Ο Στίβεν Κινγκ: «Να εξασφαλίσουμε την ισότητα των ευκαιριών για όλους, ανεξαρτήτως φύλλου, χρώματος ή καταγωγής» | Youtube
Επικαιρότητα

Ο Στίβεν Κινγκ αποκαλύπτει: Πώς ψηφίζω για τα Οσκαρ

Ο μετρ των θρίλερ και μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, αποκάλυψε τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγει σε ποια ταινία θα δώσει την ψήφο του, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στον κόσμο του Χόλιγουντ
Protagon Team

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν (εδώ) οι υποψηφιότητες για τα βραβεία 92α Οσκαρ. Και για άλλη μια φορά έλλειπε η λεγόμενη «ποικιολομορφία» από τη λίστα. Από τους καλλιτέχνες που είναι υποψήφιοι για χρυσό αγαλματίδιο, ελάχιστοι δεν είναι λευκοί, ενώ ούτε φέτος έκανε την εμφάνιση της μια γυναίκα στην πεντάδα για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, συνδυασμός που τροφοδότησε εκ νέου τη συζήτηση για την Ακαδημία και τις αντιλήψεις της.

«Συγχαρητήρια σε αυτούς τους άνδρες» είπε ειρωνικά η ηθοποιός Ισα Ρέι, αφού ανακοίνωσε τους υποψηφίους για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, βαδίζοντας στα χνάρια της Νάταλι Πορτμαν: η βραβευμένη με χρυσό αγαλματίδιο για τον ρόλο της στον «Μαύρο Κύκνο» ηθοποιός είχε συστήσει τους υποψηφίους της ίδιας κατηγορίας στις περυσινές Χρυσές Σφαίρες υπογραμμίζοντας και αυτή πως όλοι τους ήταν άνδρες.

Στον απόηχο της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων έχουν ακουστεί πολλές απόψεις, τόσο για τους ρόλους μη λευκών ηθοποιών που η Ακαδημία δεν επιβραβεύει, όσο και για τις ταινίες γυναικών κινηματογραφιστών που θα μπορούσαν να είχαν προταθεί. Οπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι επιλογές της Ακαδημίας έχουν αφήσει μεγάλη μερίδα του κοινού απογοητευμένη, όμως στο συγκεκριμένο θέμα δεν βρίσκονται όλοι οι επώνυμοι στην ίδια γραμμή.

Ο Στίβεν Κινγκ, που ψηφίζει στην κατηγορία καλύτερης Ταινίας και στις δύο κατηγορίες Σεναρίου, έγραψε στο twitter πως η ποικιλομορφία των καλλιτεχνών δεν είναι κάτι που περνά από το μυαλό του όταν κάνει την επιλογή του.

«Ποτέ δεν θα λάμβανα υπόψη μου την ποικιλομορφία σε θέματα τέχνης, σκέφτομαι μόνο την ποιότητα. Μου φαίνεται λάθος να το κάνεις με οποιονδήποτε άλλο τρόπο», τιτίβισε την Τρίτη.

Οπως λογικά θα έχετε προβλέψει, τα σχόλια του θρυλικού συγγραφέα δεν πέρασαν απαρατήρητα από τον κόσμο του Χόλιγουντ. Η σκηνοθέτης Εϊβα ΝτιΒερνέ έγραψε πως διάβασε τις απόψεις του Κινγκ, ενός ανθρώπου που θαυμάζει, μόλις ξύπνησε και τις βρήκε τόσο «οπισθοδρομικές και αδαείς» που ήθελε να γυρίσει πίσω στον ύπνο της.

Ο παγκόσμιας φήμης συγγραφέας αργότερα ξεκαθάρισε πως πιστεύει στην ισότητα των ευκαιριών για όλους τους ανθρώπους, γράφοντας:

«Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε ως καλλιτέχνες είναι να εξασφαλίσουμε την ισότητα των ευκαιριών για όλους, ανεξαρτήτως φύλλου, χρώματος ή καταγωγής. Αυτή τη στιγμή, τέτοιοι άνθρωποι δεν εκπροσωπούνται επαρκώς, και όχι μόνο στις τέχνες. Δεν μπορείς να κερδίσεις βραβεία αν είσαι στην απ’ έξω»

Η έντονη κριτική στην Ακαδημία άρχισε με την καμπάνια #oscarssowhite, μετά τα βραβεία του 2015 και του 2016, όταν όλοι οι ηθοποιοί που προτάθηκαν για Οσκαρ ήταν λευκοί. Η τότε πρόεδρος της Ακαδημίας, η Αφροαμερικανή Σέριλ Μπουν-Αϊζακς, είχε ανακοινώσει την σημαντικές αλλαγές, με τον αριθμό των μη λευκών μελών της να διπλασιάζεται μέσα σε τέσσερα χρόνια (σήμερα είναι στο 16%).

Στην περυσινή τελετή τιμήθηκαν δύο μαύροι ηθοποιοί, ο Μαχερσάλα Αλί για το «Πράσινο βιβλίο» και η Ρετζίνα Κινγκ για το «If Beale Street Could Talk» και ένας ακόμη Μεξικανός, ο Αλφόνσο Κουαρόν, κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας για το υπέροχο «Ρόμα». Παράλληλα, όμως, το «Πράσινο βιβλίο», φιλμ που κατά πολλούς αναπαράγει κλασικά φυλετικά στερεότυπα της αμερικανικής κοινωνίας, τιμήθηκε με Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ενοχλώντας αρκετούς, με πρώτο και καλύτερο τον Σπάικ Λι.

Οσο για τις φετινές υποψηφιότητες, πολλοί πίστευαν πως θα έπρεπε να αναγνωριστούν για την ερμηνεία τους ένας εκ των Τζένιφερ Λόπεζ («Επικίνδυνες κυρίες»), Εντι Μέρφι(«Dolemite is my name) και Ακουαφίνα(The Farewell). Η τελευταία, μάλιστα, τιμήθηκε με χρυσή σφαίρα καλύτερης ηθοποιού.

Στην κατηγορία σκηνοθεσίας, πιο ηχηρές ήταν οι απουσίες της Γκρέτα Γκέργουιγκ («Μικρές κυρίες»), και της Λούλου Γουάνγκ(«The Farewell»). Στην 92χρονη ιστορία του θεσμού, μόνο μια γυναίκα έχει πάρει σπίτι της το χρυσό αγαλματίδιο. Ηταν η Κάθριν Μπίγκελοου το 2010, για το «The Hurt Locker».

Η 92η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου, στο Λος Αντζελες, χωρίς παρουσιαστή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.