409
Στιγμιότυπο από την επιχείρηση αποκόλλησης του «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ, τον Μάρτιο του 2021 | EPA/SUEZ CANAL AUTHORITY

Παραλίγο νέο έμφραγμα στη Διώρυγα του Σουέζ

Protagon Team Protagon Team 1 Σεπτεμβρίου 2022, 10:35
Στιγμιότυπο από την επιχείρηση αποκόλλησης του «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ, τον Μάρτιο του 2021
| EPA/SUEZ CANAL AUTHORITY

Παραλίγο νέο έμφραγμα στη Διώρυγα του Σουέζ

Protagon Team Protagon Team 1 Σεπτεμβρίου 2022, 10:35

Τον εφιάλτη του Μαρτίου του 2021, όταν το θηριώδες «Ever Given» προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ, θυμήθηκαν οι Αιγύπτιοι το βράδυ της Τετάρτης.

Πριν ενάμισι χρόνο, το γιγάντιο φορτηγό πλοίο έκλεισε για έξι ημέρες το στρατηγικό πέρασμα, προκαλώντας μποτιλιάρισμα 369 πλοίων και απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Αίγυπτο και άλλες χώρες.

Αυτή τη φορά, όμως, οι Αιγύπτιοι -και η παγκόσμια ναυσιπλοΐα- ήταν πιο τυχεροί και καλύτερα προετοιμασμένοι, χάρη στο «Ever Given».

Το βράδυ της Τετάρτης, όπως ανακοίνωσε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (ΑΔΣ), το μήκους 252 μέτρων και πλάτους 45 μέτρων πετρελαιοφόρο «Affinity V» προσάραξε και έκλεισε τη θαλάσσια οδό για περίπου πέντε ώρες και μάλιστα στο νότιο τμήμα της, σχεδόν στο ίδιο σημείο όπου είχε γίνει το περσινό έμφραγμα.

Με τη βοήθεια πέντε ρυμουλκών, το πλοίο με εκτόπισμα 64.000 τόνων, απεγκλωβίστηκε και η κίνηση των πλοίων άρχισε να αποκαθίσταται προς μεγάλη ανακούφιση των αρμοδίων.

Το πλοίο που προσάραξε σε παλιότερη φωτογραφία – Twitter

Σύμφωνα με τις αρχές, μηχανικό πρόβλημα προκάλεσε την προσάραξη του πλοίου. Το γεγονός ότι μετέφερε φορτίο ίσο μόνο με το 40% της χωρητικότητάς του, διευκόλυνε πολύ τα ρυμουλκά.

Η Διώρυγα συγκαταλέγεται στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Τα 193 της χιλιόμετρα συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία και από αυτήν περνάει περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και το 30% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε παγκόσμια κλίμακα διά θαλάσσης.

Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πετρελαιοφόρο υπό σημαία Σιγκαπούρης, είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Πορτογαλίας με προορισμό το λιμάνι Γιάνμπου της Ερυθράς Θάλασσας, στη Σαουδική Αραβία.

Το συμβάν είναι το πρώτο του είδους αφότου πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Ever Given», εκτοπίσματος σχεδόν 200.000 τόνων, απέκλεισε τη Διώρυγα για αρκετές ημέρες όταν προσάραξε σε μια όχθη της εν μέσω αμμοθύελλας τον Μάρτιο του 2021. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του είχε διαρκέσει έξι ημέρες και είχε στοιχίσει τη ζωή σε έναν εργαζόμενο της ΑΔΣ.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΑΔΣ, η Αίγυπτος είχε διαφυγόντα έσοδα από 12 ως 15 εκατ. δολάρια κάθε ημέρα κλεισίματος. Ασφαλιστές υπολόγισαν ότι οι ζημίες ήταν αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

Τον Ιούλιο, η Αρχή ανακοίνωσε έσοδα-ρεκόρ ύψους επτά δισεκ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, αφού αύξησε αρκετές φορές τα κόμιστρα για τη διέλευση των πλοίων.

Ο αιγύπτιος πρόεδρος Αμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...