Το πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης ακριβαίνουν κατά 10 λεπτά το λίτρο, ενώ η αμόλυβδη κατά 4 λεπτά | INTIME NEWS /ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Επικαιρότητα

«Καίνε» οι αυξήσεις στα καύσιμα, «παγώνουν» νοικοκυριά και ακτοπλοΐα

Βαθιά στο χέρι στην τσέπη βάζουν ήδη οι οδηγοί με οχήματα diesel και υγραερίου κίνησης - Πλήττονται τα κέρδη της ελληνικής ακτοπλοΐας
Protagon Team

Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης από την 1η Ιανουαρίου του 2017 αλλά και η άνοδος του αργού πετρελαίου φαίνεται πως επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό ήδη από τις αρχές της νέας χρονιάς.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις πλήττουν τους οδηγούς με οχήματα diesel και υγραέριο κίνησης, καθώς όπως δήλωσε χθες, Τετάρτη, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου, μόνο από την αύξηση του ΕΦΚ το πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης ακριβαίνουν κατά 10 λεπτά το λίτρο, ενώ η αμόλυβδη κατά 4 λεπτά.

«Τις τελευταίες 40 ημέρες και συγκεκριμένα από τις 10 Νοεμβρίου οι τιμές των καυσίμων ακολουθούν ανοδική πορεία εξαιτίας της αύξησης και των διεθνών τιμών του πετρελαίου, ενώ με την αύξηση του ΕΦΚ και τη διόρθωση του ΦΠΑ από το 17% στο 24% η τελική επιβάρυνση είναι ακόμα μεγαλύτερη», πρόσθεσε.

Στο μεταξύ αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις είναι και οι οδηγοί στα νησιά που δεν εξαιρέθηκαν από την αύξηση του ΦΠΑ.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων, την Τετάρτη στα Δωδεκάνησα η τιμή της αμόλυβδης κινήθηκε μεταξύ 1,585-1,829 ευρώ, ενώ χαμηλότερες ήταν οι τιμές στα νησιά του Ιονίου με τα πρατήρια του νομού Κεφαλληνίας να διαθέτουν τη βενζίνη έως και 1,782 ευρώ το λίτρο.

Στην Κρήτη οι τιμές της αμόλυβδης κυμάνθηκαν από 1,539 ευρώ έως 1,759 ευρώ το λίτρο.

Στην Αττική το εύρος τιμών για την αμόλυβδη βενζίνη ξεκινούσε χθες, Τετάρτη, από τα 1,433 ευρώ και έφτανε μέχρι τα 1,658 ευρώ το λίτρο, ενώ σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης στις 30 Δεκεμβρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική ήταν 1,480 ευρώ.

Στη Θεσσαλονίκη, η βενζίνη χθες κινήθηκε από 1,475 ευρώ έως 1,649 ευρώ το λίτρο, όταν η μέση τιμή στις 30 Δεκεμβρίου διαμορφωνόταν στα 1,474 ευρώ.

Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου φτάνουν σε επίπεδα που ενδέχεται να απειλήσουν την κερδοφορία των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Με τις δαπάνες για τα καύσιμα να καλύπτουν περισσότερο από το ένα τρίτο των λειτουργικών εξόδων, ο συνδυασμός του ακριβότερου πετρελαίου και της πτώσης του ευρώ συνθέτει ένα εκρηκτικό μείγμα για την τρέχουσα οικονομική χρήση.

Οι αυξημένοι συντελεστές ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και οι νέες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις, που περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, δεν επιτρέπουν αισιοδοξία για σημαντική αύξηση της εγχώριας ζήτησης για ατμοπλοϊκές μεταφορές, που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τα έσοδα του κλάδου το 2017.

Ολες οι ελπίδες συγκεντρώνονται έτσι στην ξένη τουριστική κίνηση. Αλλά και αυτή, αν και αναμένεται να παραμείνει ισχυρή το 2017, δεν είναι βέβαιο πως θα κατευθυνθεί στην ακτοπλοΐα για να φτάσει σε νησιωτικούς προορισμούς και όχι στις αερομεταφορές.

Ετσι, οικονομικά ακόμα ευάλωτες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να ανταγωνιστούν ισχυρές οικονομικά αεροπορικές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου.