730
Και οι τρεις ήταν υπέροχοι. Από αριστερα: Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο ντι Κάπριο, Κουέντιν Ταραντίνο | Reuters

Οι τρεις βασιλιάδες των Καννών: Μπραντ, Λεονάρντο, Κουέντιν

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2019, 13:39
Και οι τρεις ήταν υπέροχοι. Από αριστερα: Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο ντι Κάπριο, Κουέντιν Ταραντίνο
|Reuters

Οι τρεις βασιλιάδες των Καννών: Μπραντ, Λεονάρντο, Κουέντιν

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2019, 13:39

Κανείς δεν περίμενε ότι ο Κουέντιν Ταραντίνο θα προλάβαινε τις προθεσμίες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, ώστε να ολοκληρώσει την πολυαναμενόμενη ταινία του «Once upon a time in Hollywood» (Κάποτε στο Χόλιγουντ) και να τη δει να φιγουράρει στο διαγωνιστικό τμήμα μαζί με τις υπόλοιπες.

Οταν μιλάμε για το τρομερό παιδί του σινεμά όμως, όλα είναι πιθανά. Οπως αναφέρουν πολλά ξένα δημοσιεύματα, ο 56χρονος σκηνοθέτης κλείστηκε και απομονώθηκε στο μοντάζ, περνώντας άπειρες εργατοώρες και κάνοντας τη νύχτα μέρα, προκειμένου να προλάβει. Και όντως πρόλαβε!

Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μαργκότ Ρόμπι, Κουεντίν Ταραντίνο, Μπραντ Πιτ σαγηνεύουν τις Κάννες

Το αποτέλεσμα; Φύσηξε αέρας Χόλιγουντ στις Κάννες, επικράτησε πανζουρλισμός στο κόκκινο χαλί με τους φωτογράφους να μην ξέρουν ποιον να πρωτοφωτογραφίσουν και τους φαν να υψώνουν πανό, με συνθήματα όπως «Viva Tarantino».

Πανό, φωτογραφίες και εκδηλώσεις λατρείας από τους φανατικούς θαυμαστές του Ταραντίνο (Reuters)

Οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές του, Μπραντ Πιτ και Λεονάρντο ντι Κάπριο έκλεψαν όπως ήταν αναμενόμενο την παράσταση, αλλά και η Μάργκοτ Ρόμπι, η οποία υποδύεται την αδικοχαμένη Σάρον Τέιτ, μαγνήτισε τους πάντες με την εκθαμβωτική ομορφιά της.

Κουέντιν Ταραντίνο και Μάργκοτ Ρόμπι παιχνιδίζουν μπροστά στον φακό (Reuters)

Ο αμερικανός σκηνοθέτης επέστρεψε στις Κάννες 25 ολόκληρα χρόνια ύστερα από το θρυλικό του πλέον «Pulp Fiction», με μία ταινία που επίσης ασχολείται με την ποπ κουλτούρα και με το κατά πόσο η φρικιαστική δολοφονία της Τέιτ και άλλων ατόμων που βρίσκονταν στο παραθαλάσσιο σπίτι της εκείνο το μοιραίο βράδυ, άλλαξε μια για πάντα το Χόλιγουντ και του στέρησε την ανεμελιά και την αθωότητά του.

Η εκθαμβωτική ομορφιά της Μάργκοτ Ρόμπι έκλεψε δικαιολογημένα την παράσταση (Reuters)

Η Τέιτ, σύζυγος του σκηνοθέτη Ρομάν Πολάνσκι ο οποίος στις 8 Αυγούστου του 1969 βρισκόταν στην Ευρώπη για γυρίσματα, ήταν έγκυος, σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, με τον καρπό του έρωτά τους. Δύο γυναίκες και ένας άνδρας, υπνωτισμένοι από το τυφλό μίσος που τους είχε εμφυσήσει το αρρωστημένο κήρυγμα του διαταραγμένου Τσαρλς Μάνσον, εισέβαλαν στο σπίτι και άρχισαν τα βασανιστήρια και τη σφαγή.

Με την ωραιότατη και νεότατη σύζυγό του, Ντανιέλα Πικ (Reuters)

Είναι η πρώτη φορά που ο Μπραντ Πιτ και ο Λεονάρντο ντι Κάπριο συμπρωταγωνιστούν σε μία ταινία και ήδη, όσοι είχαν το προνόμιο να δουν την ταινία, μιλούν για εξαιρετική χημεία μεταξύ των δύο ηθοποίων. Ο Ντι Κάπριο υποδύεται έναν ηθοποιό που πασχίζει να ξεχωρίσει στην κινηματογραφική βιομηχανία και ο Πιτ έναν τυχοδιώκτη κασκαντέρ και «συνένοχό» του στο παιχνίδι για προβολή. Οι δύο τους θα σοκαριστούν όπως όλοι με την άγρια δολοφονία της Τέιτ, που την έβλεπαν και τη χάζευαν να περπατά στο δρόμο, σκορπώντας ομορφιά.

(Reuters)

Το 1994 ο Ταραντίνο είχε βραβευθεί με τον Χρυσό Φοίνικα για το «Pulp Fiction» με μία κριτική επιτροπή με επικεφαλής τον Κλιντ Ιστγουντ, όταν όμως ανέβηκε στη σκηνή για την απονομή, δεν έλειψαν και οι αποδοκιμασίες, καθώς πολλοί ήταν εκείνοι που πίστευαν ότι μία εντελώς άλλου ύφους αλλά εξίσου εξαιρετική, η «Κόκκινη» ταινία του Κριστόφ Κισλόφσκι, άξιζε να πάρει το μεγάλο βραβείο.

Πόση ομορφιά και πόσο ταλέντο χωράει μέσα σε μία φωτογραφία; (Reuters)

Ο Ταραντίνο επέστρεψε στις Κάννες δέκα χρόνια αργότερα ως μέλος της κριτικής επιτροπής, ενώ το 2009, η μαύρη κωμωδία του «Αδωξοι Μπάσταρδη», έκανε το κοινό να σηκωθεί και να χειροκροτήσει όρθιο στην επίσημη πρεμιέρα, χωρίς όμως να το αγκαλιάσουν τόσο ζεστά και οι κριτικοί κινηματογράφου στη συνέχεια.

Με το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», ο Ταραντίνο επιστρέφει θριαμβευτικά και στις Κάννες και σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα: στιλιζαρισμένες και αριστοτεχνικά χορογραφημένες σκηνές βίας, στακάτοι διάλογοι που σου μένουν αξέχαστοι και ένα σάουντρακ δυναμίτης, κατευθείαν από τα τέλη των 60s.

Το κόκκινο χαλί στα καλύτερά του (Reuters)

Οσο για τις πρώτες κριτικές, δείχνουν θετικές, αν και διατηρούν κάποιες ενστάσεις. Ο Πίτερ Μπράντσοου του Guardian για παράδειγμα, χαρακτήρισε την ταινία «εξωφρενική, αποπροσανατολιστική, ανεύθυνη και επίσης καταπληκτική». Και τα φλας συνέχισαν να αστράφτουν, κάνοντας τη νύχτα μέρα – όπως την έκανε και ο Ταραντίνο πριν από λίγο καιρό, προκειμένου να προλάβει την προθεσμία και να επιστρέψει θριαμβευτικά στις Κάννες.