη με πλαστικό
|André Grossmann/©Christo

Παρίσι: Την Αψίδα του Θριάμβου «ντύνει» ο Κρίστο

Protagon Team Protagon Team 8 Απριλίου 2019, 11:54

Ενα όνειρο 60 χρόνων θα κάνει πραγματικότητα, τον Απρίλιο του 2020, ο καλλιτέχνης Κρίστο, τυλίγοντας την Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι, με γαλάζιο και ασημένιο πανί από πολυπροπυλένιο.

Ο βούλγαρος καλλιτέχνης, γνωστός για πολλά αντίστοιχα έργα μεγάλης κλίμακας στην πολύχρονη καριέρα του, θα χρησιμοποιήσει συνολικά 25.000 τετραγωνικά μέτρα ανακυκλώσιμου υλικού και 7.000 μέτρα κόκκινου σχοινιού για να το κρατά στη θέση του.

Το διάσημο μνημείο, στην καρδιά του Παρισιού, θα μείνει τυλιγμένο για δύο εβδομάδες, από τις 6 έως τις 19 Απριλίου του 2020.

«Τριάντα πέντε χρόνια αφότου η Ζαν Κλοντ (σύντροφός του στη ζωή και την τέχνη, που απεβίωσε το 2009) και εγώ τυλίξαμε την Ποντ-Νεφ, έχω όρεξη να δουλέψω ξανά στο Παρίσι για το πρότζεκτ μας στην Αψίδα του Θριάμβου» δήλωσε ο Κρίστο.

Ο Κρίστο και η Ζαν Κλοντ, το 1995 στο Βερολίνο, πάνω στο τυλιγμένο Ράιχσταγκ, το γερμανικό κοινοβούλιο – Christo and Jeanne CLaude

To 1961, τρία χρόνια μετά τη συνάντηση του Κρίστο με τη Ζαν Κλοντ, το ζευγάρι άρχισε να δημιουργεί έργα τέχνης για δημόσιους χώρους. Ενα από τα πρότζεκτ ήταν να τυλίξει ένα δημόσιο κτίριο. Εκείνη την εποχή, ο Κρίστο νοίκιαζε ένα μικρό διαμέρισμα κοντά στην Αψίδα του Θριάμβου και, το 1962, έκανε και ένα φωτομοντάζ με το μνημείο τυλιγμένο.

Η νέα του εγκατάσταση θα συμπέσει με μια μεγάλη έκθεση στο Κέντρο Ζορζ Πομπιντού, από τις 18 Μαρτίου ως τις 15 Ιουνίου του 2020, η οποία θα ιχνηλατεί τα χρόνια του καλλιτεχνικού ζεύγους στο Παρίσι (1958-1964) και θα αφηγείται την ιστορία της τυλιγμένης Ποντ-Νεφ, της παλιότερης γέφυρας του Παρισιού στον Σηκουάνα, το 1985.

Η γέφυρα Pont Neuf στον Σηκουάνα τυλίχθηκε με 41.000 τετραγωνικά μέτρα υφάσματος και 13 χλμ σκοινιού, το 1985 – Wolfgang Volz, ©Christo

Το Κέντρο Εθνικών Μνημείων, ο κυβερνητικός θεσμός που διαχειρίζεται την Αψίδα του Θριάμβου, καλωσόρισε το εγχείρημα του Κρίστο, το οποίο «τιμά ένα από τα πιο εμβληματικά μνημεία στο Παρίσι και τη Γαλλία».

Το έργο, όπως και όλα τα προηγούμενα του Κρίστο, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τον καλλιτέχνη μέσω πωλήσεων των προπαρασκευαστικών σχεδίων, σκίτσων και κολάζ του νέου έργου, καθώς και μοντέλων υπό κλίμακα, έργων από τις δεκαετίες του 1950 και 1960 και αυθεντικών λιθογραφιών σχετιζόμενων με άλλα έργα του.

Ενα από τα σχέδια του Κρίστο για την τυλιγμένη Αψίδα του Θριάμβου – André Grossmann/©Christo
Το Ράιχσταγκ, το γερμανικό κοινοβούλιο, τυλιγμένο από τον Κρίστο και την Ζαν Κλοντ, το 1995 – Wolfgang Volz, ©Christo
Νησάκια στον κόλπο του Μπισκέιν, στο Μαϊάμι, τυλιγμένα με ροζ πανί από πολυπροπυλένιο, από το ζεύγος Κρίστο και Ζαν Κλοντ, το 1983 – Wolfgang Volz, ©Christo
To 1991, o Κρίστο και η Ζαν Κλοντ εγκατέστησαν 3.100 κίτρινες ομπρέλες στις δύο απέναντι όχθες του Ειρηνικού, στην Ιαπωνία και την Καλιφόρνια (από όπου και η εικόνα) – Wolfgang Volz, ©Christo
Επτάμισι χιλιάδες πύλες από βινύλιο εγκαταστάθηκαν στο Central Park της Νέας Υόρκης, το 2005 – Wolfgang Volz, ©Christo
«Οι αποβάθρες που επιπλέουν», ένα ακόμα έργο του Κρίστο, το 2016, στη λίμνη Ιζέο της Ιταλίας, ένωσε τις όχθες με το νησάκι – Wolfgang Volz, ©Christo

 

Η εντυπωσιακή εγκατάσταση του Κρίστο, με τις αποβάθρες που επιπλέουν στο νερό της λίμνης Ιζέο, στη βόρεια Ιταλία – Wolfgang Volz, ©Christo